x تبلیغات
ترکیه

گچبری مدرن

 شاید در نگاه اول گچبری تنها برای فضاهای لوکس و تاریخی مورد استفاده قرار گیرد اما در واقع امروزه گچبری مدرن جایگاه خاصی در دکوراسیون داحلی باز کرده و یکی از پر طرفدارترین تزئینات برای سقف های فضاهای داخلی محسوب می شود .البته استفاده از این سبک هنر در زمان های گذشته معایبی داشته است که خوشبختانه امروزه تمامی آن ها رفع شده است و هرکسی می تواند برای تزیین دکور و طراحی داخلی خود از این سبک معماری استفاده کند. با گذشت زمان، امروزه با ورود مکانیزم های جدید و مدرن ساخت و ساز آپارتمان ها و ساختمان ها یا شرکت های ساختمانی از گچبری مدرن پیش ساخته یا طراحی آن برای دکور داخلی و معماری آن استفاده می شود.

گچبری مدرن از جمله هنرهای وابسته به معماری می باشد. گچبری در هر دوره ای از زمان شکل و طرح خاص مختلفی داشته است که در طی گذشت سال ها طرح ها و نقش آن تغییر نموده و سبک گچبری مدرن به وجود آمد. برای زیباتر نمودن طرح داخلی منازل خود و معماری آن می توانید از سبک هنر گچبری مدرن برای سقف و دیوار منزل خود استفاده نمائید.
شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی که برای پذیرایی خود در نظر دارید از انواع گچبری سقف مدرن و سنتی برای دیزاین سقف پذیرایی تان استفاده نمایید. اضافه کردن لوسترهای مدرن و لامپ های زیبا و جذاب می تواند مدل سقف پذیرایی شما را به طرحی شگفت انگیز و خاص تبدیل کند و حس رویایی و رمانتیکی را برای همه اهل خانه بوجود آورد.
استفاده از گچبری مدرن جلوه خاصی به منازل می دهد. گچبری مدرن در ساختمانها ،ادارات ،هتل ها و...کاربرد فراوانی دارد.که هنرمندان با ذوق به خوبی این اشکال را به اجرا گذاشته و شکل هایی مانند نور مخفی که در سالن های پذیرایی ،لابی ها و...اجرا می کنند شکل های دیگری از قبیل باکس ،باند،ستون،آرک و اپن وانواع ابزارهای گلویی ، قاشقی ،فیتیله،تسمه،لبه نورمخفی،تو خالی وجود دارد.

تفاوت نور مخفی و باکس در این است که نورمخفی تور را به وسیله شلنگ به سقف می تاباند ولی باکس نور را توسط هالوژن به دیوارها می تاباند.این فرآیند در گچکاری اهمیت بسزایی دارد به این صورت که در ساختمانهای بتنی ،پل یا گودر وجود دارد که گچکار آن را به شکل باکس در می آورد که در اینجا به علت نبودن فضای کافی نمی توان از هالوژن استفاده کرد ولی می توان با همان هزینه نورمخفی به صورت ابزار گلویی اجرا کرد .

کار با گچ، مزیت‌های نسبی زیادی دارد. این را هنرجوی دیگری می‌گوید که در کارگاه مشغول یادگیری نقش برجسته است و ادامه می‌دهد: خوبی گچ این است که هزینه زیادی لازم ندارد؛ وسایلی هم که باید تهیه کنیم ارزان است و می‌شود برای مدت زیادی از آن‌ها استفاده کرد. مصالح اصلی کار ما گچ و آب است.

این همان چیزی است که هنرجو‌ها را طرفدار حرفه‌ای شدن در این مهارت کرده. کاربرد گچ اگرچه در ساختمان مشخص است، حالا و در این هنر، اما گچ وسیله‌ای شده برای تنوع بخشی به معماری مدرن.

اجاره تلوزیون شهری

 تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های بزرگی گفته می شود که در کنار چهار راه ها، اتوبان ها، بزرگراه ها، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت کاملا رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند.

 

اجاره تلوزیون شهری را از بخواهید و بدانی تلوزیون شهری با نمایشگر کنار هم قرار گرفتن بلوک های ساخته شده در ابعاد کوچکتر ساخته می شود. هر کدام از بلوک ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد.

ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها ساخته می شوند. در تلویزیون های شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی استفاده می شود . هر پیکسل در تلویزیون شهری شامل سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است .

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغاتی می باشد که استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی پرکاربرد می باشد تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا جهت تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می گردد.

 

تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که سبب برتری آن نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول نو به بازار یا ارائه یک خدمت نو از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.به طور کلی تلویزیون های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند . در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است اما در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است . نوع 2RGB در شرایط خاصی می تواند بین دو پیکسل واقعی در تصویر ، یک پیکسل مجازی تولید کرده و کیفیت تصویر را به شدت افزایش دهد . در یک ماژول تلویزیون شهری هر یک از پیکسل ها فاصله معینی تا پیکسل های مجاور خود دارند . لذا ماژول های متنوع با فاصله پیکسلی متفاوت ساخته شده تا تلویزیون شهری هایی با کیفیت های متفاوت تولید شوند.

دات پیچ فاصله ی بین پیکسل هارا می گویند. دات پیچ بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است . دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود . به عنوان مثال10 P نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور10mm است.تلویزیون شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند . تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . از این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مانند چهار راه ها ، بزرگراه ها ، فرودگاه ها ، پارک ها و مصلی ها استفاده می شوند . تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل تالارها، استادیوم های ورزشی ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود.

تلوزیون شهری

 تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های بزرگی گفته می شود که در کنار چهار راه ها، اتوبان ها، بزرگراه ها، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت کاملا رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند.

 

تلوزیون شهری را از بخواهید و بدانی تلوزیون شهری با نمایشگر کنار هم قرار گرفتن بلوک های ساخته شده در ابعاد کوچکتر ساخته می شود. هر کدام از بلوک ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد.

ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها ساخته می شوند. در تلویزیون های شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی استفاده می شود . هر پیکسل در تلویزیون شهری شامل سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است .

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغاتی می باشد که استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی پرکاربرد می باشد تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا جهت تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می گردد.

 

تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که سبب برتری آن نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول نو به بازار یا ارائه یک خدمت نو از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.به طور کلی تلویزیون های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند . در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است اما در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است . نوع 2RGB در شرایط خاصی می تواند بین دو پیکسل واقعی در تصویر ، یک پیکسل مجازی تولید کرده و کیفیت تصویر را به شدت افزایش دهد . در یک ماژول تلویزیون شهری هر یک از پیکسل ها فاصله معینی تا پیکسل های مجاور خود دارند . لذا ماژول های متنوع با فاصله پیکسلی متفاوت ساخته شده تا تلویزیون شهری هایی با کیفیت های متفاوت تولید شوند.

دات پیچ فاصله ی بین پیکسل هارا می گویند. دات پیچ بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است . دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود . به عنوان مثال10 P نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور10mm است.تلویزیون شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند . تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . از این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مانند چهار راه ها ، بزرگراه ها ، فرودگاه ها ، پارک ها و مصلی ها استفاده می شوند . تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل تالارها، استادیوم های ورزشی ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود.

 

 

طناب نسوز

 یکی از انواع نخ نسوز طناب نسوز یا نخ نسوز سرامیکی است که در ادامه بررسی شده است.

طناب نسوز سرامیکی، از خانواده منسوجات نسوز سرامیکی است که همه از نخ نسوز سرامیکی بافته شده، ساخته می‌شوند. نخ سرامیکی شامل آلومینو سیلیکات، سیم آلیاژی و پشم شیشه (فایبرگلاس) است که این ترکیبات باعث افزایش مقاومت حرارتی آن می‌شود. محصولات نخ نسوز سرامیکی سفید، بی بو و مناسب برای تحمل حرارت بالا تا ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد (F °۲۳۰۰) است.

نخ سرامیکی به صورت مکانیکی پیچ خورده تا مقاومت کششی خوبی داشته باشد. نخهای قویتر از دو یا سه رشته نخ به هم بافته تشکیل شدهاند و چگالی آنها نیز به نسبت زیادتر است. ضخامت نخ سرامیکی ساده بین ۲ تا ۴ میلیمتر است. منسوجات سرامیکی، جایگزین بسیار خوبی برای آزبست هستند و به عنوان مواد عایق حرارت در تاسیسات و سیستم‌های هدایت گرما استفاده می‌شوند.

کاربرد نخ نسوز سرامیکی

  • عایق درجه حرارت بالا
  • تولید پارچه و منسوجات سرامیکی
  • دوخت پارچه های نسوز

طناب نسوز سرامیکی از به هم تابیدن رشته‌های نخ نسوز سرامیکی که با سیم نازک یا مواد دیگر تقویت شده، ساخته می‌شود. از به هم پیچیدن چندین رشته که هر کدام خود شامل تعداد زیادی نخ سرامیکی هستند طناب نسوز سرامیکی با انعطاف پذیری بالا ایجاد می‌شود.

طناب نسوز سرامیک یا پکینگ سرامیک دارای دو شکل مقطع گرد و چهارگوش است. بر اساس نوع بافت و مواد به کار رفته طناب‌ها داری ضخامت و چگالی متفاوت هستند. طناب نسوز سرامیکی در دو نوع ساده و سیم دار موجود است. طناب نسوز دارای ویژگی‌هایی است که باعث شده در صنعت به صورت گسترده استفاده شود.

برخی از ویژگی‌های طناب نسوز سرامیکی

  • وزن کم
  • تراکم زیاد
  • انعطاف پذیری مطلوب
  • هدایت حرارتی کم
  • مقاومت حرارتی بالا
  • ثبات و پایداری در دمای بالا
  • مقاومت در برابر آتش و شعله ور شدن
  • مقاومت شیمیایی و سازگاری با اکثر مواد شیمیایی خورنده اسیدی و قلیایی ( به استثنای هیدروفلوئوریک ، اسید فسفریک و قلیاهای بسیار قوی)
  • تحمل دمای کاری ۹۸۰ تا ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد (۱۸۰۰ تا ۲۳۰۰ درجه فارنهایت)

کاربردهای طناب نسوز سرامیکی

  • آب بندی و عایق درب کوره
  • ریخته گری، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها
  • کارخانه‌های آلومینیوم
  • پکینگ آب بندی در دیگ بخار و کوره‌ها
  • واشر و پکینگ در حرارت بالا
  • واشر برای تخلیه خلا در صنعت فولاد
  • تحمل دماهای بالا بدون انبساط و تغییر شکل

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول به فروشگاه نسوز آنلاین به نشانی nasooz.ir مراجعه کنند.

پکینگ نسوز (طناب نسوز) چیست؟ طناب نسوز چه ویژگی هایی دارد؟ انواع پکینگ نسوز کدام است؟ از طناب نسوز در کدام صنایع استفاده میشود؟ از جمله پر تکرار ترین پرسش هایی هستند که در این قسمت از سری مطالب تخصصی وبلاگ بیرینگ مارت در نظر داریم به آنها بپردازیم. پس اگر به دنبال پاسخ پرسش های مطرح شده هستید و یا قصد خرید پکینگ نسوز دارید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در هنگام خرید طناب نسوز انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

پکینگ نسوز چیست؟

پکینگ نسوز یا طناب نسوز همان طور که از نام آن پیداست همان آببند (درزگیر) های نسوزی هستند که به صورت درهم تابیده یا بافته شده به منظور آببندی و افزایش میزان استحکام مکانیکی دور شفت قرار میگیرند و میزان سایش بین قطعات را تا حد قابل توجهی کاهش میدهند.

انواع پکینگ نسوز کدامست؟

طناب های نسوز بسته به کاربردی که دارند در انواع مختلفی از نظر شکل ظاهری (چهار گوش و گرد) و مواد اولیه طراحی و تولید میشوند که در ادامه به برسی و معرفی هرکدام از آنها میپردازیم

گچبری پرشین

 

شنایی با سبک های مختلف گچبری

گچ کاری

گچبری یکی از هنرهای تزئینی داخلی و خارجی است که سابقه بسیار طولانی دارد. گچ دارای خواصی است که آن را به یکی از پرکاربردترین مصالح در معماری سنتی و حتی مدرن تبدیل کرده است. با توجه به این ویژگی ها که شامل دوام، چسبندگی، کرکی، مقاومت در برابر آتش، قیمت پایین و شکل پذیری آسان است، گچ به غیر از محصولات تزئینی، کاربردهای دیگری نیز دارد.

برای اطلاعات بیشتر از گچبری پرشین با ما همراه باشید.

زیورآلات گچبری در سبک ها و مدل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای گروه متفاوتی از افراد جذابیت دارند. برخی افراد گچبری‌ سنگین، طرح‌دار و رنگارنگ را دوست دارند. در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند گچ سفید مخصوص خود را داشته باشند و از طرح های ساده و سبک ساخته شوند. تمام نمونه ها و عکس گچبری جدید گروه گچبری پرشین را می توانید در گالری وبسایت مشاهده نمایید.

گچبری چه سبک هایی دارد؟

گچبری به دو سبک کلی سنتی و مدرن تقسیم می شود

گچبری سنتی

گچبری سنتی همان چیزی است که از خانه های قدیمی به یاد داریم: طرح هایی با جزئیات ظریف، سقف های شلوغ و استفاده از رنگ.

سبک سنتی گچبری به خصوص در ایران معمولاً با باغ و بهشت همراه است. به همین دلیل در طرح های او انواع گل و پرندگان مشاهده شده است. در این سبک گچبری رنگ نیز جایگاه ویژه ای داشت

گچبری سنتی در ایران دارای سبک های زیر است که به اختصار به معرفی آنها می پردازیم:

گچبری معرق:

روش موزاییک گچبری مانند کاشی کاری موزاییک است. برای این کار ابتدا ملات گچ رنگی را قبل از سفت شدن به شکل دلخواه برش داده و قطعات بریده شده را مانند یک پازل روی هم چیده اند. سپس یک ملات گچ بری سفید روی آن ریخته شد تا سطح کار صاف شود.

گچبری لایه‌ای:

لایه لایه گچبری را می توان حالت پیشرفته تری نسبت به سبک موزاییک در نظر گرفت. در این روش از چند لایه گچ استفاده می شود که هر کدام رنگ متفاوتی دارند.پس از کشیدن لایه های گچ رنگی، از ابزار گچبری برای ایجاد و اجرای طرح های مورد نظر استفاده کردند.

گچبری Klochi:

نمونه هایی از پاپوش های گچبری در کاخ ها و عمارت های ناصرالدین شاه دیده می شود. این نوع گچبری تحت تأثیر فرهنگ غرب در ایران وارد معماری ایرانی شد.

گچبری هشته یا برهشته:

این مدل گچبری به آنچه عموم مردم می دانند نزدیک تر است. کلمه “بار” همان نقش برجسته است و نشان می دهد که در این سبک خطوط و نقش های گچ بیشتر از دیوار نمایان است.

گچبری مدرن

در گچبری، به سبک مدرن، دیگر از گل و پرندگان بهشت خبری نیست. این سبک به خاطر طرح ها و خطوط ساده اش معروف است. در سبک مدرن گچبری معمولا فقط از خطوط مستقیم و زوایای مستقیم یا خطوط نرم و منحنی استفاده می شود و ترکیب هر دو خط در یک فضا بسیار نادر است.

گچبری مدرن به دو صورت پیاده سازی می شود. در یک روش، گچبری در حین ساخت یا بازسازی دیوارها و سقف ها انجام می شود. روش دوم از قطعات پیش ساخته گچبری استفاده می کند. همانطور که از نام آن پیداست قطعات پیش ساخته به راحتی در بازار موجود است و طراحان یا مالکان می توانند بسته به محل قرارگیری قطعه، اندازه و مدل مورد نظر را انتخاب و سپس آن را نصب کنند.

در طراحی و اجرای گچبری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

گچبری به منزله ظاهری بهتر و زیباتر به خانه شما است، اما اگر از چند قانون ساده پیروی نکنید، هزینه و زمانی که صرف می‌کنید نتیجه معکوس خواهد داشت.

ارتفاع سقف:

گچبری‌ سنگین، بسیار قابل مشاهده و حجیم، مناسب برای سالن‌هایی با سقف بلند و ترجیحاً پنجره‌های بلند. اگر ارتفاع سقف شما استاندارد یا کوتاهتر است، سعی کنید سازه های شلوغ و حجیم را انتخاب نکنید.

دکوراسیون عمومی منزل:

همانطور که پرده های ضخیم و سنگین با مبلمان مدرن به خوبی ست نمی شوند، گچبری کلاسیک نیز با مبلمان مدرن مناسب نیستند.

پرهیز از افراط و تفریط:

بهتر است سبک و الگوی گچبری را انتخاب کنید که بتوان از آن در قسمت های دیگر خانه مانند آشپزخانه، دیوار داخلی راه پله یا حتی حمام استفاده کرد. استفاده از گچبری فقط در تالارهای پذیرایی دیگر پذیرفته نمی شود.

حفظ آرامش بصری:

گچبری، مانند رنگ و طرح کاغذ دیواری، برای آرام کردن یا تار کردن افراد عالی است. به عنوان مثال استفاده از الگوهای شلوغ در مرکز سقف و رها کردن کناره ها باعث ایجاد احساس سنگینی و عدم تعادل می شود.

استفاده آگاهانه از رنگ:

اگرچه گچبری های رنگی تقریبا منسوخ شده اند، اما استفاده از رنگ های خاص در قطعات گچبری می تواند حس اصالت و اشراف بیشتری را در خانه ایجاد کند. البته بهتر است گچبری را فقط در فضاهای بزرگتر اجرا کنید.

 

 

شنایی با سبک های مختلف گچبری

گچ کاری

گچبری یکی از هنرهای تزئینی داخلی و خارجی است که سابقه بسیار طولانی دارد. گچ دارای خواصی است که آن را به یکی از پرکاربردترین مصالح در معماری سنتی و حتی مدرن تبدیل کرده است. با توجه به این ویژگی ها که شامل دوام، چسبندگی، کرکی، مقاومت در برابر آتش، قیمت پایین و شکل پذیری آسان است، گچ به غیر از محصولات تزئینی، کاربردهای دیگری نیز دارد.

برای اطلاعات بیشتر از گچبری پرشین با ما همراه باشید.

زیورآلات گچبری در سبک ها و مدل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای گروه متفاوتی از افراد جذابیت دارند. برخی افراد گچبری‌ سنگین، طرح‌دار و رنگارنگ را دوست دارند. در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند گچ سفید مخصوص خود را داشته باشند و از طرح های ساده و سبک ساخته شوند. تمام نمونه ها و عکس گچبری جدید گروه گچبری پرشین را می توانید در گالری وبسایت مشاهده نمایید.

گچبری چه سبک هایی دارد؟

گچبری به دو سبک کلی سنتی و مدرن تقسیم می شود

گچبری سنتی

گچبری سنتی همان چیزی است که از خانه های قدیمی به یاد داریم: طرح هایی با جزئیات ظریف، سقف های شلوغ و استفاده از رنگ.

سبک سنتی گچبری به خصوص در ایران معمولاً با باغ و بهشت همراه است. به همین دلیل در طرح های او انواع گل و پرندگان مشاهده شده است. در این سبک گچبری رنگ نیز جایگاه ویژه ای داشت

گچبری سنتی در ایران دارای سبک های زیر است که به اختصار به معرفی آنها می پردازیم:

گچبری معرق:

روش موزاییک گچبری مانند کاشی کاری موزاییک است. برای این کار ابتدا ملات گچ رنگی را قبل از سفت شدن به شکل دلخواه برش داده و قطعات بریده شده را مانند یک پازل روی هم چیده اند. سپس یک ملات گچ بری سفید روی آن ریخته شد تا سطح کار صاف شود.

گچبری لایه‌ای:

لایه لایه گچبری را می توان حالت پیشرفته تری نسبت به سبک موزاییک در نظر گرفت. در این روش از چند لایه گچ استفاده می شود که هر کدام رنگ متفاوتی دارند.پس از کشیدن لایه های گچ رنگی، از ابزار گچبری برای ایجاد و اجرای طرح های مورد نظر استفاده کردند.

گچبری Klochi:

نمونه هایی از پاپوش های گچبری در کاخ ها و عمارت های ناصرالدین شاه دیده می شود. این نوع گچبری تحت تأثیر فرهنگ غرب در ایران وارد معماری ایرانی شد.

گچبری هشته یا برهشته:

این مدل گچبری به آنچه عموم مردم می دانند نزدیک تر است. کلمه “بار” همان نقش برجسته است و نشان می دهد که در این سبک خطوط و نقش های گچ بیشتر از دیوار نمایان است.

گچبری مدرن

در گچبری، به سبک مدرن، دیگر از گل و پرندگان بهشت خبری نیست. این سبک به خاطر طرح ها و خطوط ساده اش معروف است. در سبک مدرن گچبری معمولا فقط از خطوط مستقیم و زوایای مستقیم یا خطوط نرم و منحنی استفاده می شود و ترکیب هر دو خط در یک فضا بسیار نادر است.

گچبری مدرن به دو صورت پیاده سازی می شود. در یک روش، گچبری در حین ساخت یا بازسازی دیوارها و سقف ها انجام می شود. روش دوم از قطعات پیش ساخته گچبری استفاده می کند. همانطور که از نام آن پیداست قطعات پیش ساخته به راحتی در بازار موجود است و طراحان یا مالکان می توانند بسته به محل قرارگیری قطعه، اندازه و مدل مورد نظر را انتخاب و سپس آن را نصب کنند.

در طراحی و اجرای گچبری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

گچبری به منزله ظاهری بهتر و زیباتر به خانه شما است، اما اگر از چند قانون ساده پیروی نکنید، هزینه و زمانی که صرف می‌کنید نتیجه معکوس خواهد داشت.

ارتفاع سقف:

گچبری‌ سنگین، بسیار قابل مشاهده و حجیم، مناسب برای سالن‌هایی با سقف بلند و ترجیحاً پنجره‌های بلند. اگر ارتفاع سقف شما استاندارد یا کوتاهتر است، سعی کنید سازه های شلوغ و حجیم را انتخاب نکنید.

دکوراسیون عمومی منزل:

همانطور که پرده های ضخیم و سنگین با مبلمان مدرن به خوبی ست نمی شوند، گچبری کلاسیک نیز با مبلمان مدرن مناسب نیستند.

پرهیز از افراط و تفریط:

بهتر است سبک و الگوی گچبری را انتخاب کنید که بتوان از آن در قسمت های دیگر خانه مانند آشپزخانه، دیوار داخلی راه پله یا حتی حمام استفاده کرد. استفاده از گچبری فقط در تالارهای پذیرایی دیگر پذیرفته نمی شود.

حفظ آرامش بصری:

گچبری، مانند رنگ و طرح کاغذ دیواری، برای آرام کردن یا تار کردن افراد عالی است. به عنوان مثال استفاده از الگوهای شلوغ در مرکز سقف و رها کردن کناره ها باعث ایجاد احساس سنگینی و عدم تعادل می شود.

استفاده آگاهانه از رنگ:

اگرچه گچبری های رنگی تقریبا منسوخ شده اند، اما استفاده از رنگ های خاص در قطعات گچبری می تواند حس اصالت و اشراف بیشتری را در خانه ایجاد کند. البته بهتر است گچبری را فقط در فضاهای بزرگتر اجرا کنید.

تلوزیون شهری

 تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های بزرگی گفته  می شود که در کنار چهار راه ها، اتوبان ها، بزرگراه ها، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت کاملا رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند.

 

فروش تلویزیون شهری  با نمایشگر کنار هم قرار گرفتن بلوک های ساخته شده در ابعاد کوچکتر ساخته می شود. هر کدام از بلوک ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد.

 ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها ساخته می شوند. در تلویزیون های شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی استفاده می شود . هر پیکسل در تلویزیون شهری شامل سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است .

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغاتی می باشد که استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی پرکاربرد می باشد تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا جهت تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می گردد.

 

تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که سبب برتری آن نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول نو به بازار یا ارائه یک خدمت نو از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.به طور کلی تلویزیون های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند . در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است اما در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است . نوع 2RGB در شرایط خاصی می تواند بین دو پیکسل واقعی در تصویر ، یک پیکسل مجازی تولید کرده و کیفیت تصویر را به شدت افزایش دهد . در یک ماژول تلویزیون شهری هر یک از پیکسل ها فاصله معینی تا پیکسل های مجاور خود دارند . لذا ماژول های متنوع با فاصله پیکسلی متفاوت ساخته شده تا تلویزیون شهری هایی با کیفیت های متفاوت تولید شوند.

دات پیچ فاصله ی بین پیکسل هارا می گویند. دات پیچ بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است . دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود . به عنوان مثال10 P نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور10mm است.تلویزیون شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند . تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . از این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مانند چهار راه ها ، بزرگراه ها ، فرودگاه ها ، پارک ها و مصلی ها استفاده می شوند . تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل تالارها، استادیوم های ورزشی  ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود.  

نخ نسوز

 الیاف یا نخ نسوز فایبرگلاس به گروهی از الیاف گفته میشود که از الیاف شیشه به عنوان ماده اولیه استفاده شده است. الیاف شیشه بر اساس جئومتری- ویژگی های ظاهری- به دو دسته کلی تقسیم میشند: الیاف پیوسته که برای تولید نخ نسوز و الیاف استفاده میشود و الیاف ناپیوسته یا کوتاه که برای تهیه بردها، فیلترها و یا پتوهای فایبرگلاس استفاده میشود . الیاف فایبرگلاس همانند پشم و پنبه شکل داده شود و برای تهیه نخ نسوز و پارچه و سایر منسوجات استفاده شود. پشم فایبرگلاس که معمولا از الیاف ناپیوسته شیشه تهیه میشود، به عنوان عایق حرارتی و عایق صدا مورد استفاده قرار میگیرد. سه نوع الیاف فایبر گلاس وجود دارد نوع E که برای مصراف الکتریکی استفاده میشود، نوع T که برای مصارف حرارتی استفاده میشود و نوع C که برای کاربردهای شیمیایی استفاده میشود.

برای مشاهده صفحه محصول که شامل دیتاشیت و نخ نسوز می باشد با ما همراه باشید. 

 

 

نخ نسوز سرامیکی:

تحمل حرارت : 800 تا 1200 درجه -- محصول تخصصی نیروگاه ها و پالایشگاه ها و صنایع ذوب

امروزه از الیاف سرامیکی برای تولید پتو سرامیک و یا پردازش نخ نسوز سرامیکی نسوز به طیف گسترده ای از محصولات بافته شده مورد نیاز در این زمینه تولید می شوند .نخ های سرامیکی استفاده شده در  پارچه های سرامیکی برای استفاده در دماهای بالا  تا حدود 1400 درجه سانتی گراد تحمل حرارتی دارند، از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به حفظ انعطاف پذیری برای استفاده در آب بندی حرارتی و به عنوان پرکننده در زمینه هایی مانند مهر و موم و درزگیری در ها، اتصالات و همچنین برای بافت پکینگ ها اشاره کرد. از نخ نسوز سرامیکی معمولا برای تهیه پارچه سرامیکی، روکش کابها، برای تهیه webbing- محصولی است که الیاف سرامیکی با سیم اینکونل و یا فایبرگلس مستحکم شده است .

نخ نسوز سرامیکی گرد که از الیاف آلومینو سیلیکات تحت درجه حرارت بالا با سطح مقطع دایره ای تولید میشود یک نخ مناسب و با دوام برای دماهای بالا میباشد . این محصول را میتوان با استفاده از الیاف فایبرگلاس مقاوم سازی کرد. این محصول سفید و بی بو است و برای استفاده در درجه حرارت 2300 درجه فارنهایت مناسب است. علاوه بر مقاومت حرارتی خوب این محصول میتوان به فشردگی خوب آن که منجر به استحکام عالی آن شده است اشاره کرد . این محصول همچنین دارای وزن کم ، هدایت حرارتی پایین ، ثبات دمایی خوب ، ذخیره سازی کم حرارت ، سازگار با اکثر مواد شیمیایی خورنده و مواد قلیایی- به جز هیدروکلریدریک اسید ، اسید فسفریک و مواد قلیایی قوی- محدوده تحمل ph=2-12 

فروش تلوزیون شهری

  تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های بزرگی گفته  می شود که در کنار چهار راه ها، اتوبان ها، بزرگراه ها، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت کاملا رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند.

 

فروش تلویزیون شهری  با نمایشگر کنار هم قرار گرفتن بلوک های ساخته شده در ابعاد کوچکتر ساخته می شود. هر کدام از بلوک ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد.

 ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها ساخته می شوند. در تلویزیون های شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی استفاده می شود . هر پیکسل در تلویزیون شهری شامل سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است .

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغاتی می باشد که استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی پرکاربرد می باشد تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا جهت تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می گردد.

 

تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که سبب برتری آن نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول نو به بازار یا ارائه یک خدمت نو از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.به طور کلی تلویزیون های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند . در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است اما در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است . نوع 2RGB در شرایط خاصی می تواند بین دو پیکسل واقعی در تصویر ، یک پیکسل مجازی تولید کرده و کیفیت تصویر را به شدت افزایش دهد . در یک ماژول تلویزیون شهری هر یک از پیکسل ها فاصله معینی تا پیکسل های مجاور خود دارند . لذا ماژول های متنوع با فاصله پیکسلی متفاوت ساخته شده تا تلویزیون شهری هایی با کیفیت های متفاوت تولید شوند.

دات پیچ فاصله ی بین پیکسل هارا می گویند. دات پیچ بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است . دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود . به عنوان مثال10 P نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور10mm است.تلویزیون شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند . تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . از این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مانند چهار راه ها ، بزرگراه ها ، فرودگاه ها ، پارک ها و مصلی ها استفاده می شوند . تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل تالارها، استادیوم های ورزشی  ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود.  

 

نخ نسوز

 الیاف یا نخ نسوز فایبرگلاس به گروهی از الیاف گفته میشود که از الیاف شیشه به عنوان ماده اولیه استفاده شده است. الیاف شیشه بر اساس جئومتری- ویژگی های ظاهری- به دو دسته کلی تقسیم میشند: الیاف پیوسته که برای تولید نخ نسوز و الیاف استفاده میشود و الیاف ناپیوسته یا کوتاه که برای تهیه بردها، فیلترها و یا پتوهای فایبرگلاس استفاده میشود . الیاف فایبرگلاس همانند پشم و پنبه شکل داده شود و برای تهیه نخ نسوز و پارچه و سایر منسوجات استفاده شود. پشم فایبرگلاس که معمولا از الیاف ناپیوسته شیشه تهیه میشود، به عنوان عایق حرارتی و عایق صدا مورد استفاده قرار میگیرد. سه نوع الیاف فایبر گلاس وجود دارد نوع E که برای مصراف الکتریکی استفاده میشود، نوع T که برای مصارف حرارتی استفاده میشود و نوع C که برای کاربردهای شیمیایی استفاده میشود.

برای مشاهده صفحه محصول که شامل دیتاشیت و توضیحات تخصصی می باشد روی لینک الیاف نسوز فایبرگلاس کلیک کنید.

 

 

 

نخ نسوز سرامیکی:

تحمل حرارت : 800 تا 1200 درجه -- محصول تخصصی نیروگاه ها و پالایشگاه ها و صنایع ذوب

امروزه از الیاف سرامیکی برای تولید پتو سرامیک و یا پردازش نخ نسوز سرامیکی نسوز به طیف گسترده ای از محصولات بافته شده مورد نیاز در این زمینه تولید می شوند .نخ های سرامیکی استفاده شده در  پارچه های سرامیکی برای استفاده در دماهای بالا  تا حدود 1400 درجه سانتی گراد تحمل حرارتی دارند، از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به حفظ انعطاف پذیری برای استفاده در آب بندی حرارتی و به عنوان پرکننده در زمینه هایی مانند مهر و موم و درزگیری در ها، اتصالات و همچنین برای بافت پکینگ ها اشاره کرد. از نخ نسوز سرامیکی معمولا برای تهیه پارچه سرامیکی، روکش کابها، برای تهیه webbing- محصولی است که الیاف سرامیکی با سیم اینکونل و یا فایبرگلس مستحکم شده است .

نخ نسوز سرامیکی گرد که از الیاف آلومینو سیلیکات تحت درجه حرارت بالا با سطح مقطع دایره ای تولید میشود یک نخ مناسب و با دوام برای دماهای بالا میباشد . این محصول را میتوان با استفاده از الیاف فایبرگلاس مقاوم سازی کرد. این محصول سفید و بی بو است و برای استفاده در درجه حرارت 2300 درجه فارنهایت مناسب است. علاوه بر مقاومت حرارتی خوب این محصول میتوان به فشردگی خوب آن که منجر به استحکام عالی آن شده است اشاره کرد . این محصول همچنین دارای وزن کم ، هدایت حرارتی پایین ، ثبات دمایی خوب ، ذخیره سازی کم حرارت ، سازگار با اکثر مواد شیمیایی خورنده و مواد قلیایی- به جز هیدروکلریدریک اسید ، اسید فسفریک و مواد قلیایی قوی- محدوده تحمل ph=2-12 ،

فروش تلوزیون شهری

 تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های بزرگی گفته  می شود که در کنار چهار راه ها، اتوبان ها، بزرگراه ها، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت کاملا رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند.

 

فروش تلویزیون شهری  با نمایشگر کنار هم قرار گرفتن بلوک های ساخته شده در ابعاد کوچکتر ساخته می شود. هر کدام از بلوک ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد.

 ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها ساخته می شوند. در تلویزیون های شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی استفاده می شود . هر پیکسل در تلویزیون شهری شامل سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است .

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغاتی می باشد که استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی پرکاربرد می باشد تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا جهت تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می گردد.

 

تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که سبب برتری آن نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول نو به بازار یا ارائه یک خدمت نو از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.به طور کلی تلویزیون های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند . در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است اما در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است . نوع 2RGB در شرایط خاصی می تواند بین دو پیکسل واقعی در تصویر ، یک پیکسل مجازی تولید کرده و کیفیت تصویر را به شدت افزایش دهد . در یک ماژول تلویزیون شهری هر یک از پیکسل ها فاصله معینی تا پیکسل های مجاور خود دارند . لذا ماژول های متنوع با فاصله پیکسلی متفاوت ساخته شده تا تلویزیون شهری هایی با کیفیت های متفاوت تولید شوند.

دات پیچ فاصله ی بین پیکسل هارا می گویند. دات پیچ بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است . دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود . به عنوان مثال10 P نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور10mm است.تلویزیون شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند . تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . از این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مانند چهار راه ها ، بزرگراه ها ، فرودگاه ها ، پارک ها و مصلی ها استفاده می شوند . تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل تالارها، استادیوم های ورزشی  ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود.  

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد