x تبلیغات
ترکیه

خرید کیس استوک

 حالا با این اوصاف بهترین پردازنده کدام است؟ جواب ساده است: بستگی به نوع کار شما و پولی که حاضر به پرداخت آن هستید دارد. در حالت کلی ما توصیه می کنیم به سراغ پردازنده های اینتل بروید؛ هر چند برند پردازنده تمام ماجرا نیست.
برای خرید کیس استوک با ماهمراه باشید.
پردازنده ها با تعداد هسته های مختلف و بسامد کاری متفاوت عرضه می شوند. شاید فکر کنید بسامد کلاک بالاتر به معنای عملکرد بهتر خواهد بود در صورتی که لزوماً این گونه نیست.

به جز این مورد هر چند ۴ هسته به طور کل و با معماری و بسامد مشابه عملکری بهتر از دو هسته دارد اما این به معنای استفاده عملی آن نیست؛ چرا که در نهایت این نرم افزارها هستند که باید قدرت سخت افزار را شکوفا کنند و عموم نرم افزارها خیلی در این زمینه بهینه عمل نمی کنند؛ در واقع در بیشتر موارد پردازنده های با ۸ هسته یا بیشتر کار خاصی از پیش نمی برند.

تازه فقط همین ها نیست؛ زمان عرضه پردازنده هم بسی مهم است. یک پردازنده ۴ هسته ای که تولید سال پیش است عموماً از فناوری قدیمی تری بهره می برد که این موضوع به شدت در عملکرد دستگاه موثر است.

حتماً می دانید که مثلاً پردازنده های نسل چهارم اینتل که با نام هاسول می شناسیم شان از آیوی بریج ها در مصرف و قدرت عملکرد بهتری دارند؛ پس قبل از خرید پردازنده یک نفس عمیق و یک لیوان آب قند سر بکشید تا فشار کم نیاورید.

هنوز تمام نشده، عامل دیگر Cache است خصوصاً L3 Cache که به ذخیره داده های موقت مورد نیاز پردازنده می پردازد. این عامل هر چه بیشتر باشد بهتر است، پردازنده های سطح پایین ۳ یا ۴ مگابایت کش دارند در صورتی که اگر کمی سر کیسه را شل کنید می توانید پردازنده هایی با کش ۶ یا ۸ مگابایت هم تهیه کنید.

توصیه می کنیم به سراغ پردازنده هایی بروید که یا کاملاً به روز باشند یا به آن نزدیک. البته در نظر بگیرید که سرعت و هسته بیشتر به معنی پول، گرما و مصرف برق بیشتر است. در ضمن یک پردازنده ۴ هسته ای جدید از پس جدیدترین بازی های رایانه ای بر می آید، پس بی جهت هزینه اضافی نکنید.

چگونه یک کامپیوتر خوب بخریم؟ : برد اصلی (Motherboard)
اگر پردازنده، مغز رایانه باشد برد اصلی دل و روان آن است. همه قطعات در نهایت به این برد وصل می شوند و دستورات از طریق آن به هر قسمت منتقل می شود.
موقع انتخاب یک مادر بورد، قوانینی هست که باید رعایت شوند: درگاه ها، اسلات ها، اندازه و سازگاری با انواع سوکت ها.

قبل از انتخاب مادر بورد باید تصمیم بگیرید که پردازنده را از اینتل می خواهید بخرید یا از AMD؛ چون هر یک مادر بورد مخصوص خود را دارند. بعد از آن باید مطمئن شوید ابعاد آن به کیس مد نظر شما بخورد.

مادر بوردهای دسکتاپ در انواع اندازه ها عرضه می شوند که محبوب ترین آنها Mini ITX, Micro ATX, ATX و Extended ATX است. هر کدام مزایای خود را دارند برای مثال مادر برد بزرگ Extended ATX تعداد بیشتری سوکت و درگاه به نسبت Mini ITX دارد.

ایسوس، MSI، گیگابایت، AsRock و EVGA از جمله برندهای مشهور مادر برد هستند.

چگونه یک کامپیوتر خوب بخریم؟ : کارت گرافیک
دومین قطعه گران در فهرست خرید شما واحد پردازش گرافیک یا GPU است. کارت های گرافیک در شکاف PCI موجود روی برد اصلی قرار می گیرند. موقع خرید گرافیک سه گزینه پیش رو دارید: NVIDIA, AMD یا گرافیک داخلی.

هم NVIDIA و هم AMD کارت های گرافیک خوبی داشته و در مقایسه با گرافیک داخلی اینتل مزایا و معایبی دارند.

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده

 زمانی که یک سیستم گیمینگ را سرهم می‌کنید همه از شما راجع به کارت گرافیکی که انتخاب کردید یا پردازنده‌ای که نصب کرده‌اید سؤال می‌کنند و اینکه کسی راجع به مانیتوری که استفاده می‌کنید حرفی نمی‌زند و اگر هم صحبتی شود نهایتاً اندازه آن را از شما می‌پرسند. آیا این موضوع بدین معنی است که نمایشگری که از آن استفاده می‌کنید اهمیتی ندارد و تأثیری در عملکرد شما نخواهد داشت؟ برخی‌ها معتقدند که مانیتور گیمینگ یکی از مهمترین لوازمی است که باید تهیه کنید و دیگران بر این باورند که اهمیت زیادی ندارد.

در این مقاله در رابطه با راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده میخوانید.


افرادی که از اهمیت مانیتور گیمینگ صحبت می‌کنند افرادی هستند که به بازی‌های شوتر اول شخص مانند CS:GO, Day Z و یا Overwatch می‌پردازند. در این بازی‌ها که نیاز به سرعت در عملکرد و واکنش دارند، 3 یا 4 میلی‌ثانیه عملکرد سریع‌تر یا کندتر نسبت به رقبا می‌تواند باعث برد یا باخت شما شود.
از این جهت برخلاف مانیتورهای حرفه‌ای که هدف داشتن بیشترین رزولوشن و بالاترین دقت تولید رنگ به صورت طبیعی را دارند مانیتورهای گیمینگ بر روی داشتن ویژگی‌های دیگری متمرکز می‌شوند.

۳ عامل اصلی که باعث ایجاد تفاوت بین مانیتور‌ عادی و مانیتور‌ گیمینگ می‌شود زمان واکنش‌دهی، لگ ورودی و فریم‌ریت هستند.

زمان واکنش‌دهی به معنای زمانی است که طول می‌کشد تا یک پیکسل از رنگ سفید به مشکی و دوباره به سفید تغییر رنگ دهد، درحالی که فریم‌ریت به معنی تعداد عکسی است که یک مانیتور می‌تواند در یک ثانیه نمایش دهد.


مانیتورهای گیمینگ دارای زمان واکنش‌دهی کم و حداکثر فریم‌ریت ممکن هستند، به عنوان مثال مانیتور ASUS XG258Q دارای زمان واکنش دهی 1 میلی‌ثانیه و رفرش ریت 240Hz است. لگ ورودی نیز به معنای فاصله زمانی ورود دستوری از طریق کیبورد یا ماوس و نمایش داده شدن آن در مانیتور است که می‌بایست تا حد ممکن کم باشد.
برخی از مانیتورهای گیمینگ از نوع مانیتور عریض یا مانیتور اولترا واید هستند، مزیت استفاده از این دسته از مانیتورها ارائه زاویه دید بالاتر آن‌ها در بازی است، بدین صورت که دید بیشتری را نسبت به محیط اطراف خود در بازی خواهید داشت.

مانیتورهای عادی دارای نسبت تصویر 16:9 هستند، بدین معنی که نسبت طول تصویر به عرض آن 16/9 است، اما مانیتورهای عریض اکثراً دارای نسبت تصویر 21:9 هستند و رزولوشن آن‌ها نیز با همین نسبت تغییر می‌کند. به عنوان مثال رزولوشن Full-HD در یک مانیتور 16:9 میزان 19201080 است؛ اما در یک مانیتور عریض رزولوشن Full-HD دارای میزان 25201080 هستند.
مانیتورهایی مانند مانیتور ایسوس ROG Strix XG49VQ وجود دارند که نسبت تصویر آن‌ها فراتر از ۲۱:۹ هستند؛ به عنوان مثال نسبت تصویر این مانیتور ۳۲:۹ است که دو برابر عرض یک مانیتور ۱۶:۹ را دارد و اندازه ۴۹ اینچی پنل تصویر این مانیتور و نسبت تصویر آن باعث می‌شود تا استفاده از این مانیتور مشابه استفاده همزمان از دو مانیتور ۱۶:۹ با اندازه ۲۷ اینچ بدون خط حاشیه بین دو مانیتور باشد.

با این تفاسیر قابل درک است که چرا گیمر‌های حرفه‌ای استفاده از یک مانیتور گیمینگ را حیاتی می‌دانند. در بازی‌هایی مانند Overwatch که اتفاقات بسیار سریع و پشت سر هم اتفاق می‌افتند، رقابت بین بازیکنان حرفه‌ای بسیار تنگاتنگ است و همین میلی‌ثانیه‌ها هستند که باعث تفاوت می‌شوند، پس برای آن‌ها حیاتی است که مانیتوری داشته باشند که به عملکرد بهتر آن‌ها نسبت به رقبا کمک کند.
در سوی دیگر نیز گیمرهای عادی حضور دارند که معتقدند مهم‌ترین ویژگی که یک مانیتور می‌تواند داشته باشد رزولوشن آن است و دیگر مشخصات یک مانیتور از اهمیت چندانی برخوردار نیست. این گیمرها به ظاهر بازی بیشتر از عملکرد خود در آن اهمیت می‌دهند و به دنبال مانیتورهایی مانند مانیتور ایسوس MX25AQ هستند که بزرگترین تصویر را با بیشترین رزولوشن، بهترین رنگ‌ها و واقعی‌ترین تصاویر را نمایش می‌دهند.
 
 

 

مادر برد استوک

 اصول کارکرد ساب ها و ووفر ها رابطه مستقیم با جابجایی هوا دارد. بگونه ای که مثلا در توییتر هیچ گونه جابه جایی صفحه صورت نمیگیرد و میتوان در هر مکانی از آن ها استفاده کرد . اما در ووفر ها داستان فرق میکند اگر یک بلندگو را از محفظه خود مثلا طاقچه خودرو خارج کنید متوجه می شوید که حجم صدا و باس به شدت کاهش پیدا میکند. هوای پشت ووفر باعث افزایش این حجم از صدا می شود. یا مثال دیگر یک طبل را در نظر بگیرید.

مادر برد استوک خود را از ما بخواهید.

طبل ها نیز از همین قانون پیروی میکنند، اگر هوایی مابین صفحه های طبل وجود نداشته باشد تا تحت فشار قرار نگیرند هیچ گونه صدایی ایجاد نخواهد شد. محفظه پشت ووفر یکی از مهمترین المان ها جهت تولید، کیفیت و حجم صدا می باشد. به همین دلیل است که ما به مشتریان خود پیشنهاد عایق کردن درب های خودرو را جهت هدایت بهتر هوا می کنیم( که البته یکی از دلایل دیگر آن کاهش سر و صدای اضافی می باشد).

اگر یک ساب را از باکس خود خارج کنید متوجه می شوید که صفحه ساب فقط بازی میکند و صدای باس آنچنانی ندارد. پس باید نتیجه گرفت محفظه پشت ساب چقدر میتواند در صدای ساب تاثیر گذار باشد. در حقیقت باید بگوییم که راز نوع باس مورد نظر شما در نوع باکس نهفته است.

همانطور که قبل تر اشاره شد شرکت های معتبر معمولا باکس مناسب برای محصول را در کاتالوگ ذکر میکنند.البته برخی ساب ها را نیز میتوان بصورت Free Air (قابل استفاده در فضای باز همانند طاقچه ) استفاده کرد و قابلیت نصب خارج از باکس را دارند.

یادش بخیر،اوایل دهه 80 بود که جوانان دهه شصتی به سن قانونی رسیده بوند و توانسته بودند یک خودرو هر چند ضعیف ( از پیکان 68 گرفته تا پراید 80 و …)برای خود دست و پا کنند. آن زمان اصطلاحا اوج سیستم بازی جوانان بود و همه عاشق سیستم صوتی خودرو بودند. آن زمان ها رسم بود که هر کس روی طاقچه خودرو یک ساب ووفر داشت. و دیگر به این اهمیت نمیدادند که اصلا طاقچه خودرو جای مناسبی برای نصب ساب ووفر خواهد بود یا خیر. با اینکه برخی از ساب ها قابلیت نصب بصورت Free Air را داشتند اما کمتر کسی به آن توجه میکرد.با این حال کمی طول کشید تا باکس ها جای خود را در سیستم های صوتی باز کنند و امروزه کمتر کسی به فکر نصب ساب بر روی طاقچه خواهد افتاد.

باکس ها به منظور هدایت هوای پشت ساب ووفر ها استفاده می شوند و به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

  1. پورتد ( دارای پورت خروجی جهت خروج و ورود هوا )
  2. سیلد ( در بسته بدون منفذ اصطلاحا مهر و موم شده )

که ما قصد بررسی این باکس ها را داریم. البته مدل های دیگری همانند باکس بند پس نیز موجود می باشد که بسیار کمتر از آن استفاده می شود.

نکته : واحد اندازه گیری حجم باکس لیتر می باشد.

باکس های سیلد

باکس های سیلد فاقد منفذ یا همان پورت ورودی و خروجی هوا می باشند. در این باکس ها عملکرد هوا بصورت رفلکس عبوده و با انعکاس پشت ساب ووفر همانند کمک فنر عمل می کند و حرکت عقب و جلو مخروط ساب ووفر را به راحتی تنظیم می کند، وقتی ساب به بیرون حرکت کند حالت وکیوم در باکس ایجاد می شود و زمانی که به داخل حرکت میکند فشار هوا بالا رفته و صدای انفجاری تولید میکند. باکس های سیلد حجم کمتری نسبت به نوع پورتد دارند.

باکس های پورتد بر خلاف سیلد دارای پورت ورودی و خروجی هوا می باشند. در این باکس ها خروج ناگهانی هوا از پورت باعث ایجاد نوعی باس می شود که به صدای خود ساب ووفر می افزاید. حال خود این پورت با توجه به شکل خروجی میتواند فرکانس متفاوتی از صوت را ایجاد کند. این پورت میتواند به شکل دایره و یا شیار با ابعاد مختلف باشد. میتوان با توجه به سلیقه شنوایی نوع پورت را خودتان مشخص کنید. هرچه پورت بزرگتر باشد فرکانس کاهشی و هر چه پورت کوچکتر باشد فرکانس افزایشی خواهد بود که جهت محاسبه دقیق تر، این کار با نرم افزار های مخصوص انجام می شود .در ضمن باکس های پورتد بزرگتر از نوع سیلد می باشند.

 

 

اصول کارکرد ساب ها و ووفر ها رابطه مستقیم با جابجایی هوا دارد. بگونه ای که مثلا در توییتر هیچ گونه جابه جایی صفحه صورت نمیگیرد و میتوان در هر مکانی از آن ها استفاده کرد . اما در ووفر ها داستان فرق میکند اگر یک بلندگو را از محفظه خود مثلا طاقچه خودرو خارج کنید متوجه می شوید که حجم صدا و باس به شدت کاهش پیدا میکند. هوای پشت ووفر باعث افزایش این حجم از صدا می شود. یا مثال دیگر یک طبل را در نظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر از ایران کارادیو با ما در ارتباط باشید.

طبل ها نیز از همین قانون پیروی میکنند، اگر هوایی مابین صفحه های طبل وجود نداشته باشد تا تحت فشار قرار نگیرند هیچ گونه صدایی ایجاد نخواهد شد. محفظه پشت ووفر یکی از مهمترین المان ها جهت تولید، کیفیت و حجم صدا می باشد. به همین دلیل است که ما به مشتریان خود پیشنهاد عایق کردن درب های خودرو را جهت هدایت بهتر هوا می کنیم( که البته یکی از دلایل دیگر آن کاهش سر و صدای اضافی می باشد).

اگر یک ساب را از باکس خود خارج کنید متوجه می شوید که صفحه ساب فقط بازی میکند و صدای باس آنچنانی ندارد. پس باید نتیجه گرفت محفظه پشت ساب چقدر میتواند در صدای ساب تاثیر گذار باشد. در حقیقت باید بگوییم که راز نوع باس مورد نظر شما در نوع باکس نهفته است.

همانطور که قبل تر اشاره شد شرکت های معتبر معمولا باکس مناسب برای محصول را در کاتالوگ ذکر میکنند.البته برخی ساب ها را نیز میتوان بصورت Free Air (قابل استفاده در فضای باز همانند طاقچه ) استفاده کرد و قابلیت نصب خارج از باکس را دارند.

یادش بخیر،اوایل دهه 80 بود که جوانان دهه شصتی به سن قانونی رسیده بوند و توانسته بودند یک خودرو هر چند ضعیف ( از پیکان 68 گرفته تا پراید 80 و …)برای خود دست و پا کنند. آن زمان اصطلاحا اوج سیستم بازی جوانان بود و همه عاشق سیستم صوتی خودرو بودند. آن زمان ها رسم بود که هر کس روی طاقچه خودرو یک ساب ووفر داشت. و دیگر به این اهمیت نمیدادند که اصلا طاقچه خودرو جای مناسبی برای نصب ساب ووفر خواهد بود یا خیر. با اینکه برخی از ساب ها قابلیت نصب بصورت Free Air را داشتند اما کمتر کسی به آن توجه میکرد.با این حال کمی طول کشید تا باکس ها جای خود را در سیستم های صوتی باز کنند و امروزه کمتر کسی به فکر نصب ساب بر روی طاقچه خواهد افتاد.

باکس ها به منظور هدایت هوای پشت ساب ووفر ها استفاده می شوند و به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

  1. پورتد ( دارای پورت خروجی جهت خروج و ورود هوا )
  2. سیلد ( در بسته بدون منفذ اصطلاحا مهر و موم شده )

که ما قصد بررسی این باکس ها را داریم. البته مدل های دیگری همانند باکس بند پس نیز موجود می باشد که بسیار کمتر از آن استفاده می شود.

نکته : واحد اندازه گیری حجم باکس لیتر می باشد.

باکس های سیلد

باکس های سیلد فاقد منفذ یا همان پورت ورودی و خروجی هوا می باشند. در این باکس ها عملکرد هوا بصورت رفلکس عبوده و با انعکاس پشت ساب ووفر همانند کمک فنر عمل می کند و حرکت عقب و جلو مخروط ساب ووفر را به راحتی تنظیم می کند، وقتی ساب به بیرون حرکت کند حالت وکیوم در باکس ایجاد می شود و زمانی که به داخل حرکت میکند فشار هوا بالا رفته و صدای انفجاری تولید میکند. باکس های سیلد حجم کمتری نسبت به نوع پورتد دارند.

باکس های پورتد بر خلاف سیلد دارای پورت ورودی و خروجی هوا می باشند. در این باکس ها خروج ناگهانی هوا از پورت باعث ایجاد نوعی باس می شود که به صدای خود ساب ووفر می افزاید. حال خود این پورت با توجه به شکل خروجی میتواند فرکانس متفاوتی از صوت را ایجاد کند. این پورت میتواند به شکل دایره و یا شیار با ابعاد مختلف باشد. میتوان با توجه به سلیقه شنوایی نوع پورت را خودتان مشخص کنید. هرچه پورت بزرگتر باشد فرکانس کاهشی و هر چه پورت کوچکتر باشد فرکانس افزایشی خواهد بود که جهت محاسبه دقیق تر، این کار با نرم افزار های مخصوص انجام می شود .در ضمن باکس های پورتد بزرگتر از نوع سیلد می باشند.

 

 

 

 

 

اصول کارکرد ساب ها و ووفر ها رابطه مستقیم با جابجایی هوا دارد. بگونه ای که مثلا در توییتر هیچ گونه جابه جایی صفحه صورت نمیگیرد و میتوان در هر مکانی از آن ها استفاده کرد . اما در ووفر ها داستان فرق میکند اگر یک بلندگو را از محفظه خود مثلا طاقچه خودرو خارج کنید متوجه می شوید که حجم صدا و باس به شدت کاهش پیدا میکند. هوای پشت ووفر باعث افزایش این حجم از صدا می شود. یا مثال دیگر یک طبل را در نظر بگیرید.

مادر برد استوک خود را از ما بخواهید.

طبل ها نیز از همین قانون پیروی میکنند، اگر هوایی مابین صفحه های طبل وجود نداشته باشد تا تحت فشار قرار نگیرند هیچ گونه صدایی ایجاد نخواهد شد. محفظه پشت ووفر یکی از مهمترین المان ها جهت تولید، کیفیت و حجم صدا می باشد. به همین دلیل است که ما به مشتریان خود پیشنهاد عایق کردن درب های خودرو را جهت هدایت بهتر هوا می کنیم( که البته یکی از دلایل دیگر آن کاهش سر و صدای اضافی می باشد).

اگر یک ساب را از باکس خود خارج کنید متوجه می شوید که صفحه ساب فقط بازی میکند و صدای باس آنچنانی ندارد. پس باید نتیجه گرفت محفظه پشت ساب چقدر میتواند در صدای ساب تاثیر گذار باشد. در حقیقت باید بگوییم که راز نوع باس مورد نظر شما در نوع باکس نهفته است.

همانطور که قبل تر اشاره شد شرکت های معتبر معمولا باکس مناسب برای محصول را در کاتالوگ ذکر میکنند.البته برخی ساب ها را نیز میتوان بصورت Free Air (قابل استفاده در فضای باز همانند طاقچه ) استفاده کرد و قابلیت نصب خارج از باکس را دارند.

یادش بخیر،اوایل دهه 80 بود که جوانان دهه شصتی به سن قانونی رسیده بوند و توانسته بودند یک خودرو هر چند ضعیف ( از پیکان 68 گرفته تا پراید 80 و …)برای خود دست و پا کنند. آن زمان اصطلاحا اوج سیستم بازی جوانان بود و همه عاشق سیستم صوتی خودرو بودند. آن زمان ها رسم بود که هر کس روی طاقچه خودرو یک ساب ووفر داشت. و دیگر به این اهمیت نمیدادند که اصلا طاقچه خودرو جای مناسبی برای نصب ساب ووفر خواهد بود یا خیر. با اینکه برخی از ساب ها قابلیت نصب بصورت Free Air را داشتند اما کمتر کسی به آن توجه میکرد.با این حال کمی طول کشید تا باکس ها جای خود را در سیستم های صوتی باز کنند و امروزه کمتر کسی به فکر نصب ساب بر روی طاقچه خواهد افتاد.

باکس ها به منظور هدایت هوای پشت ساب ووفر ها استفاده می شوند و به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

  1. پورتد ( دارای پورت خروجی جهت خروج و ورود هوا )
  2. سیلد ( در بسته بدون منفذ اصطلاحا مهر و موم شده )

که ما قصد بررسی این باکس ها را داریم. البته مدل های دیگری همانند باکس بند پس نیز موجود می باشد که بسیار کمتر از آن استفاده می شود.

نکته : واحد اندازه گیری حجم باکس لیتر می باشد.

باکس های سیلد

باکس های سیلد فاقد منفذ یا همان پورت ورودی و خروجی هوا می باشند. در این باکس ها عملکرد هوا بصورت رفلکس عبوده و با انعکاس پشت ساب ووفر همانند کمک فنر عمل می کند و حرکت عقب و جلو مخروط ساب ووفر را به راحتی تنظیم می کند، وقتی ساب به بیرون حرکت کند حالت وکیوم در باکس ایجاد می شود و زمانی که به داخل حرکت میکند فشار هوا بالا رفته و صدای انفجاری تولید میکند. باکس های سیلد حجم کمتری نسبت به نوع پورتد دارند.

باکس های پورتد بر خلاف سیلد دارای پورت ورودی و خروجی هوا می باشند. در این باکس ها خروج ناگهانی هوا از پورت باعث ایجاد نوعی باس می شود که به صدای خود ساب ووفر می افزاید. حال خود این پورت با توجه به شکل خروجی میتواند فرکانس متفاوتی از صوت را ایجاد کند. این پورت میتواند به شکل دایره و یا شیار با ابعاد مختلف باشد. میتوان با توجه به سلیقه شنوایی نوع پورت را خودتان مشخص کنید. هرچه پورت بزرگتر باشد فرکانس کاهشی و هر چه پورت کوچکتر باشد فرکانس افزایشی خواهد بود که جهت محاسبه دقیق تر، این کار با نرم افزار های مخصوص انجام می شود .در ضمن باکس های پورتد بزرگتر از نوع سیلد می باشند.

 

 

اصول کارکرد ساب ها و ووفر ها رابطه مستقیم با جابجایی هوا دارد. بگونه ای که مثلا در توییتر هیچ گونه جابه جایی صفحه صورت نمیگیرد و میتوان در هر مکانی از آن ها استفاده کرد . اما در ووفر ها داستان فرق میکند اگر یک بلندگو را از محفظه خود مثلا طاقچه خودرو خارج کنید متوجه می شوید که حجم صدا و باس به شدت کاهش پیدا میکند. هوای پشت ووفر باعث افزایش این حجم از صدا می شود. یا مثال دیگر یک طبل را در نظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر از ایران کارادیو با ما در ارتباط باشید.

طبل ها نیز از همین قانون پیروی میکنند، اگر هوایی مابین صفحه های طبل وجود نداشته باشد تا تحت فشار قرار نگیرند هیچ گونه صدایی ایجاد نخواهد شد. محفظه پشت ووفر یکی از مهمترین المان ها جهت تولید، کیفیت و حجم صدا می باشد. به همین دلیل است که ما به مشتریان خود پیشنهاد عایق کردن درب های خودرو را جهت هدایت بهتر هوا می کنیم( که البته یکی از دلایل دیگر آن کاهش سر و صدای اضافی می باشد).

اگر یک ساب را از باکس خود خارج کنید متوجه می شوید که صفحه ساب فقط بازی میکند و صدای باس آنچنانی ندارد. پس باید نتیجه گرفت محفظه پشت ساب چقدر میتواند در صدای ساب تاثیر گذار باشد. در حقیقت باید بگوییم که راز نوع باس مورد نظر شما در نوع باکس نهفته است.

همانطور که قبل تر اشاره شد شرکت های معتبر معمولا باکس مناسب برای محصول را در کاتالوگ ذکر میکنند.البته برخی ساب ها را نیز میتوان بصورت Free Air (قابل استفاده در فضای باز همانند طاقچه ) استفاده کرد و قابلیت نصب خارج از باکس را دارند.

یادش بخیر،اوایل دهه 80 بود که جوانان دهه شصتی به سن قانونی رسیده بوند و توانسته بودند یک خودرو هر چند ضعیف ( از پیکان 68 گرفته تا پراید 80 و …)برای خود دست و پا کنند. آن زمان اصطلاحا اوج سیستم بازی جوانان بود و همه عاشق سیستم صوتی خودرو بودند. آن زمان ها رسم بود که هر کس روی طاقچه خودرو یک ساب ووفر داشت. و دیگر به این اهمیت نمیدادند که اصلا طاقچه خودرو جای مناسبی برای نصب ساب ووفر خواهد بود یا خیر. با اینکه برخی از ساب ها قابلیت نصب بصورت Free Air را داشتند اما کمتر کسی به آن توجه میکرد.با این حال کمی طول کشید تا باکس ها جای خود را در سیستم های صوتی باز کنند و امروزه کمتر کسی به فکر نصب ساب بر روی طاقچه خواهد افتاد.

باکس ها به منظور هدایت هوای پشت ساب ووفر ها استفاده می شوند و به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

  1. پورتد ( دارای پورت خروجی جهت خروج و ورود هوا )
  2. سیلد ( در بسته بدون منفذ اصطلاحا مهر و موم شده )

که ما قصد بررسی این باکس ها را داریم. البته مدل های دیگری همانند باکس بند پس نیز موجود می باشد که بسیار کمتر از آن استفاده می شود.

نکته : واحد اندازه گیری حجم باکس لیتر می باشد.

باکس های سیلد

باکس های سیلد فاقد منفذ یا همان پورت ورودی و خروجی هوا می باشند. در این باکس ها عملکرد هوا بصورت رفلکس عبوده و با انعکاس پشت ساب ووفر همانند کمک فنر عمل می کند و حرکت عقب و جلو مخروط ساب ووفر را به راحتی تنظیم می کند، وقتی ساب به بیرون حرکت کند حالت وکیوم در باکس ایجاد می شود و زمانی که به داخل حرکت میکند فشار هوا بالا رفته و صدای انفجاری تولید میکند. باکس های سیلد حجم کمتری نسبت به نوع پورتد دارند.

باکس های پورتد بر خلاف سیلد دارای پورت ورودی و خروجی هوا می باشند. در این باکس ها خروج ناگهانی هوا از پورت باعث ایجاد نوعی باس می شود که به صدای خود ساب ووفر می افزاید. حال خود این پورت با توجه به شکل خروجی میتواند فرکانس متفاوتی از صوت را ایجاد کند. این پورت میتواند به شکل دایره و یا شیار با ابعاد مختلف باشد. میتوان با توجه به سلیقه شنوایی نوع پورت را خودتان مشخص کنید. هرچه پورت بزرگتر باشد فرکانس کاهشی و هر چه پورت کوچکتر باشد فرکانس افزایشی خواهد بود که جهت محاسبه دقیق تر، این کار با نرم افزار های مخصوص انجام می شود .در ضمن باکس های پورتد بزرگتر از نوع سیلد می باشند.

خرید کارت گرافیک استوک

 کارت گرافیک ها دارای حافظه RAM هستند. این حافظه‌های گرافیکی مختص به خود کارت گرافیک در نتیجه مستقل از رم PC است.

 

خرید کارت گرافیگ استوک را می توانید با ما تجربه کنید.

 

ویدیو رام چیست؟ از اصطلاح VRAM استفاده می‌شود تا حافظه کارت گرافیک را نشان دهد. رم کارت گرافیک بین ۵۱۲ مگابایت تا ۸ حافظه و فرمت رایج آن DDR3 و DDR4 و GDDR5 SDRAM است. مطالعه مطلب “حافظه یا RAM چیست؟” در این زمینه مفید است.

 

حافظه در کارت گرافیک نقش مهمی دارد به عنوان مثال در کارت گرافیک گیمینگ رزولوشن بالا می‌دهد در نتیجه اجرای بازی‌هایی مثل Skyrim که Texture Pack بسیار بزرگ است.

 

حداقل حافظه پیشنهادی برای گیمرها یک مورد پیشنهادی است اما باید به کارت جوانی و رزولوشن نیاز در بازی هم توجه کنید.

 

چگونه حافظه کارت گرافیک را بفهمیم؟

گرافیک کامپیوتر و مشخصات آن حافظه را از کجا بفهمیم؟ برای فهمیدن کارت گرافیک سیستم خود در ویندوز ۱۰ از دو روش زیر استفاده کنید:

 

روش اول:

 

زدن دکمه با لوگوی Win و انتخاب گزینه Setting . این گزینه به شکل چرخ دنده است.

با باز شدن پنجره پنجره پنجره، گزینه نمایش را انتخاب کنید تا صفحه نمایش در سمت چپ پنجره نمایش داده شود.

با اسکرول به پنجره پایین گزینه تنظیمات پیشرفته نمایشگر را بزنید.

برای دین مشخص کارت گرافیک کامپیوتر خود گزینه Display adapter properties for Display را بزنید تا پنجره های با سه تب باز شود.

در تب Adapter مشخصات کارت گرافیک را می‌بینید. برای فهمیدن حافظه کارت گرافیک به گزینه جلوی حافظه ویدیویی اختصاصی نگاه کنید.

روش دوم:

 

در پنجره عبارت dxdiag را تایپ و اینتر کنید.

پنجره‌های باز می‌شود که دو گزینه بله و خیر دارد. گزینه No را بزنید.

پنجره DirectX Diagnostic Tool باز می شود که ۴ تب دارد. صفحه نمایش را انتخاب کنید.

به قسمت دستگاه توجه کنید. اگر کارت گرافیکی روی سیستم تان نصب باشد، مشخصات آن در این قسمت می‌بینید.

کارت گرافیک ورودی است یا خروجی؟

کارت گرافیک می‌تواند از چند مانیتور به طور همزمان پشتیبانی کند. این تعداد به GPU و به تعداد خروجی در دسترس است.

 

کارت گرافیک از طریق چند خروجی به منیتور وصل می‌شود. به کارت گرافیکی بخرید که با یک پورت مانیتورتان سازگار باشد توجه کنید.

 

کارت های گرافیک حداقل دو یا سه پورت دارند.

 

انواع پورت در کارت گرافیک

انواع پورت در کارت گرافیک عبارتند از:

 

۱- VGA Video Graphics Array: دارای اتصال آنالوگ ۱۵ پین است و به عنوان D-sub هم شناخته می شود – می شود. VGA اولین کانکتور ویدئویی است و واضح است که کمترین کیفیت را دارد. پورت‌های VGA خوب کار می‌کنند اما انواع پورت‌های دیگر، کیفیت‌های بهتری ارائه می‌دهند.

 

2- DVI – Digital Visual Interface: این نوع پورت شامل دو نوع است:

 

DVI-I: سیگنال‌های دیجیتالی و آنالوگ را می‌کند.

DVI-D: که فقط تابلوهای دیجیتالی را منتقل می‌کند.

DVI در مجموعه مانیتورهای Flat Panel دیده می‌شوند و لینک خوبی بین کارت گرافیک و منیتور هستند.

 

۳- HDMI: یکی از محبوب‌ترین اتصالات است و دلیلش سرعت و تطبیق پذیری بالای آن است. HDMI هم صوتی و هم سیگنال ویدئویی را می‌کند.

 

۴- DisplayPort: اتصال دیگری است که محبوب‌تر شده و در مانیتورهای نسل جدید وجود دارد. علاوه بر صدا و تصویر، فرمت های دیگر دیتا را هم منتقل می کند.

 

شکل و اندازه کارت گرافیک

شکل و طراحی کارت گرافیکی می‌خواهید بخرید بسیار مهم است. به فضای موجود در PC خود توجه کنید. کارت گرافیک با دو اندازه در بازار هستند:

 

ATX/Full Height که اندازه آن بزرگ است و مطابق با استانداردهای دسکتاپی است که دارای فضایی نیست.

 

Low Profile یا Half Height که باریک تر از ATX هستند و دارای باریکترهایی هستند که در HTPC استفاده می شوند.

مانیتور استوک 24 اینچ

 با این مانیتور سامسونگ که انحنای آن بیش از سایر مانیتورهاست، تجربه دیداری واقعاً فراگیری را احساس کنید. صفحه نمایش 1800R که همچون صفحه سینمایی iMax میدان دید شما را کاملاً در بر می‌گیرد، با داشتن شعاع قوس در اندازه 1800 میلی‌متری جهت انحنای بیشتر، وسعت دید بیشتری ایجاد می‌نماید. این صفحه نمایش همچنین قدرت مشاهده عمق را افزایش داده و عوامل پرت‌کننده حواس در پیرامون را به حداقل می‌رساند تا شما را بیش از پیش به ژرفای محتوا فرو ببرد. بنابراین محتوای شما چه یک فیلم آنلاین باشد یا یک برنامه تلویزیون مورد علاقه‌تان، یا حتی یک بازی اتومبیل‌رانی، انحنای بالاتر صفحه نمایش سامسونگ شما را کاملاً به داخل محتوای چندرسانه‌ای‌تان خواهد کشاند.

برای خرید مانیتور استوک 24 اینچ با ما در ارتباط باشید.

• صفحه نمایش 1800R سامسونگ با انحنای بالاتری که دارد بیش از سایر مانیتورها با میدان دید طبیعی چشم انسان سازگاری پیدا کرده است و این امکان را به شما می‌دهد که کل صفحه نمایش را با نگاهتان دنبال کنید، بدون اینکه تمرکزتان را منتقل کنید؛ و اینگونه تجربه دیداری آسوده‌تری حاصل می‌شود.

• رنگ‌های غنی‌تر و زنده‌تر: فناوری رنگ کریستال فعال سامسونگ با پشتیبانی از طیف رنگی وسیع‌تر نسبت به مانیتورهای استاندارد، رنگ‌های غنی‌تر و زنده‌تری را در کنار کیفیت تصویر فوق‌العاده شفاف ایجاد می‌کند.
• بهترین نسبت کنتراست در نوع خود 3000:1: فناوری پیشرفته پانل VA (چیدمان عمودی) سامسونگ و نسبت کنتراست 3000:1 رنگ‌های سیاه غنی‌تر و سفید شفاف‌تری را به نمایش می‌گذارد که امکان مشاهده تیره‌ترین و روشن‌ترین صحنه‌ها را به نحوی واضح فراهم می‌سازد.

• AMD FreeSync: AMD FreeSync با همگام‌سازی سرعت تازه‌سازی صفحه با سرعت فریم تصویر به نحوی پویا، پرش تصویر را به حداقل می‌رساند و تجربه‌ای روان و بی‌نقص را برای بازی کردن تضمین می‌نماید.
• حالت بازی: در حالت بازی، با بهینه‌سازی مداوم رنگ‌های صفحه نمایش و کنتراست به نحوی مناسب بازی، بهترین تصویر ممکن در بازی‌ها جلوی چشمانتان قرار می‌گیرد.
• زمان واکنش 4 میلی‌ثانیه: زمان واکنش سریع 4 میلی‌ثانیه‌ای باعث می‌شود که حتی سریعترین حرکات تصویر هم با حداقل ماتی، لرزش، و حالت شبح‌وارگی نمایش داده شود، و اینگونه می‌توانید تمامی کنش‌های تصویر را دنبال کنید.

• طراحی شیک و مدرن با منحنی‌های هنرمندانه در جلو و عقب دستگاه: انحناهای پانل عقب و جلو با ساخت هنرمندانه‌شان با نقره متالیک و سطح سفید براق تلفیق شده‌اند؛ یک طراحی شیک و مدرن.
• طراحی بی‌انتها: طراحی 3 جانبه صفحه نمایش باعث شده است که جذابیت تصویری نمایشگر بیشتر شود و نگاه شما را به اعماق انحنایش بکشاند
• پایه دایره‌ای: با پایه ساده و دایره‌ای این مانیتور، تلفیقی عالی از ظاهر و باطن بدست آمده است، به طوری که ایستادگی و زیبایی را در ظاهر فراهم کرده است.

مانیتور استوک 27 اینچ

 با این مانیتور سامسونگ که انحنای آن بیش از سایر مانیتورهاست، تجربه دیداری واقعاً فراگیری را احساس کنید. صفحه نمایش 1800R که همچون صفحه سینمایی iMax میدان دید شما را کاملاً در بر می‌گیرد، با داشتن شعاع قوس در اندازه 1800 میلی‌متری جهت انحنای بیشتر، وسعت دید بیشتری ایجاد می‌نماید. این صفحه نمایش همچنین قدرت مشاهده عمق را افزایش داده و عوامل پرت‌کننده حواس در پیرامون را به حداقل می‌رساند تا شما را بیش از پیش به ژرفای محتوا فرو ببرد. بنابراین محتوای شما چه یک فیلم آنلاین باشد یا یک برنامه تلویزیون مورد علاقه‌تان، یا حتی یک بازی اتومبیل‌رانی، انحنای بالاتر صفحه نمایش سامسونگ شما را کاملاً به داخل محتوای چندرسانه‌ای‌تان خواهد کشاند.

برای خرید مانیتور استوک 27 اینچ با ما در ارتباط باشید.

• صفحه نمایش 1800R سامسونگ با انحنای بالاتری که دارد بیش از سایر مانیتورها با میدان دید طبیعی چشم انسان سازگاری پیدا کرده است و این امکان را به شما می‌دهد که کل صفحه نمایش را با نگاهتان دنبال کنید، بدون اینکه تمرکزتان را منتقل کنید؛ و اینگونه تجربه دیداری آسوده‌تری حاصل می‌شود.

• رنگ‌های غنی‌تر و زنده‌تر: فناوری رنگ کریستال فعال سامسونگ با پشتیبانی از طیف رنگی وسیع‌تر نسبت به مانیتورهای استاندارد، رنگ‌های غنی‌تر و زنده‌تری را در کنار کیفیت تصویر فوق‌العاده شفاف ایجاد می‌کند.
• بهترین نسبت کنتراست در نوع خود 3000:1: فناوری پیشرفته پانل VA (چیدمان عمودی) سامسونگ و نسبت کنتراست 3000:1 رنگ‌های سیاه غنی‌تر و سفید شفاف‌تری را به نمایش می‌گذارد که امکان مشاهده تیره‌ترین و روشن‌ترین صحنه‌ها را به نحوی واضح فراهم می‌سازد.

• AMD FreeSync: AMD FreeSync با همگام‌سازی سرعت تازه‌سازی صفحه با سرعت فریم تصویر به نحوی پویا، پرش تصویر را به حداقل می‌رساند و تجربه‌ای روان و بی‌نقص را برای بازی کردن تضمین می‌نماید.
• حالت بازی: در حالت بازی، با بهینه‌سازی مداوم رنگ‌های صفحه نمایش و کنتراست به نحوی مناسب بازی، بهترین تصویر ممکن در بازی‌ها جلوی چشمانتان قرار می‌گیرد.
• زمان واکنش 4 میلی‌ثانیه: زمان واکنش سریع 4 میلی‌ثانیه‌ای باعث می‌شود که حتی سریعترین حرکات تصویر هم با حداقل ماتی، لرزش، و حالت شبح‌وارگی نمایش داده شود، و اینگونه می‌توانید تمامی کنش‌های تصویر را دنبال کنید.

• طراحی شیک و مدرن با منحنی‌های هنرمندانه در جلو و عقب دستگاه: انحناهای پانل عقب و جلو با ساخت هنرمندانه‌شان با نقره متالیک و سطح سفید براق تلفیق شده‌اند؛ یک طراحی شیک و مدرن.
• طراحی بی‌انتها: طراحی 3 جانبه صفحه نمایش باعث شده است که جذابیت تصویری نمایشگر بیشتر شود و نگاه شما را به اعماق انحنایش بکشاند
• پایه دایره‌ای: با پایه ساده و دایره‌ای این مانیتور، تلفیقی عالی از ظاهر و باطن بدست آمده است، به طوری که ایستادگی و زیبایی را در ظاهر فراهم کرده است.

 

 

با این مانیتور سامسونگ که انحنای آن بیش از سایر مانیتورهاست، تجربه دیداری واقعاً فراگیری را احساس کنید. صفحه نمایش 1800R که همچون صفحه سینمایی iMax میدان دید شما را کاملاً در بر می‌گیرد، با داشتن شعاع قوس در اندازه 1800 میلی‌متری جهت انحنای بیشتر، وسعت دید بیشتری ایجاد می‌نماید. این صفحه نمایش همچنین قدرت مشاهده عمق را افزایش داده و عوامل پرت‌کننده حواس در پیرامون را به حداقل می‌رساند تا شما را بیش از پیش به ژرفای محتوا فرو ببرد. بنابراین محتوای شما چه یک فیلم آنلاین باشد یا یک برنامه تلویزیون مورد علاقه‌تان، یا حتی یک بازی اتومبیل‌رانی، انحنای بالاتر صفحه نمایش سامسونگ شما را کاملاً به داخل محتوای چندرسانه‌ای‌تان خواهد کشاند.

برای خرید مانیتور استوک 27 اینچ با ما در ارتباط باشید.

• صفحه نمایش 1800R سامسونگ با انحنای بالاتری که دارد بیش از سایر مانیتورها با میدان دید طبیعی چشم انسان سازگاری پیدا کرده است و این امکان را به شما می‌دهد که کل صفحه نمایش را با نگاهتان دنبال کنید، بدون اینکه تمرکزتان را منتقل کنید؛ و اینگونه تجربه دیداری آسوده‌تری حاصل می‌شود.

• رنگ‌های غنی‌تر و زنده‌تر: فناوری رنگ کریستال فعال سامسونگ با پشتیبانی از طیف رنگی وسیع‌تر نسبت به مانیتورهای استاندارد، رنگ‌های غنی‌تر و زنده‌تری را در کنار کیفیت تصویر فوق‌العاده شفاف ایجاد می‌کند.
• بهترین نسبت کنتراست در نوع خود 3000:1: فناوری پیشرفته پانل VA (چیدمان عمودی) سامسونگ و نسبت کنتراست 3000:1 رنگ‌های سیاه غنی‌تر و سفید شفاف‌تری را به نمایش می‌گذارد که امکان مشاهده تیره‌ترین و روشن‌ترین صحنه‌ها را به نحوی واضح فراهم می‌سازد.

• AMD FreeSync: AMD FreeSync با همگام‌سازی سرعت تازه‌سازی صفحه با سرعت فریم تصویر به نحوی پویا، پرش تصویر را به حداقل می‌رساند و تجربه‌ای روان و بی‌نقص را برای بازی کردن تضمین می‌نماید.
• حالت بازی: در حالت بازی، با بهینه‌سازی مداوم رنگ‌های صفحه نمایش و کنتراست به نحوی مناسب بازی، بهترین تصویر ممکن در بازی‌ها جلوی چشمانتان قرار می‌گیرد.
• زمان واکنش 4 میلی‌ثانیه: زمان واکنش سریع 4 میلی‌ثانیه‌ای باعث می‌شود که حتی سریعترین حرکات تصویر هم با حداقل ماتی، لرزش، و حالت شبح‌وارگی نمایش داده شود، و اینگونه می‌توانید تمامی کنش‌های تصویر را دنبال کنید.

• طراحی شیک و مدرن با منحنی‌های هنرمندانه در جلو و عقب دستگاه: انحناهای پانل عقب و جلو با ساخت هنرمندانه‌شان با نقره متالیک و سطح سفید براق تلفیق شده‌اند؛ یک طراحی شیک و مدرن.
• طراحی بی‌انتها: طراحی 3 جانبه صفحه نمایش باعث شده است که جذابیت تصویری نمایشگر بیشتر شود و نگاه شما را به اعماق انحنایش بکشاند
• پایه دایره‌ای: با پایه ساده و دایره‌ای این مانیتور، تلفیقی عالی از ظاهر و باطن بدست آمده است، به طوری که ایستادگی و زیبایی را در ظاهر فراهم کرده است.

مانیتور استوک 27 اینچ

 با این مانیتور سامسونگ که انحنای آن بیش از سایر مانیتورهاست، تجربه دیداری واقعاً فراگیری را احساس کنید. صفحه نمایش 1800R که همچون صفحه سینمایی iMax میدان دید شما را کاملاً در بر می‌گیرد، با داشتن شعاع قوس در اندازه 1800 میلی‌متری جهت انحنای بیشتر، وسعت دید بیشتری ایجاد می‌نماید. این صفحه نمایش همچنین قدرت مشاهده عمق را افزایش داده و عوامل پرت‌کننده حواس در پیرامون را به حداقل می‌رساند تا شما را بیش از پیش به ژرفای محتوا فرو ببرد. بنابراین محتوای شما چه یک فیلم آنلاین باشد یا یک برنامه تلویزیون مورد علاقه‌تان، یا حتی یک بازی اتومبیل‌رانی، انحنای بالاتر صفحه نمایش سامسونگ شما را کاملاً به داخل محتوای چندرسانه‌ای‌تان خواهد کشاند.

برای خرید مانیتور استوک 27 اینچ با ما در ارتباط باشید.

• صفحه نمایش 1800R سامسونگ با انحنای بالاتری که دارد بیش از سایر مانیتورها با میدان دید طبیعی چشم انسان سازگاری پیدا کرده است و این امکان را به شما می‌دهد که کل صفحه نمایش را با نگاهتان دنبال کنید، بدون اینکه تمرکزتان را منتقل کنید؛ و اینگونه تجربه دیداری آسوده‌تری حاصل می‌شود.

• رنگ‌های غنی‌تر و زنده‌تر: فناوری رنگ کریستال فعال سامسونگ با پشتیبانی از طیف رنگی وسیع‌تر نسبت به مانیتورهای استاندارد، رنگ‌های غنی‌تر و زنده‌تری را در کنار کیفیت تصویر فوق‌العاده شفاف ایجاد می‌کند.
• بهترین نسبت کنتراست در نوع خود 3000:1: فناوری پیشرفته پانل VA (چیدمان عمودی) سامسونگ و نسبت کنتراست 3000:1 رنگ‌های سیاه غنی‌تر و سفید شفاف‌تری را به نمایش می‌گذارد که امکان مشاهده تیره‌ترین و روشن‌ترین صحنه‌ها را به نحوی واضح فراهم می‌سازد.

• AMD FreeSync: AMD FreeSync با همگام‌سازی سرعت تازه‌سازی صفحه با سرعت فریم تصویر به نحوی پویا، پرش تصویر را به حداقل می‌رساند و تجربه‌ای روان و بی‌نقص را برای بازی کردن تضمین می‌نماید.
• حالت بازی: در حالت بازی، با بهینه‌سازی مداوم رنگ‌های صفحه نمایش و کنتراست به نحوی مناسب بازی، بهترین تصویر ممکن در بازی‌ها جلوی چشمانتان قرار می‌گیرد.
• زمان واکنش 4 میلی‌ثانیه: زمان واکنش سریع 4 میلی‌ثانیه‌ای باعث می‌شود که حتی سریعترین حرکات تصویر هم با حداقل ماتی، لرزش، و حالت شبح‌وارگی نمایش داده شود، و اینگونه می‌توانید تمامی کنش‌های تصویر را دنبال کنید.

• طراحی شیک و مدرن با منحنی‌های هنرمندانه در جلو و عقب دستگاه: انحناهای پانل عقب و جلو با ساخت هنرمندانه‌شان با نقره متالیک و سطح سفید براق تلفیق شده‌اند؛ یک طراحی شیک و مدرن.
• طراحی بی‌انتها: طراحی 3 جانبه صفحه نمایش باعث شده است که جذابیت تصویری نمایشگر بیشتر شود و نگاه شما را به اعماق انحنایش بکشاند
• پایه دایره‌ای: با پایه ساده و دایره‌ای این مانیتور، تلفیقی عالی از ظاهر و باطن بدست آمده است، به طوری که ایستادگی و زیبایی را در ظاهر فراهم کرده است.

کیس استوک نسل 9

 مینی کیس ها همان کیس های عادی هستند با این تفاوت که در ابعادی کوچک تر طراحی و تولید شده اند. این مینی کیس ها در هر برندی مشخصه ای در نام خود دارند که نشان دهنده این ویژگی است. در این مقاله قصد داریم به صحبت درباره مینی کیس و مزایا و معایب آن بپردازیم.

مینی کیس ها بخشی از بازار کیس های کامپیوتری هستند که از هر زمان دیگری بیشتر در دسترس هستند. این مسئله بسیار جذاب است زیرا اندازه بسیاری از کیس ها در ابعاد کوچک، به اندازه جدید ترین کنسول های بازی نزدیک است. اگر فضای روی میز شما محدود است یا اگر می خواهید برای سیستم گیمینگ خود، یک مینی کیس را در محلی نزدیک به مانیتور قرار دهید، کیس های سایز کوچک بهترین انتخاب برای شما هستند.

برای خرید کیس استوک نسل 9 با ما در ارتباط باشید. 

اشکال و انواع مینی کیس های نسل 9

کیس هایی که در ابعاد کوچک ساخته شده اند، انواع مختلفی دارند: از کیس های SFF گرفته تا کیس های Mini ITX و… اما آنچه شما انتخاب می کنید، باید متناسب با نیازتان از آن کیس کامپبوتر باشد. در ادامه ما به توضیح کیس های SFF می پردازیم.

اندازه کیس های کامپیوتر SFF بر حسب لیتر محاسبه می شود و در اندازه ها، انواع و اشکال مختلفی وجود دارد. این سایز های مختلف شامل:

  • اندازه مکعبی
  • اندازه جعبه های کفش
  • اندازه Nettops
  • اندازه سینمای خانگی
  • فرم فاکتور فوق العاده کوچک یا USFF
  • واحد بعدی محاسبات یا NUC
  • اندازه کتابی

به غیر از فاکتور اندازه برای کیس های کامپیوتر، فاکتور سبک بودن و قابل حمل بودن نیز، مینی کیس ها را به محبوبیت زیادی رساند. تولید کنندگان کیس های Small Form Factor بر روی طراحی ارگونومیک و زیبایی این کیس ها متمرکز شده اند. با بهترین استفاده از پیشرفت های فناوری و طراحی قطعات، تولیدکنندگان اکنون توانسته اند مینی کیس های قدرتمندی را در اختیار مردم قرار دهند که در مقایسه با کیس های قدیمی بسیار کوچک است.


مزایای مینی کیس ها

  1. فضای اشغال شده: کمبود فضا باعث شد که ایده ساخت کیس های کامپیوتری کوچک عملی شود چرا که مینی کیس ها در مقایسه با انواع کیس های قدیمی، فضای فیزیکی کمتری را اشغال می کنند.
  2. مصرف انرژی: مصرف برق بسیار کمتری دارد و در نتیجه باعث کاهش هزینه های انرژی شما می شود که به دلیل فن های کوچک تر و سخت افزار ضعیف تر، کم مصرف است.
  3. وزن: مینی کیس ها دارای وزن کمی هستند که حمل آن به مکان های جدید و کار با آن را آسان می کند.
  4. نصب: اندازه و طراحی کوچک آن ها، نصب این کیس ها را بر روی میز شما آسان می کند و می توانید آن را زیر میز یا پشت مانیتور قرار می دهید تا از امنیت بیشتری برخوردار باشد.
  5. مناسب برای کار های شخصی: برای کسانی که می خواهند سیستم سرگرمی خود را راه اندازی کنند و شارژ و توان مصرفی سیستم برای آن ها مهم است، یک مینی کیس کاملاً مناسب برای استفاده این اشخاص است در حالی که روی کاناپه نشسته اند و به راحتی با سیستم خود کار می کنند.
  6. طراحی زیبا و ظریف: روند مینیمالیسم می تواند سازندگان کامپیوتر های شخصی را نیز تحت تأثیر قرار دهد و این کیس های کوچک اگر به درستی مونتاژ شوند، مینیمال بودن آن ها واضح به نظر می رسند.

معایب کیس های کوچک

  1. گران بودن: به کسانی که بودجه کمی دارند توصیه می شود از خرید مینی کیس ها خودداری کنند. چرا که هرچه کوچک تر باشند، قیمت بالا تری دارند. در حالی که در دسترس بودن کیس های کوچک در بازار، بهبود یافته است هنوز شرکت های سفارشی در این عرصه ظاهر می شوند و آن ها برای تأمین هزینه های خود مجبور به پرداخت هزینه بیشتری هستند.
  2. محدودیت انتخاب قطعات: همه قطعات در مینی کیس ها جای نمی گیرند. شما باید خنک کننده پردازنده، RAM ، GPU و سایر اجزای خود را با دقت انتخاب کنید تا مطمئن شوید همه چیز در فضای کم به طرز مناسبی قرار گرفته است.
  3. محدودیت در تغییرات: وقتی همه قطعات در جای خودشان قرار گرفتند، ایجاد تغییرات در آن ها پیچیده است. برای ارتقا یا در کل تغییر دادن آن ها مجبور می شوید اجزای مختلفی را حذف کنید.
  4. گرما: گرما دشمن هر قطعه کامپیوتری است، اما در مورد مینی کیس ها، که گرما می تواند به سایر قطعات نیز برسد و باعث گرم شدن اجزای اصلی شود، از همه بد تر است.
  5. کاربرد: مطمئناً این کیس ها قابلیت استفاده محدودی دارند و نمی توانند برای سرور های قدرتمند و رایانه های پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد.
  6. نگهداری: به دلیل تجمع سریع گرما در فضای کوچک تر که اجازه گردش آزادانه هوا را نمی دهد، به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز دارد. که این به هزینه شما اضافه می شود

کیس استوک نسل 6

 شرکت اینتل یکی از بزرگترین تولید کننده های پردازنده (CPU) در دنیا است. هر پردازنده مشخصات خاص خود را دارد و هر سال سعی می شود تا نسل جدیدی از آن ها معرفی شوند.در اینجا قصد داریم تا نسل های مختلف سی پی یو های اینتل را بررسی کنیم و با آنها بیشتر آشنا شویم.

شما در ادامه با کیس استوک نسل 6 آشنا میشوید پس با ما همراه باشید. 

اولین پردازنده اینتل مدل ۴۰۰۴ بود که در سال ۱۹۷۱ ساخته شد. این پردازنده ابتدایی و با سرعت کلاک ۷۴۰KHz و در ابعاد ۱۰ میکرون ساخته شده بود. این روند با ارائه مدل های ۸۰۰۸، ۸۰۸۰ و ۸۰۸۵ ادامه داشت که با افزایش قدرت پردازشی، سرعت کلاک بالاتر و کاهش اندازه رو به رو بودند. مدل ۸۰۸۶ اولین پردازنده X86 بود که در ۱۹۷۸ ساخته شد. این روند با ارتقا محصولات ادامه داشت تا در سال ۲۰۰۸ اینتل نام گذاری پردازنده های خود را تغییر داد و نسل جدید را روانه بازار ها کرد. بعد از این اتفاق اینتل سعی دارد هر سال نسل جدید تر از این پردازنده ها را معرفی کند.

از سال ۲۰۰۸ سری مشهور پردازنده های Core i معرفی شدند که جایگزینی برای سری های Core 2 محسوب می شوند. بر خلاف باور عموم این نسل با عدد های بعد از Core i تعداد هسته ها را مشخص نمی کند. بلکه به طور کلی مدل های Core i3 به نشانه پایین رده بودن، Core i5 میان رده و Core i7 بالارده بودن پردازنده است. بدیهی است که در هر نسل، نسبت به نسل های قدیمی تر شاهد تغییراتی همچون مصرف کمتر، قدرت بیشتر هستیم. در واقع هر چه سی پی یو ما نسل جدیدتر باشد، بهتر از نمونه های مشابه نسل قبل است. برای تشخیص نسل پردازنده خود، از روی عددی که بعد از نام سی پی یو ذکر می شود تشخیص داده می شود. به عنوان مثال اگر پردازنده شما مدلش Core i7 7500 است، عدد اول از سمت چپ یعنی 7، نشان می دهد که پردازنده شما متعلق به نسل 7 است. به همین شکل پردازنده شما با هر عددی شروع شود، نشان دهنده نسل ساخته شده است. البته قابل ذکر است که نسل اول دارای پسوند سه عددی است. بنابراین اگر پردازنده شما با اعداد سه رقمی کد گذاری شده احتمالاً از نسل اول باشد مثل Core i7 960. 

در هر نسل، سعی بر این شده است که ضمن افزایش قدرت پردازش، مصرف انرژی نیز کمتر شود. در واقع شما هر چه پردازنده نسل جدید تری داشته باشید، شاهد قدرت بیشتر و مصرف کمتر هستید. به جز این موارد تفاوت های دیگری نیز وجود دارند. به طور مثال در پردازنده های سری اول، هیچ پردازنده Core i3 وجود ندارد و همگی Core i5 یا Core i7 هستند و شاهد افزایش قدرت ۱۰ تا ۲۵ درصد نسبت به نسل های پیش از خود بودند. مصرف آن ها نیز ۳۰ درصد کمتر شده است. نسل دوم نیز عملکرد بهبود یافته ۱۱ درصدی نسبت به نسل قبل است. و همینطور این روند مثبت ادامه دارد.

علاوه بر معرفی نسل های جدیدتر، فعلا نسل هشتم به عنوان جدیدترین نسل پردازنده های اینتل برای فروش در بازار ارائه شده است و مهندسان اینتل در حال کار بر روی نسل های جدید تر تا عرضه آن ها به بازار هستند. این نسل با نام تجاری Coffee Lake وارد بازار شده است. بخش Core i9 در این زمینه فعلاً نامعلوم است و قرار است اولین Core i9 برای پردازنده های موبایل (لپ تاپ) باشد.

 

مربع قرمز رنگ نمایانگر نسل سی پی یو می باشد . یعنی سی پی یو که در بالا ملاحظه میکنید  i7  نسل شش می باشد.

نکته دیگه اینکه اگر شما یک عدد سه رقمی دیدید، مثلا Core i7 960، نسل پردازنده شما، نسل اول است.

کیس استوک نسل 8

 

در هنگام خرید کیس کارکرده یا کیس نو چه مواردی را باید بررسی و آزمایش کنید؟

موارد خاصی وجود دارد که در هنگام خرید کیس آماده همیشه باید آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تجهیزات و قطعات به کار رفته در کیس کامپیوتر خوب کار می کنند.
به عنوان مثال باید کیس را آزمایش کنید و ببینید که آیا نرم افزارها را به‌طور رضایت‌بخشی اجرا می‌کند ؟ و… برخی دیگر از مواردی که باید مورد بررسی قرار بگیرند شامل موارد زیر هستند:

ویژگی های کیس استوک نسل 8 را با ما بررسی کنید. 

1.به چه کیسی نیاز دارید؟

اولین چیزی که در هنگام خرید یک کیس آماده باید آن را مشخص کنید این است که چه نوع رایانه ای نیاز دارید و چگونه از آن استفاده می کنید ؟ بر این اساس شما باید کیسی را انتخاب کنید که دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص باشد . بدیهی است که اگر بخواهید فقط از کامپیوتر برای گشت و گذار در اینترنت استفاده کنید به همان مدل کیسی احتیاج نخواهید داشت که برای طراحی گرافیک یا بازی باید آن را خریداری کنید.
بنابراین باید به فعالیت هایی که می خواهید با کامپیوتر انجام دهید فکر کنید ، سپس باید cpu و رم مورد نیاز خود را تعیین کنید برای این منظور شرایط زیر را در نظر داشته باشید:

1. رم (RAM) : حافظه برای انجام وظایف
2 پردازنده : سرعتی که دستگاه وظایف خود را انجام می دهند که این وظایف می‌تواند در دسته بندی های زیر قرار گیرند.
– موارد استفاده اساسی
برای ارسال و دریافت ایمیل، اشتراک گذاری تصاویر، کارهای اصلی اداری و امور مالی شخصی می توانید دو گیگابایت رم و پردازنده یک گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

– استفاده متوسط
در این مورد همه مواردی که در بالا نام برده شده به علاوه بارگیری و مدیریت موسیقی ، نرم افزار های اولیه ، ویژگی های پیشرفته آفیس استفاده می شوند و برای آنها می توانید 4 گیگابایت رم و پردازنده 2 گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

– استفاده پیشرفته
همه موارد فوق به علاوه ویرایش فیلم ، عکس ، موسیقی ، بازی و ویژگی های پیشرفته صورت می‌گیرند برای انجام این کار ها 4-8 گیگابایت رم و پردازنده 3-4 گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

2. نگاهی به مشخصات سخت افزاری کیس بیندازید.

سی پی یو اولین و مهمترین قطعه ای است که در هنگام خرید کیس آماده باید مورد بررسی قرار گیرد. رایانه ها دارای پردازنده هایی با مارک اینتل یا AMD هستند. اطمینان حاصل کنید که پردازنده متناسب با نیاز شما انتخاب شده و قادر به اجرای برنامه های مورد نیاز شما هست .
میزان رم و هارد را نیز بررسی کنید که درست و کافی انتخاب شده باشند.

3. گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید کامپیوتر آماده این است که از فروشگاهی خرید کنید که محصول را تست شده و با گارانتی به مشتری عرضه می کند. در فروشگاه های معتبر ، کیس آماده با گارانتی تعویض و تست شده فروخته می شود.

4. توجه به قیمت کیس

هر چند معمولا تفاوت قیمت کیس استوک با نوی همان مدل بیش از نصف است ولی باز بهتر است قبل از تهیه کیس کارکرده ابتدا به تفاوت قیمت آن و مقایسه با همان کیس اما نوع آکبند توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که تفاوت قیمت به اندازه ای است که واقعاً ارزش آن را دارد که نوع کارکرده را خریداری کنید .
اگر قصد دارید فقط مقدار کمی که چندان ارزش ندارد ، پس انداز کنید شاید بهتر باشد که نوع آکبند را خریداری کنید.

5. حداقل 20 دقیقه از کیس استفاده کنید.

بالا بردن درجه حرارت و کارکرد کیس یک آزمایش اولیه خوب برای اطمینان از عملکرد درست دستگاه می باشد . در صورتی که سخت افزاری با افزایش دما دچار مشکل شود شانس بیشتری برای انتخاب مناسب و خرید خواهید داشت.
زیرا برخی از کیس ها در دقایق اول بسیار خوب عمل می کنند اما پس از مدتی عملکرد ممکن است با مشکلاتی نظیر ریستارت، هنگ کردن یا خاموش شدن مواجه شوند. بنابراین در صورتی که حداقل 20 دقیقه از کیس استفاده کنید می‌توانید مشکلات موجود در آن را شناسایی کنید.

6. بررسی سلامت ظاهری کیس

در هنگام خرید کیس دست دوم یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که کیس دچار شکستگی نباشد. وجود شکستگی ناشی از ضربه ممکن است به قطعات داخل کیس آسیب رسانده باشند.
البته بطور معمول کیس های کارکرده دارای خط و خش هستند که اغلب ناشی از شرایط حمل و نقل است و با توجه به استحکام بدنه ، این قبیل کیس ها مشکلی خاصی از نظر عملکردی ندارند.

7. علت تفاوت قیمت ها

یکی از مواردی که برای بسیاری از خریداران موجب سئوال می شود علت اختلاف قیمت یک مدل کیس ، در فروشگاه های مختلف است . مهمترین علت این اختلاف را می توان به صورت زیر برشمرد:
– قطعات سخت افزاری مختلف در یک کیس . برخی فروشندگان کیس را با شرایط پایه کارخانه بفروش می رسانند و برخی اقدام به ارتقا کیس میکنند . مثلا رم را افزایش می دهند یا هارد را به ssd و یا ظرفیت کمتر یا بیشتر تغییر می دهند .
– وجود یا عدم وجود گارانتی
– میزان تمیز بودن کیس ها و نحوه بسته بندی مطمئن و ارسال برای مشتری
– وجود لوازم جانبی همراه کیس مثل کابل و اتصالات
– نصب ویندوز و نرم افزارهای عمومی مورد نیاز کاربران

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد