x تبلیغات
ترکیه

مینی کیس نسل 7

 شرکت اینتل یکی از بزرگترین تولید کننده های پردازنده (CPU) در دنیا است. هر پردازنده مشخصات خاص خود را دارد و هر سال سعی می شود تا نسل جدیدی از آن ها معرفی شوند.در اینجا قصد داریم تا نسل های مختلف سی پی یو های اینتل را بررسی کنیم و با آنها بیشتر آشنا شویم.

خرید مینی کیس نسل 7 را با ما تجربه کنید. 

اولین پردازنده اینتل مدل ۴۰۰۴ بود که در سال ۱۹۷۱ ساخته شد. این پردازنده ابتدایی و با سرعت کلاک ۷۴۰KHz و در ابعاد ۱۰ میکرون ساخته شده بود. این روند با ارائه مدل های ۸۰۰۸، ۸۰۸۰ و ۸۰۸۵ ادامه داشت که با افزایش قدرت پردازشی، سرعت کلاک بالاتر و کاهش اندازه رو به رو بودند. مدل ۸۰۸۶ اولین پردازنده X86 بود که در ۱۹۷۸ ساخته شد. این روند با ارتقا محصولات ادامه داشت تا در سال ۲۰۰۸ اینتل نام گذاری پردازنده های خود را تغییر داد و نسل جدید را روانه بازار ها کرد. بعد از این اتفاق اینتل سعی دارد هر سال نسل جدید تر از این پردازنده ها را معرفی کند.

از سال ۲۰۰۸ سری مشهور پردازنده های Core i معرفی شدند که جایگزینی برای سری های Core 2 محسوب می شوند. بر خلاف باور عموم این نسل با عدد های بعد از Core i تعداد هسته ها را مشخص نمی کند. بلکه به طور کلی مدل های Core i3 به نشانه پایین رده بودن، Core i5 میان رده و Core i7 بالارده بودن پردازنده است. بدیهی است که در هر نسل، نسبت به نسل های قدیمی تر شاهد تغییراتی همچون مصرف کمتر، قدرت بیشتر هستیم. در واقع هر چه سی پی یو ما نسل جدیدتر باشد، بهتر از نمونه های مشابه نسل قبل است.

برای تشخیص نسل پردازنده خود، از روی عددی که بعد از نام سی پی یو ذکر می شود تشخیص داده می شود. به عنوان مثال اگر پردازنده شما مدلش Core i7 7500 است، عدد اول از سمت چپ یعنی 7، نشان می دهد که پردازنده شما متعلق به نسل 7 است. به همین شکل پردازنده شما با هر عددی شروع شود، نشان دهنده نسل ساخته شده است. البته قابل ذکر است که نسل اول دارای پسوند سه عددی است. بنابراین اگر پردازنده شما با اعداد سه رقمی کد گذاری شده احتمالاً از نسل اول باشد مثل Core i7 960.

در هر نسل، سعی بر این شده است که ضمن افزایش قدرت پردازش، مصرف انرژی نیز کمتر شود. در واقع شما هر چه پردازنده نسل جدید تری داشته باشید، شاهد قدرت بیشتر و مصرف کمتر هستید. به جز این موارد تفاوت های دیگری نیز وجود دارند. به طور مثال در پردازنده های سری اول، هیچ پردازنده Core i3 وجود ندارد و همگی Core i5 یا Core i7 هستند و شاهد افزایش قدرت ۱۰ تا ۲۵ درصد نسبت به نسل های پیش از خود بودند. مصرف آن ها نیز ۳۰ درصد کمتر شده است. نسل دوم نیز عملکرد بهبود یافته ۱۱ درصدی نسبت به نسل قبل است. و همینطور این روند مثبت ادامه دارد.

علاوه بر معرفی نسل های جدیدتر، فعلا نسل هشتم به عنوان جدیدترین نسل پردازنده های اینتل برای فروش در بازار ارائه شده است و مهندسان اینتل در حال کار بر روی نسل های جدید تر تا عرضه آن ها به بازار هستند. این نسل با نام تجاری Coffee Lake وارد بازار شده است. بخش Core i9 در این زمینه فعلاً نامعلوم است و قرار است اولین Core i9 برای پردازنده های موبایل (لپ تاپ) باشد.

 

 

برای آنکه بتوانیم از این پردازنده ها با بهره وری بالاتری استفاده کنیم بر روی آن ها حروف و عباراتی را ثبت کرده اند که این حروف و عبارت ها می توانند به ما در انتخاب پردازنده مناسب کمک کنند. در زیر فهرستی از آن ها ارائه شده است.

 

 

I5کیس استوک

 مینی کامپیوتر استوک hp (کامپیوتر استوک i5) « پردازنده i5 » که برای شما در نظر گرفتیم از پردازنده‌ی اینتل مدل i5 نسل چهار اینتل می باشد . برد اصلی این کامپیوتر آماده از مادربرد mini case در رده سری مادربردهای H81 شرکت ایسوس قرار می‌گیرد. استفاده شده که این مادربرد چارچوب مطلوب را برای کسانی که می‌خواهند برای نرم افزار های آفیس ، نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ کورل و همچنین استفاده کنند . این مادربرد با طراحی و ساخت مهندسی‌شده که تمام قطعات سازگاری کامل برای اجرای دستورات کامپیوتری را دارند .
خرید مطمئن i5کیس استوک را از ما بخواهید.
هنگام خرید کامپیوتر استوک اچ پی ، چیزی بیش از یک دسک تاپ مجهز به اجزای قدرتمند خریداری می کنید. همچنین شما از قابلیت اطمینان بهتر ، سازگاری آزمایش شده و تأیید شده با نرم افزار حرفه ای و طراحی برخوردار هستید که به شما امکان می دهد. تا کارهای اداری یا تخصصی خود را سریعتر برطرف کرده و زمان خود را از دست ندهید . mini hp i5 تمام این کارها را انجام می دهد ، اما همچنین تمام این قابلیت را در یک مینی کیس کاملاً جمع و جور قرار داده و به شما توانایی کاری کامل ارائه می دهد که در واقع می توانید فضای اضافی را روی میز خود داشته باشیم .
این کامپیوتر رومیزی استوک یک ایستگاه کاری عالی برای کاربران است که میخواهیند با کمترین هزینه به بهترین کیفیت برسند. در قسمت جلوی کیس جمع و جور چهار پورت USB (دو USB 2.0 ، دو USB 3.0) به همراه یک جک هدست و یک جک هدفون دوم قرار دارد. در پشت سیستم شش پورت USB دیگر (چهار USB 2.0 ، دو USB 3.0) و همچنین دو پورت PS / 2 برای وسایل جانبی قدیمی تر ، DisplayPorts اندازه بزرگ (خروجی از گرافیک اینتل) وجود دارد.. حداکثر وضوح پشتیبانی شده: ۳۸۴۰×۲۱۶۰ در ۶۰Hz. 2 پورت گرافیکی در مادربرد از سه نمایشگر همزمان در خروجی های DP پشتیبانی می کند.


مینی کیس استوک

این مینی کیس استوک اچ پی محصولی هوشمند، سریع و مقرون‌به‌صرفه برای استفاده کننده در شرکت و منزل شما است . میزان حافظه‌ی رم (RAM) ارائه شده در این کامپیوتر از یک رم DDR3 هشت (۴G) گیگ استفاده شده که میتواند در نرم افزارهای گرافیکی ، مهندسی ، آفیس ، اداری و همچنین در وب گردی به بهترین شکل جواب دهد.
این دستگاه از یک حافظه ی پرسرعت HDD با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت بهره می برد .کیس این کامپیوتر از کیس های کوچک hp بهره مند شده است و خروجی این Mini Desktop PCs شمال پورت های یو اس بی سری سه (USB3) و سری دو (USB2) ، خروجی دیس پلی (displayport)، خروجی وی جی آی ( VGA ) خروجی شبکه (LAN) , خروجی صدا می باشد. در این مینی کیس اچ پی i5 از دی وی دی رایتر نوت بوکی استفاده شده است.
کیس آماده به صورت تخصصی مونتاژ شده و ویندوز ۷ یا ۱۰ یا ۸ به درخواست مشتری نصب شده و همچنین نرم افزار های تخصصی و یا نرم افزارهای مانند آفیس ۲۰۱۶ یا آفیس ۲۰۱۹ یا آفیس ۲۰۱۰ به در خواست مشتری نصب می شود آنتی ویروس به درخواست مشتری نصب می شود . تمام برنامه های اینترنت و برنامه های پلیر یا برنامه های شبکه های اجتماعی برای این سیستم نصب می شود.

سئو محلی چیست؟

 سئو محلی بسیار تحت تاثیر بازاریابی آنلاین محلی است. سئوی محلی باعث ترویج کسب و کار برای مشتریان محلی بوده و باعث شده دقیقا مشتریان محلی بتوانند براحتی کسب و کار شما را پیدا نمایند.

موتورهای جستجو سرویس هایی جهت سئو محلی ارائه می نمایند و باعث شده میلیون ها مشتری همه روزه بتوانند کسب و کارهای محلی خود را براحتی پیدا نمایند.

10 دلیلی که سئو محلی باعث شده جذب مشتریان جدید به کسب و کارها بیشتر شود:

1- بطور متوسط 64 درصد مشتریان محلی در اینترنت بدنبال کسب و کارهای جدید هستند

2- تعداد جستجوی های محلی طی این چند ساله حدود 58 درصد رشد داشته است.

3- جستجوی محلی بسیار هدفمند و سریع می باشد.

4- درصد زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به مشتری می شوند.

5- گوشی های هوشمند که از اینترنت استفاده می نمایند دائما در حال اضافه شدن هستند.

6- بازگشت سرمایه در سئو محلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محلی، بسیار سریعتر است.

7- تنها 10 درصد از کسب و کارها محل خود را در Google place ثبت کرده اند.

8- بسیاری از فرصت های کسب و کار محلی رایگان هستند.

9- حدودا خوانندگان روز نامه های محلی بین 40 تا 80درصد افت داشته اند.

10- حدود 70درصد از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند.

تا به حال شده که بخواهید در گوگل نزدیکترین رستوران محل زندگی خود را پیدا کنید. همانطور که می دانید گوگل در سئو محلی خود این امکان را به شما می دهد که وب سایت شما بسته به مکانی که کاربر عبارت مورد نظر را جستجو می کند، در نتایج گوگل نشان داده شود. برای مثال شما رستوران تهران را در گوگل جستجو کنید، بسته به IP شما که در کدام کشور هستید و عبارت را جستجو کرده اید، گوگل از تکنیک سئو محلی خود استفاده می کند و نزدیک ترین رستوران به محل زندگی را نشان می دهد. حتی ممکن است که بعضی از رستورانها وب سایت نیز داشته باشند و در این کلمه کلیدی قوی باشند که گوگل آنها را به شما نشان می دهد. همچنین در قسمت نقشه گوگل نیز نزدیک ترین رستوران های ثبت شده به شما نشان داده خواهد شد.

اما چگونه در رتبه بالای سئو محلی گوگل قرار بگیریم؟

براساس شکل زیر عاملهای موفقیت در سئو محلی عبارتند از:

عبارت های درون صفحه مانند NAP( نام، آدرس و شماره تلفن)، متا تگ های بهینه شده و مالکیت دامنه مهمترین عاملهای موفقیت در سئو محلی یا همان جستجوی محلی است.

اما چه کارهایی بهتر است انجام دهیم که باعث افزایش سئو سایت محلی شود:

  1. لیست کسب و کار من در گوگل را تایید کنید
  2. کسب و کار من در گوگل، باعث ارتباط کسب وکار شما با مشتریان می گردد. شما برای اینکار لازم است که به صفحه کسب وکار من در گوگل بروید و اطلاعات وب سایت خود را ارسال نمایید. سپس منتظر باشید تا گوگل برای شما یک تاییده ارسال نماید. البته این تاییده ممکن است حدود 1 تا 2 هفته طول بکشد.هنگامی حساب شما تایید شد، از درست بودن آدرس و نام و تلفن مطمئن شوید و سپس به گروه مرتبط با کاری خود را انتخاب کنید و بقیه اطلاعات درخواستی را به درستی تکمیل نمایید.

    2. اطلاعات تماس خود در تمامی بخش های صفحه بررسی کنید

    اطلاعات تماس تمامی شعبه های خود را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که این اطلاعات در تمامی صفحاتی که ارائه می شود به درستی نشان داده می شود.همچنین تمامی بخش های صفحه را بررسی کنید که این اطلاعات کامل نشان داده می شود.

    3. نقشه گوگل را در وب سایت خود قرار دهید.

    توصیه می شود که از نقشه گوگل در وب سایت خود استفاده کنید. بهترین مکان برای استفاده از نقشه گوگل، صفحه ارتباط با ما یا پایین صفحه می باشد.

    4. از تگ های گوگل برای نشان دادن موقعیت کسب وکار خود استفاده کنید

    اگر موقعیت کاری شما خیلی خاص است، بهتر است که از تگ های گوگل برای نشان دادن آن استفاده کنید.ابزارهای زیادی برای وجود دارند که این تگها را به صورت آنلاین تولید کنید. این تگها به گوگل در پیدا کردن مکان شما کمک می کند و باعث بهبود سئوسایت شما و یا بعبارتی بهبود سئو محلی می گردد.

    5. درخواست اسنیپت های باارزش مرتبط با کسب وکار

    اسنیپت های زیادی وجود دارند که به گوگل کمک می کند تا بهتر بتواند محتوای وب سایت شما را درک نماید و باعث می شود که وب سایت شما در نتایج جستجوی محلی بهتر نشان داده شود که باعث بهبود سئوسایت محلی می گردد.

    6. بهینه سازی متا تگ ها و محتوای برای افزایش سئو سایت

    در خصوص انواع متا تگ گوگل و تولید محتوای ناب صحبتها و مقاله های زیادی نوشته شده است. یکی از بهترین و ارزانترین راه های برای افزایش سریع و قابل اطمینان سئوسایت، بهینه سازی متاتگ ها و تولید محتوای با استراتژی خاص می باشد.

    7. برای هر موقعیت و شعبه کسب وکار خود یک صفحه جدا طراحی کنید

    اگر کسب و کار دارای چند شعبه است، بهتر است که برای شعبه یک صفحه جدا البته به صورت زیر دامنه طراحی کنید. برای مثال آموزشگاه زبان سئوکار دارای چندین شعبه در تهران است. آدرس اصلی به صورت https://seokar.com است، برای شعبه مرکز تهران بهتر یک صفحه مجزا به صورت زیر پوشه https://seokar.com/centerbranch طراحی کنید. فقط مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید، برای اینکه بتوانید سئوسایت خود بهبود بخشید بهتر برای هر صفحه تکنیک های سئو را جداگانه به کار ببرید و محتوای خاص برای صفحه یا همان شعبه های تولید کنید.

    8. سایت خود را در دایرکتوری محلی ثبت کنید

    دایرکتورهای محلی بهترین مکان برای ثبت کسب و کار شما و بهبود سئو سایتتان می باشد. دایرکتورهای محلی زیادی به صورت آنلاین و غیرآنلاین وجود دارد. این دایرکتورهای به شما این امکان را می دهد که بتوانید با استفاده کلمات کلیدی مرتبط کسب و کار خود را معرفی کنید تا بهتر در نتایج جستجو گوگل نشان داده شوید.

    9. از کاربران و مشتریان خود بخواهید نظرشان در مورد محصولات و خدمات شما بنویسند

    یکی از بهترین راه های درگیر کردن کاربران با وب سایت تان این است که از آنها بخواهید حتما نظر خود را در مورد کالا و خدماتتان بنویسند. با اینکار آنها همیشه درگیر بحث و نظر در وب سایت شما هستند و درصد استفاده از کلمات کلیدی نیز افزایش پیدا می کند. البته برای درگیر کردن آنها باید استراتژی های خاصی به کار ببرید.

    10. شبکه های اجتماعی خود را دریابید.

    بهترین و ارزان ترین راه نیز استفاده از شبکه های اجتماعی است. برای موفقیت، استراتژی های شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که بهتر است آنها را مطالعه کنید فقط مهمترین نکته این است که باید هر روز این شبکه ها را به روز نگه دارید.

    منابع:
    local seo rank
    local seo
    local seo check list
    local seo guide

    سوالات متداول

    تفاوت سئو محلی با بهینه سازی یا سئو سایت در چیست؟

    در حالی که سئو سایت بر روی بهبود بازدید سایت در مقیاس جهانی تمرکز دارد، سئوی محلی تمرکز بر دیده شدن کسب و کار شما در مقیاس کوچکتر و محلی دارد. استراتژیهای این دو روش بهینه سازی بسیار مشابه هم است.

    اهمیت سئو محلی در چیست؟

    سئوی محلی به کسب و کار شما کمک شایانی می نماید، حتی اگر وب ‌سایت نداشته باشید. سئو محلی به جذب ترافیک بیشتر به محل شما کمک می‌کند و احتمالاً نرخ تبدیل بالایی نیز به شما ارائه می دهد.

    سئو محلی چیست؟

    سئوی محلی یک تکنیک بازاریابی است که شامل بهینه سازی کسب و کار شما برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجوی محلی است.


بیشتر بخوانید: سئو محلی چیست؟

لمینت دندان چقدر طول میکشد؟

 

زمان انجام لمینت دندان چقدر طول میکشد؟

سوالی که در این مقاله به آن می پردازیم و ممکن است سوال افراد زیادی قبل از لمینت دندان باشد این است که زمان انجام لمینت دندان چقدر طول میکشد، در چند مرحله به پایان میرسد و طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

قبل از هر چیز باید بدانید لمینت 2 نوع است یک نوع لمینت کامپوزیت که در یک جلسه آماده و  نصب میشود  اما لمینت سرامیکی در چند جلسه انجام میشود.

مراحل ساخت لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی حدود 20 روز طول میکشد تا آماده شود و در 4 مرحله انجام میشود. یا هم مراحل آن را بررسی میکنیم.

1.      تهیه قالب و آماده سازی لثه

اولین مرحله برای آماده سازی لمینت قالب گیری و آماده سازی لثه میباشد که جزء حساس و مهم ترین بخش های لمینت می باشد. در این مرحله دندانپزشک با استفاده از لمینت های آزمایشی یک شکل کلی از لمینتی که باید برای شما ساته شود را تهیه میکند تا در زمان نصب لمینت اصلی لثه ها با پوشش هم تراز باشند و در روز نهایی هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

2.      تراش سطحی دندان

برای نصب لمینت روی دندان باید مینای دندان شما به صورت سطحی تراشیده شود. لازم به ذکر است که نیاز به تراش های خیلی عمیق نیست و تراش ها کاملا سطحی است.

3.      ساخت پوشش لمینتی

بعد از آماده سازی ابتدایی دندان ها، قالبی که با توجه به دندان ها تهیه شده برای ساخت به آزمایشگاه ارسال می شود. بیشترین زمان آماده سازی دندان در آزمایشگاه می باشد که حدود 2 هفته زمان می برد. بعد از آن شما می توانید برای نصب پوشش سرامیکی به پزشک مراجعه کنید.

بد نیست بدانید که با توجه به تراشیده شدن مینای شما برای نصب لمینت در این بازه زمانی که طول می کشد تا لمینت آماده شود. شما از یک پوشش لمینتی موقت استفاده می کنید تا در هنگام فعالیت های روزمره مثل نوشیدن یا خوردن به مشکل نخورید.

4.      بررسی نهایی و نصب لمینت روی دندان

بعد از آماده شدن لمینت ها دندان پزشک لمینت ها را به صورت موقت روی دندان های شما قرار می دهد تا از بی نقص بودن لمینت ها از هر لحاظ اطمینان حاصل کند. در این مرحله اگر نیاز به تغییر رنگ یا هر نوع تغییری دیگری باشد. پزشک روی پوشش ها اعمال می کند.

بعد از اطمینان از بی نقص بودن لمینت های نصب شده روی دندان های شما، دندان پزشک اقدام به پیوند و نصب نهایی لمینت روی دندان ها می کند.  در مرحله بعد پزشک از لیزر مخصوص برای فعال کردن لمینت و سفت کردن پوشش به روی دندان ها استفاده میکند.

حال شما میتوانید از لمینت دندان های خود بدون هیچ نگرانی استفاده کنید.

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان

ماندگاری لمینت دندان 10 تا 20 سال است که هر شخص با رعایت بهداشت میتواند این طور عمر را بالاتر ببرد. البته برای ماندگاری بیشتر سعی کنید هر 2 سال به پزشک خود مراجعه کنید و دندان های خود را معاینه کنید.

چگونه طول عمر لمینت دندان خود را طولانی تر کنیم؟

  • از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید. اگر سعی می کنید با دندان های خود چیزهایی را باز کنید یا مواد غیرغذایی را گاز بزنید ، ممکن استلمینت دندان شما ترک بخورد و بشکند.
  • از محصولات دخانی خودداری کنید. سیگار، توتون و تنباکو دندان شما را لکه دار می کند و می تواند رنگلمینت دندان شما را زرد کند.
  • از غذاهایی (و نوشیدنی هایی) که دندان شما را لکه دار می کنند پرهیز کنید. سس پاستا ، انواع توت ها، نوشابه، شراب، قهوه و چای همه می توانند دندان های شما را لکه دار کنند. اعتدال ، کلید سفید نگه داشتنلمینت دندان و لبخند است. سعی کنید نوشیدنی ها را مثل قهوه با نی بنوشید.
  • برای پاکسازی منظم و معاینات منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. نه تنها مراجعه به دندانپزشک برای تمیز کردن منظم و حرفه ای دندان های شما را در وضعیت مطلوبی حفظ می کند بلکه دندانپزشک می تواندلمینت دندان شما را معاینه کند و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند.
  • روزانه نخ دندان استفاده کنید. روکش های لمینت دندان شما را از نخ دندان کشیدن بی نیاز نمی کنند. نخ دندان لثه های شما را به شکلی عالی نگه می دارد و می تواند شما را در برابر بیماری لثه که باعث ایجاد شکاف بین لثه ها و لمینت شما می شود، محافظت کند.
  • اگر دندان قروچه دارید و یا ورزش میکنید هنگام ورزش و در شب موقع خواب از یک محافظ دندان استفاده کنید. استفاده از محافظ می تواند به جلوگیری از فرسایشلمینت سرامیکی شما کمک کند و آنها را برای مدت طولانی به شکل عالی نگه دارید.
  • از یک برس مسواک نرم و خمیردندان بدون ساینده استفاده کنید. حتی مسواک زدن دندان اگر بیش از حد محکم باشد ، می تواند به مرور زمانلمینت دندان شما را از بین ببرد. با روکشهای لمینت دندان خود به آرامی رفتار کنید و احتمال ماندگاری لمینت دندان را افزایش دهید. لازم به ذکر است که لمینت دندان مسواک مخصوص خود را دارد.

سخن آخر

لمینت جزو روش های پرطرفدار برای ترمیم دندان های مشکل دار است که به فرد کمک می کند تا یک لبخند بدون نقص داشته باشد؛ البته کاربرد لمینت فقط به یک لبخند محدود نمی شود. عمر مفید لمینت ها با توجه به نحوه نگهداری فرد از 10 تا 20 سال می باشد. در نهایت بد نیست بدانید که میزان زمان برای نصب یک سری لمینت کامل روی دندان ها، حدود 3 هفته زمان می برد.

 برای اطلاعات بیشتر از اینکه لمینت دندان چقدر طول میکشد با ما در ارتباط باشید. 

چگونه سئو کار شویم؟

 

چگونه سئو کار شویم؟

صنعت بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ روز به روز بیشتر رشد می‌کنند و مشاغلی که در این صنعت معرفی می‌شوند، در میان مشاغلی هستند که در آینده نیاز به آنها بیشتر خواهد شد. همه ما این را می‌دانیم که خرید آنلاین و همچنین خدمات آنلاین جزئی از روزمره ما شده‌اند و وب‌سایت‌ها برای اینکه از رقبای خود در این حوزه عقب نیفتند، به دنبال افراد حرفه‌ای می‌گردند تا بتوانند به خوبی وب‌سایت‌های خود را در میان رقبا برجسته کنند.

در حال حاضر، بیش از ۱ میلیارد وب‌سایت وجود دارد و هر یک از آنها برای اینکه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) باشند، نیاز به فعالیت‌ها و کارهایی خاص دارند. این امر یادگیری بهینه سازی موتور جستجو را به یک مجموعه مهارت جذاب و راهی عالی برای کسب جایگاه مناسب در بازار کار تبدیل کرده است.

آنچه در این مقاله می‌آید مروری است بر کار یک کارشناس سئو، مزایای تبدیل شدن به متخصص سئو، مسیر شغلی در سئوکار شدن و اینکه چرا آموزش و یادگیری عملی به شما کمک می‌کند در این صنعت رو به رشد از دیگر رقبا برتری داشته باشید.

سئو (SEO) چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) علمی است که باعث افزایش ترافیک ارگانیک از موتور‌های جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ می‌شود و با کمک این علم است که می‌توان کاربران بیشتری را به سمت وب‌سایت هدایت کرد. به زبان ساده، سئو به معنای بهبود سایت برای دیده شدن آن در جستجوهای مرتبط با جستجوی کاربر در موتورهای جستجو است. زمانی که وب‌سایت شما در نتایج جستجو در صفحات نخست گوگل باشد، می‌توانید مشتریان بیشتری را به سمت خود هدایت کنید و در نهایت از آنها کسب درآمد بیشتری داشته باشید. هدف بسیاری از کسب و کارها و همچنین مدیران وب سایت ها این است که بتوانند در کلماتی که آنها سرچ می‌کنند در صفحه اول نتایج جستجو باشند.

در واقع این هدف باعث می‌شود که یک وب‌سایت بر روی کلمه کلیدی اصلی و مهم خود (به عنوان مثال تست mbti) در صفحه یک نتایج جستجو باشد و این در نهایت باعث افزایش کلیک ارگانیک و جذب کاربر بیشتر می‌شود.

سرچ کاربر، رسیدن به وب‌سایت شما روی آن کلمه‌ای که سرچ کرده و در نهایت کلیک بر روی وب‌سایت شما، درست همان هدفی است که تمام کارفرمایان و شرکت‌ها به دنبال آن هستند و همین جا است که نام سئو و کارشناس سئو (یا اصطلاحاً سئوکار) بیشتر از هر چیز دیگری شنیده می‌شود.

 

سئو چه کار می‌کند؟

برای اینکه بتوانید وب‌سایت خود و صفحات آن را بهینه کنید، ابتدا باید از نحوه کار موتورهای جستجو درک درستی پیدا کنید. در واقع این موتورهای جستجو هستند که محتوای وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند و آن را به مخاطب درست نشان می‌دهند.

عوامل متعددی وجود دارد که موتورهای جستجو از آنها برای تجزیه و تحلیل و تعیین ارتباط یک وب‌سایت با کلمه‌ای که کاربر جستجو کرده، استفاده می‌کنند. گوگل اغلب این موارد را فاش نمی‌کند، اما با این حال افراد حرفه‌ای در این حوزه به دنبال این فاکتورها می‌روند و از آنها برای بهینه سازی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. یک متخصص سئو باید از فاکتورهای مهم در رتبه بندی صفحات وب،‌ آگاه باشد و موارد زیر برخی از مهم‌ترین فاکتورها در رتبه بندی وب‌سایت‌ها می‌باشد:

  • سن دامنه، URL و آتوریتی آن
  • لینک‌ها
  • بهینه سازی وب‌سایت در نسخه موبایل
  • محتوای بهینه شده و با کیفیت
  • سرعت لود صفحات (از جمله سرعت صفحات وب‌سایت در نسخه تلفن همراه)
  • در دسترس بودن و همچنین امنیت سایت
  • تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی هر وب‌سایت
  • سئو تکنیکال
  • تجربه کاربری

رتبه بندی وب‌سایت یعنی اینکه وب‌سایت شما در هنگام سرچ کاربر در مورد کلمه‌ای، در اولین صفحه‌ی نتایج جستجو باشد و شما به آن در همان صفحه اول و در رتبه‌های بالای صفحه دسترسی داشته باشید. در واقعی وب‌سایتی می‌تواند این رتبه را به دست آورد که عوامل بالا در آنها رعایت شود و همچنین سئوکار آن از به‌روزترین روش‌ها برای بهینه سازی سایت استفاده کند. موتورهای جستجو به طور کلی هنگام رتبه بندی یک وب‌سایت سه مرحله زیر را دنبال می‌کنند:

 

۱- کرال کردن

تمام موتورهای جستجو ربات‌هایی دارند که کار آنها کرال کردن (Crawling) و یا همان اسکن کردن وب‌سایت‌ها و صفحات آن است. کرال کردن صفحات وب‌سایت، محتوای شما را در نتایج جستجو قرار می‌دهد.

۲- ایندکس کردن

در این مرحله وب‌سایت و صفحات آن به نتایج جستجو اضافه می‌شود. اگر وب‌سایت شما و صفحات مورد نظر شما در فهرست نتایج موتور جستجو نباشد، شانس دیده شدن توسط کاربر را از دست خواهید داد.

۳- رتبه بندی

وقتی چیزی را در گوگل تایپ می‌کنید، مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. این نتایج بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، زبان، تجربه کاربری و غیره می‌باشد.

 متخصص سئو فردی با دانش بالا در زمینه بهینه سازی وب‌سایت است که به خوبی می‌تواند وب‌سایت را از لحاظ فنی، کاربری، محتوا و غیره بررسی کند و آن را برای حضور در صفحات برتر نتایج جستجو و به حداکثر رساندن بازدید سایت بهبود دهد. ئس اگر میخواین در رتبه های بالاتر گوگل حضور داشته باشید به یک متخصص سئو نیاز دارید.
به دست آوردن ترافیک ارگانیک علاوه بر اجرای تکنیک‌های سئو، به اجرای برخی کمپین‌ها بازاریابی، حل مسائل فنی، داشتن روحیه تحقیق برای به دست آوردن بهترین و مرتبط‌ترین کلمات و همچنین مهارت در بهینه سازی محتوای وب‌سایت بر اساس سئو نیاز دارد.

کار متخصص سئو چیست؟

متخصصان سئو به کسب و کارها و همچنین کارفرمایان کمک می‌کنند تا بتوانند صفحه محصول و خدمات خود در وب‌سایت را در نتایج جستجو در بهترین رتبه قرار دهند. بنابراین، یک متخصص سئو، درباره بهترین روش‌ها برای رسیدن به این هدف تحقیق و تجزیه و تحلیل می‌کند تا به استراتژی برسد که با کمک آن بتواند وب‌سایت شما را به صفحه نخست نتایج جستجو برساند.
هدف کلی متخصص سئو افزایش میزان بازدید وب‌سایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب هر صنعت، بهبود تجربه‌ی کاربر و در نهایت تطبیق وب‌سایت با آخرین الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای رتبه گرفتن است. با این وجود موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند و متخصصان سئو باید مدام این تغییرات را پیگیر باشند.

متخصصان سئو نیز مانند هر فرد دیگری در بازار کار باید مهارت‌ها و تخصص‌هایی داشته باشند. البته که این شغل هیچ رشته دانشگاهی ندارد و هر فردی که به سئو علاقه دارد، می‌تواند با حضور در کلاس‌های آنلاین و حضوری، مطالعه مداوم و همچنین کمک گرفتن از بهترین و بزرگترین افراد در این حوزه، خود را در سئو قوی کنند و به کار در این حیطه مشغول شوند. بعد از یادگیری، کارهایی که هر سئوکار باید انجام دهد شامل موارد زیر می‌شود:

  • تهیه استراتژی برای بهینه سازی وب‌سایت
  • تحقیق درباره کلمات کلیدی و استفاده از آن در بازاریابی و رتبه گرفتن وب‌سایت شرکت‌ها و سازمان‌ها.
  • تعیین اهداف قابل اندازه گیری که به تیم مارکتینگ کمک می‌کند تا روند رشد فعالیت‌های سئو را پیگیری کند.
  • ارتباط با سایر متخصصان در تیم بازاریابی برای پیشبرد اهداف در تیم.
  • همکاری با دیگر افراد بخش بازاریابی برای مدیریت استراتژی سئو.
  • همکاری نزدیک با تیم محتوا برای تدوین برنامه‌ای برای تولید محتوای جذاب و با کیفیت در وب‌سایت.
  • همکاری نزدیک با تیم فنی و برنامه نویسی سایت برای پیاده سازی موارد فنی در سایت.
  • داشتن استراتژی برای لینک سازی و بک لینک برای گرفتن نتیجه بهتر در نتایج جستجو.

 

برخی از متخصصان سئو از ابتدا با هدف سئوکار شدن کار خود را آغاز نکردند. برخی کاملاً تصادفی شروع به کار در این حوزه کردند و بعدها یادگیری خود را در این زمینه روز به روز افزایش دادند. همان‌طور که گفتیم برای تحصیل در دانشگاه رشته‌ای برای سئو وجود ندارد و یادگیری آن تماما به خود شما و علاقه‌ی شما به این حیطه بستگی دارد. اما با این حال بیایید تا نگاهی به مسیر شغلی متخصص سئو بیندازیم و ببینیم برای متخصص سئو شدن چه مراحلی را باید طی کنید.

 

گام اول: آیا سئوکار شدن برای من مناسب است؟

اولین قدم برای انتخاب شغل این است که مطمئن شوید واقعاً به این حوزه علاقمند هستید. مطمئنا قصد ندارید تا زمان خود را برای شغلی هدر بدهید که هیچ علاقه و استعدادی در آن ندارید.

اگر به خوبی درباره این شغل تحقیق کنید، می‌توانید متوجه شوید که برای این شغل مناسب هستید و حتی روحیه شما با این مدل کار سازگاری دارد یا خیر. ممکن است برای شغل دیگری در مارکتینگ مناسب باشید و مسیر شغلی سئو را به اشتباه برای استخدام انتخاب کرده باشید!

 

گام دوم: اصول سئو و کار با موتورهای جستجو را درک کنید

به عنوان یک سئوکار باید بدانید که سرنوشت کار شما تماما به نحوه کار موتورهای جستجو بستگی دارد. به همین دلیل شما باید در مورد کرالرها یا همان ربات‌های موتورهای جستجو بدانید. این ربات‌ها هستند در مورد کیفیت و مرتبط بودن محتوای شما تصمیم می‌گیرند و چندین عامل کلیدی باعث این تصمیم آنها می‌شوند.

موتورهای جستجو مانند جعبه سیاه هستند و معمولا اطلاعات و اسرار خود را فاش نمی‌کنند. اما می‌توانید از عوامل شناخته شده برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید و آن را در میان دیگر رقبا برجسته‌تر کنید.

برای اینکه متخصص شوید با اصول اولیه شروع کنید. در ابتدا باید درک کنید که کاربران و موتورهای جستجو چگونه با هم تعامل دارند و برای بهینه سازی محتوا چه کاری می‌توانید انجام دهید.

یادگیری اصول اولیه سئو در سه مؤلفه خلاصه می‌شود:

  • انواع محتوایی که کاربران می‌خواهند، انتظار دارند یا نیاز دارند. همه چیز در مورد تولید محتوا و سئو به قصد کاربر بستگی دارد.
  • درک دقیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو.
  • یادگیری کار با ابزارها و تکنیک‌های مورد نیاز برای بهینه سازی وب‌سایت‌ها.

وقتی از زیربنای سئو باخبر باشید و تمام بایدها و نبایدهای آن را بدانید، به خوبی می‌توانید تمام تکنیک‌ها را بر روی وب‌سایت‌ها اعمال کنید.

 

گام سوم: وب‌سایت خود را بسازید

هنگامی که اصول سئو را درک کردید، زمان استفاده از آنها فرا رسیده است. بیشتر افراد حرفه‌ای این توصیه را به شما خواهند کرد که سراغ ساخت و امتحان سئو روی وب‌سایت خود بروید. یعنی باید آزمون و خطا را روی وب‌سایت خود انجام دهید.

HTML را بیاموزید. تمامی تگ‌ها را یاد بگیرید و آنها را آزمایش کنید. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. این امر تولید محتوا را برای شما آسان‌تر می‌کند.

 

گام چهارم: وردپرس را یاد بگیرید

یک سوم وب‌سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید متخصص سئو شوید، باید آن را به خوبی بشناسید.

اینکه همه از وردپرس استفاده می‌کنند، تنها دلیل برای انتخاب آن برای یادگیری نیست، بلکه این سایت‌ساز از بهترین CMS های موجود برای سئو است.

وردپرس به دلیل تأثیری که مستقیماً و به طور غیرمستقیم بر عملکرد سئو می‌گذارند، بسیار مهم است و یادگیری آن نیز باید در برنامه شما باشد.

 

گام پنجم: کار با Google Analytics و Google Search Console را بیاموزید

طرفداران سئو از ابزارهای متنوعی برای بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل کارایی آنها استفاده می‌کنند. پایه و اساس سئو همیشه یادگیری کار با Google Analytics و Google Search Console است و در واقع این دو برای انجام کارهای سئو بسیار مهم هستند. به طور خلاصه این دو ابزار اطالاعات مفیدی به شما می‌دهند که می‌توانید از آنها برای بهبود وب‌سایت‌ها استفاده کنید. میشه گفت تخصص در سئو با تسلط بر این دو ابزار گره خورده است.

 

موتورهای جستجو هر روز در حال تغییر هستند و هر روز به روز رسانی‌های بسیار در آنها دیده می‌شود. به همین خاطر شما باید هر روز درباره تغییرات بخوانید تا بتوانید عوامل رتبه گرفتن وب‌سایت را بدانید.

آگاهی داشتن از آخرین الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای وب‌سایت‌ها و بهینه سازی آنها بگیرید و همچنین در میان رقبای خود، حرف بیشتری برای گفتن داشته باشید.

 

گام هفتم: به نتایج جستجو نگاه کنید

دقیقا همین مرحله است که باید بیشترین دقت خود را بگذارید. نتایج جستجو را با دقت بررسی کنید.

  • ساختار آنها به چه گونه است؟
  • آنها معمولا چه محتوایی را به کاربر نمایش می‌دهند؟
  • چه وب‌سایتی در ارائه محتوا بهتر عمل کرده است؟

به این نکته توجه کنید که هنگام جستجو کلمات مختلف، نتایج چگونه تغییر می‌کنند.

گوگل همیشه به دنبال این است که بهترین را به کاربر خود نشان دهد. بنابراین نتایج جستجو را مدام پیگیری کنید و زود به زود برای بررسی به آن سر بزنید.

 

گام هشتم: درباره سئو تکنیکال اطلاعات کسب کنید

سئو تکنیکال یا همان سئوی فنی تمام آن کاری است که شما با همکاری تیم فنی باید انجام دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو، بتوانند سایت شما را راحت تر کرال و ایندکس کنند.

سئو تکنیکال شامل بهینه سازی سایت برای نمایش در نسخه موبایل، سرعت سایت، داده‌های ساختار یافته، جاوا اسکریپت و کلیه مکانیزم‌هایی است که بر عملکرد وب‌سایت تأثیر می‌گذارند.

این عوامل در رتبه بندی یک سایت در نتایج جستجو نقش دارند. شما می‌توانید محتوای شگفت انگیزی داشته باشید، اما سایت کند یا دارای اشکالات زیادی باشد که در نهایت به عملکرد وب‌سایت شما در نتایج جستجو لطمه می‌زند.

 

گام نهم: درباره استراتژی، تولید، بهینه سازی و ارتقا محتوا اطلاعات کسب کنید

در حالی که سئو تکنیکال به ربات موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر وب‌سایت شما را کرال و ایندکس کنند، اما دانستن تمام اطلاعات از نحوه نوشتن و بهینه سازی محتوا نیز به شما کمک می‌کند تا تجربه کاربری بهتری رقم بزنید و میزان حضور کاربر در سایت را افزایش دهید.

این محتوا همچنین باید توسط یک استراتژی تبلیغاتی پشتیبانی شود. سئو به تنهایی کافی نیست – سایر کانال‌های بازاریابی (به عنوان مثال، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ) به موفقیت یا عدم موفقیت محتوای شما کمک می‌کنند.

 

گام دهم: سراغ یادگیری تکنیک های لینک سازی بروید

لینک سازی یکی از فاکتور های مهم در سئو میباشد. همچنین، یکی از مباحثی است که برخی افراد روش‌های سیاه و اشتباه آن را به شما ممکن است یاد دهند.

برای اینکه از لینک سازی نهایت بهره را ببرید، به لینک‌های با کیفیت نیاز دارید.

 

گام یازدهم: در کنفرانس‌ها و همایش‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید

راه دیگر برای بالا بردن مهارت‌های شما در سئو و مارکتینگ، حضور در رویدادها است. کنفرانس‌ها و وبینارها منابع بسیار خوبی برای یادگیری بیشتر در مورد جنبه‌های خاص بازاریابی محتوا و سئو هستند.

در برخی از این رویدادها و همایش‌ها نکاتی گفته می‌شود که ممکن شما را در این حوزه قوی‌تر از قبل کند و از آنها در پیشبرد کارها و فعالیت‌های سئوی خود استفاده کنید. حضور در رویدادها فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا مستقیماً از زبان متخصصان این صنعت نکاتی را بشنوید، فرصتی که ممکن است در آینده به دست نیاورید.

 

گام دوازدهم: صبور باشید

همان‌طور که ممکن است بدانید، متخصص سئو شدن کار زمان‌بری است و نیاز به سال‌ها تجربه و تلاش دارد. در مورد تغییرات در الگوریتم‌های سئو هوشیار باشید و مدام خود را به روز کنید.

هیچ یک از این موارد با عجله و یک روزه امکان پذیر نیست. اگر برای متخصص سئو شدن اشتیاق داشته باشید، می‌تواند صبر را نیز در کار خود به کار گیرید و فردی حرفه‌ای در این زمینه شوید.

 شما میتوانید برای رسیدن به جواب سوال خود که چگونه سئو کار شویم با ما در ارتباط باشید. 

مشاور تلفنی کنکور انسانی

 یکی از مسائل مهم برای همه فارغ التحصیلان مقطع متوسطه در کشور ما، رقابت در کنکور سراسری می باشد و داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی سهم قابل توجهی از متقاضیان کنکور سراسری را تشکیل می دهند. رشته هایی همچون مدیریت، روانشناسی، حقوق و حسابداری از جمله رشته های پرطرفدار این گروه آزمایشی به شمار می روند.

عواملی مانند استفاده از کتاب های کمک آموزشی مناسب، اطلاع از بودجه بندی کنکور، تسلط کامل بر مباحث کتب درسی و برنامه ریزی دقیق و هدفمند، داوطلبان را برای دستیابی به نتیجه و رتبه مطلوب در کنکور انسانی کمک خواهد کرد. از این رو متقاضیان پس از کسب آگاهی لازم می توانند به صورت اینترنتی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند که در ادامه توضیحات جامعی در خصوص مراحل و زمان ثبت نام، رشته های با آزمون کنکور انسانی و منابع مورد نیاز ارائه خواهیم کرد.

ثبت نام کنکور سراسری کلیه گروه های آزمایشی از جمله علوم انسانی، به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

ثبت نام کنکور سراسری انسانی 1401

داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور سراسری 1401 می باشند، می بایست در ابتدای امر در این آزمون به صورت الکترونیکی ثبت نام نمایند. نام نویسی کنکور سراسری برای تمامی گروه های آزمایشی از جمله علوم انسانی روند مشابهی دارد. در ادامه مقاله به بررسی جزئیات ثبت نام کنکور سراسری انسانی خواهیم پرداخت.

زمان ثبت نام 

شرکت کنندگان در کنکور سراسری می بایست در زمان مقرر به سایت ثبت نام کنکور مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. مطابق با اطلاعیه سایت سازمان سنجش آموزش کشور روند ثبت نام کنکور سراسری که در بازه زمانی 10 الی 17 بهمن ماه 1400 به انجام می رسید و تا تاریخ 20 بهمن ماه نیز تمدید گشت. روند نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی باارائه مهلت مجدد ثبت نام از 1 تا 4 اسفند ماه 1400 نیز امکان پذیر بود که این تاریخ تا رو جمعه 6 اسفند ماه 1400 تمدید شد.

به داوطلبان توصیه می کنیم برای اطلاع از اخبار تمدید مهلت نام نویسی کنکور سراسری 1401 در اسرع وقت به کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره بپیوندند.

دفترچه ثبت نام 

پیش از آن که فرآیند ثبت نام خود را آغاز کنید، لازم است ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 را از سایت سازمان سنجش دریافت کرده و مطالعه نمایید. این کار کمک می کند تا در جریان تمام جزئیات آزمون اعم از مدارک مورد نیاز، شرایط و ضوابط آزمون مطلع گردید. در ادامه نیز لینک دانلود مستقیم دفترچه راهنمای نام نویسی آزمون سراسری 1401 برای شما داخل جدول قرار داده شده است.

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1401
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1401

 

(جهت دریافت فایل بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

هزینه ثبت نام 

شرکت در آزمون سراسری مانند کلیه آزمون هایی که هر ساله در کشور برگزار می شوند، مستلزم پرداخت هزینه است. هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1401برای تمامی گروه های آزمایشی یکسان بوده و پرداخت آن، تنها از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب دارای رمز دوم امکان پذیر می باشد. این مبلغ در سال 1401، 75 هزار تومان در نظر گرفته شده است که بدون احتساب هزینه خدمات پیامکی (1200 تومان) می باشد. 

همچنین فراموش نکنید که متقاضیان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های پیام نور و موسسات آموزش عالی (غیر انتفاعی) بایستی کارت اعتباری جداگانه ای به مبلغ 20 هزار تومان برای اعلام علاقه مندی به این دانشگاه ها خریداری نمایند تا مجاز به انتخاب کد رشته محل های زیر نظر این موسسات در هنگام انتخاب رشته شوند.

شرایط ثبت نام

شرایط عمومی

داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی ار ادیانی که نام آن در متن قانون اساسی کشور درج شده باشد.

فرد نباید به هیچ یک از انواع مواد مخدر اعتیاد داشته باشد.

نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

عدم سوء پیشینه اخلاقی یکی دیگر از شروط لازم برای شرکت در کنکور سراسری انسانی می باشد.

شرایط اختصاصی

داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 (در شاخه های نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) که بایستی تا 31 شهریور 1401 دریافت شود همچنین افراد می توانند دیپلم 4 ساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی خود را در هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

داوطلبانی که از مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی فارغ التحصیل شده اند، در صورتی مجاز به شرکت در کنکور می باشند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1401 و یا 30 بهمن 1401 اخد کنند. لذا برای این دسته از متقاضیان ارائه مربوط به گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی الزامی می باشد.

منعی برای شرکت در کنکور سال 1401 برای داوطلبان دوره های روزانه سال گذشته وجود ندارد.

دانشجویانی که در دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی و… (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان) در حال تحصیل هستند، می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود در کنکور سراسری انسانی 1401 شرکت نمایند.

داوطلبان آقا نباید از جانب سازمان نظام وظیفه محکومیتی مبنی بر ممنوعیت از تحصیل داشته باشند.

معرفی رشته ها و زیرگروه های کنکور سراسری انسانی 1401

آشنایی با رشته های ارائه شده در هر گروه آزمایشی می تواند باعث افزایش آگاهی داوطلبان از مسیر تحصیلی آینده خود و همچنین زمینه ساز موفقیت در انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 شود. یکی از فواید این آگاهی جلوگیری از بروز هر گونه اشتباه در انتخاب رشته می باشد تا بدین وسیله متقاضیان را در رسیدن به اهداف تحصیلی خود یاری دهد. از همین رو توصیه می کنیم پس از آشنایی با رشته های کنکور انسانی، از راهنمایی های مشاوره انتخاب رشته کنکور نیز استفاده نمایید.

آگاهی از ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری موجب می شود، متقاضیان بتوانند از میزان اهمیت هر درس مطلع شده و متناسب با آن برنامه ریزی کنند. شایان توجه است که تفاوت در ضرایب دروس تخصصی در هر زیر گروه، میزان تاثیر آن درس را تراز اکتسابی داوطلب نشان می دهد. بدین معنا که هر چه درصدی که متقاضیان در دروس ضریب دار در یک زیرگروه کسب می کند بیشتر باشد، رتبه و شانس قبولی آنان در رشته های آن زیرگروه نیز بیشتر خواهد بود.

زیرگروه یک کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق، آموزش الهیات، آموزش زبان و ادبیات فارسی، ادیان و عرفان، ادیان و مذاهب، ایران شناسی، تاریخ تمدن ملل اسلامی، تربیت مروج سیاسی، حقوق، زبان و ادبیات ترکی آذری، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات کردی، زبان و فرهنگ عربی، شیعه شناسی، علوم قرآن و حدیث، علوم قضایی، فرهنگ و معارف اسلامی، فقه شافعی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فلسفه، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، مترجمی زبان عربی، مربیگری عقیدتی، معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت، کاردانی امور دولتی، کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم، کاردانی حقوق قضایی، کاردانی خدمات اداری، کاردانی علوم قضایی
زیرگروه دو آموزش علوم اجتماعی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، پژوهشگری امنیتی، جامعه شناسی، حفاظت اطلاعات، روزنامه نگاری، ضد تروریسم، علوم ارتباطات اجتماعی، علوم فنی امنیت، مددکاری اجتماعی، مردم شناسی
زیرگروه سه اقتصاد، امنیت اقتصاد، حسابداری، روابط عمومی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات، هتلداری، کاردانی اشتغال، کاردانی اقتصاد کار و بهره وری، کاردانی امور بانکی، کاردانی امور فرهنگی، کاردانی امور مالی و مالیاتی، کاردانی بیمه، کاردانی حسابداری، کاردانی روابط کار، کاردانی گردشگری، کاردانی مدیریت مالی، کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی هتلداری
زیرگروه چهار آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، باستان شناسی، تاریخ، تاریخ اسلام، جغرافیا، زبان شناسی، علوم سیاسی
زیرگروه پنج آموزش ابتدایی، آموزش تربیت بدنی، آموزش کودکان استثنائی، آموزش مشاوره و راهنمایی، روانشناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، مشاوره، مطالعات خانواده، کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی علوم ورزشی
 
 

معرفی منابع کنکور سراسری انسانی 1401

پذیرش در رشته های پرمتقاضی کنکور سراسری انسانی مانند حقوق و روانشناسی علاوه بر تلاش و پشتکار، مستلزم مطالعه بهترین منابع کنکور انسانی در کنار یک برنامه ریزی کنکور هدفمند و اصولی می باشد. منبع اصلی کنکور سراسری در هر یک از گروه های آزمایشی، کتب درسی دوره دوم متوسطه می باشند اما استفاده از کتاب های کمک آموزشی به ویژه کتاب هایی که تکیه بر ارائه پرسش های چهارگزینه ای دارند، می تواند تاثیر بسزایی در آمادگی داوطلبان و تقویت توانایی آن ها در امر تست زنی داشته باشد.

شایان ذکر است با توجه به اینکه محتوای کتاب های درسی نظام جدید نسبت به سیستم آموزشی قدیمی تغییر کرده است و اطلاعیه سازمان سنجش خبر از حذف کنکور نظام قدیم از کنکور سراسری 1401 را می دهد، داوطلبان ملزم هستند منابع خود را با نظام جدید تنظیم نمایند. در جدول زیر گلچینی از بهترین کتب کمک آموزشی موجود فراهم گردیده است تا داوطلبان با مطالعه این منابع، شانس خود را برای کسب رتبه های برتر کنکور انسانی افزایش دهند.

زبان عربی عربی جامع انسانی کنکور میکرو گاج، کتاب عربی جامع کنکور انسانی خط ویژه گاج، واژگان سطر به سطر عربی انسانی کنکور سری مینی میکروطلایی گاج
دین و زندگی کتاب دین و زندگی گاج نقره ای، کتاب جامع دین و زندگی نشر الگو
زبان و ادبیات فارسی کتاب جامع ادبیات کنکور انتشارات نشر الگو، کتاب ادبیات عمومی میکرو طبقه بندی گاج، علوم و فنون ادبی جامع کنکور مشاوران آموزش، لقمه طلایی عروض و قافیه مهر و ماه، علوم و فنون ادبی جامع کنکور میکرو گاج
اقتصاد اقتصاد کنکور رشته انسانی میکرو گاج، اقتصاد کنکور خیلی سبز، لقمه طلایی اقتصاد کنکور مهر و ماه
ریاضی ریاضی و آمار انسانی جامع کنکور مهر و ماه، ریاضی و آمار جامع کنکور رشته انسانی خیلی سبز، ریاضیات جامع انسانی کنکور میکرو گاج
فلسفه و منطق فلسفه و منطق جامع کنکور مشاوران آموزش، فلسفه و منطق جامع کنکور میکرو گاج، فلسفه و منطق کنکور مهر و ماه
زبان انگلیسی کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران، کتاب انگلیسی یازدهم سیر تا پیاز گاج
تاریخ تاریخ جامع کنکور خط ویژه گاج، تاریخ جامع کنکور میکرو گاج، لقمه طلایی تاریخ کنکور مهر و ماه
جغرافیا جغرافیا جامع کنکور میکرو گاج، جغرافیا جامع کنکور مشاوران آموزش، لقمه طلایی جغرافیا کنکور مهر و ماه
روانشناسی روان شناسی جامع کنکور مشاوران آموزش، روان شناسی کنکور خط ویژه گاج، روان شناسی کنکور مشاوران آموزش
جامعه شناسی جامعه شناسی جامع کنکور مشاوران آموزش، جامعه شناسی کنکور میکرو گاج
 
 

بودجه بندی کنکور سراسری انسانی 1401

اطلاع از بودجه بندی کنکور می تواند در زمان بندی مطالعه و برنامه ریزی داوطلبان نقش بسیار موثری را ایفا کند، چرا که به وسیله آن می توان متناسب با میزان اهمیت هر درس، زمان لازم را برای مطالعه و پاسخ به پرسش های چهار گزینه ای را در نظر گرفت. از طرفی آشنایی با بودجه بندی سوالات موجب می شود، بدانید از کدام یک از مباحث کتاب های درسی سوالات بیشتری مظرح می گردد و بدین ترتیب با شیوه مناسب تر و برنامه ریزی دقیق تری نسبت به مطالعه دروس خود بپردازید.

مشاوره و برنامه ریزی کنکور انسانی

  •  در ابتدای مسیر برای خود هدف ترسیم کنید. داشتن هدف و انگیزه تا حد زیادی می تواند در موفقیت داوطلبان اثرگذار باشد. در حقیقت داشتن هدف می تواند اشتیاق شما برای رسیدن به موفقیت را دوچندان کند.
  • پس از تعیین هدف می بایست یک برنامه منسجم مطالعه طراحی نموده و بر اساس آن عمل کرد.
  • دیگر نکته مهم آن است که بایستی تمامی دروس به صورت جزء به جزء و با دقت و درک بالا مطالعه شود. متقاضیان ملزم هستند بعد از مطالعه هر درس، نسبت به حل تست های آن بخش اقدام کنند. این امر موجب تثبیت موثر مطالب خوانده شده در ذهن و به خاطر سپردن آن ها می شود.
  • توصیه می کنیم به هیچ عنوان از اهمیت حل سوالات چهار گزینه ای و تست زنی غافل نشوید، زیرا این امر موجب می شود به نقاط ضعف خود پی برده و در اسرع وقت، در جهت رفع آن ها گام بردارید.
  • همان طور که می دانید برای حل هر یک از سوالات کنکور سراسری مدت زمان محدودی را در اختیار دارید، بنابراین می توانید با تمرین تست زنی، فضای جلسه کنکور را برای خود شبیه سازی کرده و سرعت خود را در پاسخگویی به سوالات افزایش دهید.
  • متقاضیان بایستی توجه نمایند که جدول زمان بندی خود را به گونه ای طراحی کنند که پس از مطالعه هر درس اختصاصی، یک درس عمومی قرار گیرد.

کنکور سراسری انسانی از 280 سوال تشکیل شده است و سوالات مربوطه در قالب دو دفترچه عمومی و اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که داوطلب می بایست در مدت زمان 240 دقیقه به آن ها پاسخ دهد. دفترچه اختصاصی از 180 سوال تشکیل شده است و داوطلبان بایستی در مدت 165 دقیقه به آن ها پاسخ دهند. دفترچه عمومی نیز شامل 100 سوال می باشد و مدت زمان پاسخ دهی به آن ها 75 دقیقه است.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401 چند روز قبل از برگزاری آزمون در سایت ثبت نام کنکور منتشر می شود. باید توجه داشت داشتن کارت ورود به جلسه، اصل کارت ملی و یا شناسنامه برای شرکت در کنکور الزامی است و در صورت فراموشی آن ها، از حضور داوطلب در جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد. اعلام نتایج کنکور سراسری 1400 حدودا یک ماه بعد از برگزاری کنکور در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند در صورت تمایل با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401،انتخاب رشته خود را انجام دهند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور سراسری انسانی 1401 در چه بازه زمانی صورت می گیرد؟

زمان اولیه ثبت نام از تاریخ 10 تا 17 بهمن ماه 1400 در نظر گرفلته شده بود اما شما می توانید با مشاهده متن فوق از تمدید و مهلت مجدد این آزمون با خبر شوید.

2- ثبت نام کنکور سراسری انسانی 1401 از چه طریق ممکن می شود؟

نام نویسی در این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org امکان پذیر می گردد.

3- منابع کنکور سراسری انسانی 1401 چه مواردی را شامل می شود؟

منبع اصلی کنکور انسانی، کتب درسی متوسطه دوم می باشد اما در کنار این موارد، مطالعه کتاب های کمک آموزشی که در متن مقاله عنوان شده است، می تواند برای داوطلبان مفید باشد.

برای اطلاعات بیشتر از مشاور تلفنی کنکور انسانی با ما در ارتباط باشید. 

پیش نیاز یادگیری سئو

 

پیش نیاز یادگیری سئو

زمانی که شما تصمیم به یادگیری سئو میکنید باید به پیش نیاز‌های یادگیری سئو نیز آشنا شوید در این مقاله قصد داریم شما را در آموزش یادگیری سئو کمک کنیم و سعی کنیم به دور از حاشیه تمامی تجارب کاری خودمان را در اختیارتان قرار دهیم پس با ما همراه باشید تا جواب سوالات زیر را بدهیم :

 

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت

شاید شما هم این روز‌ها کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید و یا علاقه مند هستید تا وارد حوزه کسب و کار‌های آنلاین شوید و احتمال خیلی زیاد سوالات زیادی هم در این مورد برای شما پیش آمده است. به عنوان مثال:

  • چطور می توان پس از طراحی راه اندازی سایت و کسب و کار اینترنتی مشتری خود را پیدا کنم؟
  • یا مخاطبین کسب و کار شما چه کسانی هستند؟
  • یا مشتریان شما چه کلماتی را در موتور‌های جستجو سرچ می‌کنند؟
  • یا مشتریان من چه زمان های بیشتر به دنبال کالا و خدمات من هستند؟

اگر شما دوست دارید جواب سوالات بالا و یا مسائلی از این قبیل را پیدا کنید بهتر است به فکر یادگیری سئو یا همان Search Engine Optimization باشید در این مقاله قصد داریم به شما پیش نیاز‌های آموزش سئو و بهینه سازی سایت (SEO) را آموزش دهیم. تا در ادامه این مسیر بتوانید به یک متخصص سئو تمام عیار و حرفه ای تبدیل شوید.

 

پیش نیاز‌های آموزش سئو و بهینه سازی سایت

  • آشنایی به موتور جستجو
  • آشنایی با مفهوم سئو
  • آشنایی با طراحی سایت (Html,Css)
  • آشنایی با تولید و انتشار محتوا
  • آشنایی با ابزارهای سئو
  • روند آموزش تخصصی سئو

 

آشنایی با موتورهای جستجوگر

موتور‌های جستجو این روزا در زندگی اکثر ما نقش پر رنگی پیدا کرده است به طوری که جواب خیلی از سوالات و مسائل روز مره را در آن جستجو می‌کنیم . موتور‌های جستجو بر اساس الگوریتم‌های خود اطلاعاتی که بررسی کرده را رتبه بندی کرده و به کاربر نمایش می‌دهد.

موتور‌های جستجو میلیاردها صفحه را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند و با توجه به پارامتر‌های خود آن‌ها را برای نمایش به کاربرانشان رتبه بندی می‌کنند همین موضوع باعث شد تا علمی به نام سئو شکل بگیرد که مدیران سایت‌های اینترنتی به فکر یادگیری این علم باشند تا بتوانند از رقیبانشان پیشه بگیرند و سهم بیشتری از بازار را به خودشان اختصاص دهند.

موتور‌های جستجو نظیر گوگل و یاهو و بینگ وظیفه دارند محتوای کسب و کارهای اینترنتی را ایندکس و یا ثبت کنند , سپس همین محتوا را بر اساس الگوریتم‌های اختصاصی خود برای نمایش برای کاربر رتبه بندی نماید تا کاربر با توجه به نیاز خود بتواند بهترین نتایج را مشاهده کند

 

آشنایی با مفهوم سئو

تعریف سئو در ویکیپدیا :

بهینه‌سازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به‌اختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یک‌روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شود.از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ‌شده و اینکه کدام‌یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان موردتوجه قرار می‌گیرد را موردبررسی قرار می‌دهد.

اما سئو به زبان خیلی ساده و خودمانی یعنی، به موتور جستجوگر کمک کنیم تا بهترین و با کیفیت‌ترین نتایج را نشان کاربر دهد تا بتواند رضایت کاربران خود را جلب نمایید هر چقدر شما بتوانید رضایت کاربران موتور جستجو را از نتایجی که به کاربرانش نمایش داده است جلب کنید موتو جستجو هم اهمیت و اعتماد بیشتری به کسب و کار شما کرده و آن را در نتایج بهتر و بالاتری نمایش می‌دهد تا بتواند نیاز کاربرانشان را رفع نماید. یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین موتور‌های جستجو در ایران گوگل است که بیشترین سهم استفاده را بین کاربران ایرانی دارد.

آشنایی با طراحی سایت (Html,Css)

برای این که بتوانید ساختار مناسبی در وب سایت خود ایجاد کنید و یا تغییراتی جهت بهبود عملکرد سایتتان انجام دهید بهتر است با طراحی وب و مقدمات آن آشنایی داشته باشید این موارد به شما کمک میکند تا سئو داخلی یا همان سئو تکنیکال کسب و کار خود را انجام دهید برای آموزش این موارد میتوانید از فیلم آموزش سئو استفاده کنید

سئو تکنیال یا همان سئو داخلی همان ساختار محتوا شما به همراه کد هایی هست که سایت شما با آن‌ها برنامه نویسی شده است اکثر وب سایت‌ها از تگ‌های اچ تی ام ال و سی اس اس استفاده میکنند که شامل لینک‌ها , عنوان‌ها , متن‌ها و … هستند برای بهبود در وضعیت نمایش این المان‌ها و بهینه سازی آن‌ها برای موتور جستجو نیاز است تا شما با این موارد آشنا باشید . در ضمن تمامی این موارد در آموزش طراحی وب حرفه ای به صورت کامل آموزش داده شده است . و شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از پکیج آموزش سئو هم استفاده کنید

آشنایی با تولید و انتشار محتوا

برای اینکه بتوانید رضایت کاربر را در سایت و کسب و کار خود جلب کنید باید محتوای شما به صورتی تولید شود که نیاز کاربر را مرتفع سازد، متاسفانه در بین کابران ایرانی محتوا بیشتر به نوشتن مقاله‌های متنی خلاصه می‌شود و محتوا‌های ویدئویی , صوتی و گرافیکی با توجه به دشواری و زمان بر بودن تولید آن‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در کل اگر بخواهیم در خصوص مهمترین قسمت سئو صحبت کنیم می‌توان به جرات گفت که محتوا سهم بیشتری را در این خصوص به خود اختصاص می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر از پیش نیاز های سئو با ما در ارتباط باشید. 

طراحی لبخند در رشت

 سيستم DSD یا طراحی دیجیتال لبخند يک سيستم کاملاً منحصر بفرد می باشد که‌ براي اولين بار طراحی لبخند بيمار بصورت ديجيتالی و توسط کامپيوتر انجام مي گيرد. قبل‌ از هرگونه عمليات دندانپزشکی، می توان نتيجه درمان را به‌ فرد نشان داد و همچنين شما می توانيد باتوجه به‌ سليقه شخصی خود و يا عکس و خاطرات گذشته در مورد طراحی لبخند خود اظهار نظر نماييد. اين سيستم طراحی لبخند کاملاً واقعی و طبيعی طراحی می شود و بهترين راهنما برای مراجعه کنندگانی که‌ به زيبايی دندان ها و طرح لبخند اهميت ويژه‌ای مي دهند، می باشد.

اندازه گيری دقيق اصلاح طرح لبخند با استفاده از تناسب‌هاي مختلف و تنظيم پارامترهای طراحی صورت شامل فاصله دو مردمک و فاصله گوشه‌های لب،‌ ارتفاع صورت و … انجام می پذيرد. استفاده از نرم افزار پيشرفته GPS ،و قابليت منحصر بفرد آن‌ در آناليز زيبايی صورت و دندان، اين امکان را به‌ ما می دهد که‌ به سادگی و با دقت بالا پارامترهای مورد نظر را بررسی و دستورات لابراتوری و کلينيکی را صادر نماييم. با استفاده‌ از نرم افزار بررسی عکس ديجيتالی صورت تغييرات لازم شامل: اندازه، شکل، تناسب دندان ها،‌ ارتفاع و ديگر مشخصات در لبخند شما اعمال مي شود.

درمان و زیباسازی در حوزه دندان و به خصوص زیبایی از جمله اصلاح طرح لبخند دندان مستلزم مراقبت از دهان و دندان و نگهداری بعد از درمان است. برای افزایش طول عمر دندان ها باید بهداشت دهانی را به خوبی رعایت کرد تا دندان ها آسیب نبینند و بعد از اینکه درمان روی آن ها انجام شد نیز باید با مسواک زدن و نخ دندان زدن هم سفید بودن دندان ها را حفظ کرد و هم باعث ماندگاری سالم بودن دندان ها شد. با این وجود برای حفظ زیبایی و سلامت دندان ها لازم است به صورت مداوم تحت معاینه دندانپزشک قرار بگیرد تا در صورت نیاز درمان لازم برای دندان لک شده و یا لب پر شده شما انجام شود.

هر دهان و دندانی ویژگی‌های خاصی‌ دارد و درک این ویژگی‌ها می تواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به‌ هر فرد کمک کند. معمولاً، اصلاح لبخند لثه‌ای و اصلاح طرح لبخند دارای متد متعددی‌ است و فرآیند اصلاح طرح لبخند دندان می تواند ترکیبی از روش‌های زیر باشد که‌ تشخیص و روند کار با متخصص و دندانپزشک زیبایی است.

۱. باندینگ دندان

باندینگ دندان یک روش طراحی لبخند مطمئن و بی خطر در دندانپزشکی زیبایی است‌ که‌ برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده، یا تغییر رنگ داده دندان ها به منظور اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. از این روش می توان برای حذف فضاهای خالی بین دندان ها و نیز تغییر اندازه یا شکل دندان استفاده‌ کرد. این‌ روش در زمانی کم امکان پذیر است. در باندینگ دندان می توان از بهترین رنگی که‌ با دندان فرد مطابقت دارد، برای تغییر رنگ دندان استفاده کرد.

۲. بلیچینگ یا سفید کردن دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دندان یکی از روش‌های متداول برای اصلاح طرح لبخند است‌ که برای‌ افرادی که‌ به دنبال داشتن لبخند زیبا با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب است. در این حالت بیماران می توانند فرآیند سفید شدن دندان را در مطب دندانپزشکی یا در خانه انجام دهند. هر دو حالت این‌ روش درمانی بسیار متداول‌ است و می تواند نتایج فوق العاده در کوتاه مدت برای اصلاح طرح لبخند به‌ همراه داشته‌ باشد.

۳. ونیر پرسلن یا لمینت دندان

ونیر پرسلن که‌ در اصلاح لمینت یا لمینت دندان نیز نامیده می شود، قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند را دارد. این نوع روکش بر روی دندان ها قرار می گیرد و به‌ این ترتیب مشکلات ظاهری آنها همچون خراشیدگی، کجی، و تغییر رنگ را پنهان می کند. فقط در طول دو جلسه درمانی، لمینت دندان می تواند به‌ شما یک لبخند حیرت انگیز هدیه دهد.

۴.انواع روکش های دندانی

ساخت روکش و پروتزهای دندانی با زيبايی حداکثری و کاربردی واقعيت توسط تکنولوژي CAD/CAM با طراحی منحصر به فرد ديجيتالی و استفاده از Zironica به جاي فلزهای موجود دندانپزشکی توانسته‌ است، از مشکلات رايج روکش های‌ قبلی بکاهد. در اين مرکز کليه روکش های دندانی و روکش ایمپلنت دندان توسط اين تکنولوژی طراحی و ساخته شده و نهايت مقاومت و زيبايی را دربر دارد. همچنين از تعداد جلسات مراجعه جهت امتحان و تست روکش کاسته شده و تنها در يک جلسه پس از قالبگيری قابل تحويل می باشد.

۵. اصلاح لبخند لثه ای با ارتودنسی

در طراحی لبخند در موارد بسیار زیادی از ارتودنسی استفاده می شود و تقریبا بهترین روش درمان نیز هست. چرا که هیچگونه تغییر یا دست‌کاری در سطوح دندانی ایجاد نمی شود و کاملا مناسب دندان هایی‌ می باشد که کاملا خوشرنگ و زیبا هستند و فقط دچار نامرتبی می باشند که‌ با انجام روش ارتودنسی مرتب می شوند.
البته ایراداتی نیز دارد که‌ از جمله‌ آن درمان طولانی آن و همچنین افزایش احتمال پوسیدگی دندان ها در طول دوره درمان می باشد که البته اشکال پوسیدگی امروزه توسط انجام روش ارتودنسی نامرئی کاملا رفع شده‌ است.

۶. پر کردگی به رنگ دندان

استفاده از پر کردگی هم رنگ دندان جذاب تر و ایمن تر از روش‌های قدیمی‌ است که‌ در آن ها از فلز برای پرکردن دندان ها استفاده می شود. امروزه می توان پرکردگی های‌ فلزی قدیمی دندان را با مواد کامپوزیت دندانی سفید جایگزین کرد و به این ترتیب طرح لبخند را زیباتر جلوه داد.

۷. کاشت دندان (ایمپلنت)

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت دندان و ایمپلنت را به شما توصیه می کنیم و توصیه می شود، برای‌ این منظور از یک انکور برجسته‌ برای روکش دندانی یا بریج (پل دندان) استفاده شود.

۸. جراحی لثه

در بسیاری از موارد دندان ها بسیار کوتاه می باشند و بخش لثه ای‌ آن ها توسط لثه بیش از حد پوشیده شده‌ است، این موارد به لبخند لثه‌ای یا Gummy Smile معروف می باشند. در اکثر این موارد امکان طراحی لبخند توسط جراحی لثه در مطب یا توسط لیزر امکان پذیر می باشد و با وجود سادگی درمان و انجام در یک جلسه، نتیجه‌ای غیر قابل توصیف دربردارد.

۹. جراحی فک و صورت

گاهى مشكل زيبايى لبخند مربوط به عقب يا جلو بودن فک است، در اين شرايط نمی توان‌ با روش‌هايى مثل ارتودنسى يا لمينت موقعيت دندان ها را اصلاح كرد و طرح درمان در اين مورد جراحى فک مى باشد كه‌ در اين روش استخوان فک جابجا می شود تا در موقعيت ايده آل قرار گيرد.

نکات مهم در اصلاح طرح لبخند

برای اصلاح طرح لبخند، دندانپزشک نکاتی را در نظر می گیرد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

طول دندان

دندان های‌ بلند باعث می شوند، ظاهر فرد جوان‌تر بنظر برسد. زیرا افزایش سن باعث ایجاد فرسودگی و سایش دندان ها می شود. لبخند لثه ای نیز عموماً باعث کوچک‌تر دیده شدن دندان ها می شود. اصلاح طرح لبخند لثه‌ای برای دندان های‌ کوچک‌تر، شامل فرم دهی و افزایش طول دو دندان مرکزی جلو با روکش چینی یا کامپوزیت یا ارائه برنامه‌ای‌ برای لیزر درمانی جهت افزایش نمایانی دندان ها می باشد.

افزایش طول دندان بر ظاهر کلی صورت تأثیر می گذارد. مثلاً داشتن دندان‌های بلند، مربعی و شکیل باعث می شود فرد لاغرتر بنظر برسد.

خط لبخند

خط لبخند یک خط خیالی است‌ که‌ در وضعیت ایده آل از لبه دندان های‌ بالایی امتداد پیدا می کند و مشابه انحنای لب پایینی شما، در هنگام لبخند زدن‌ است. از این خط به‌عنوان استانداردی‌ برای اصلاح لبخند لثه‌ای و اصلاح طرح لبخند دندان و بعنوان مقیاسی برای‌ تعیین اندازه طول دندان ها، استفاده می شود.

تناسب دندان ها

برای داشتن لبخندی زیبا لازم‌ است دندان‌ها با یکدیگر متناسب باشند. لبخند زیبا لبخندی است‌ که‌ در آن‌ دو دندان مرکزی جلو غالب باشند و نسبت عرض به طول آن‌ها 4 به 5 باشد. دندانپزشک با استفاده از این تناسب طول و عرض دندان ها را محاسبه می کند.

بافت و مشخصات دندان‌ ها

دندانپزشک زیبایی می تواند با انتخاب قالب‌هایی که حالت زنانه‌تر یا مردانه‌تری دارد، خط لبخند را اصلاح کند.

عوارض اصلاح طرح لبخند

درباره‌ی عوارض اصلاح طرح لبخند باید بگوییم که‌ طبیعی‌ است که‌ این روش هم‌ مانند تمامی روش‌های زیبایی، عوارض خاص خود را داشته باشد، ولی بیشتر این عوارض، کوتاه مدت و گذرا هستند و پس‌ از مدتی‌ از بین می روند. به هرحال ممکن‌ است برای‌ رسیدن به‌ یک لبخند زیبا، چند عدد از دندان های‌ شما کشیده شود تا بتوان ارتودنسی را اجرا نمود. همچنین در برخی از موارد، ایمپلنت ممکن‌ است کمی احساس لق شدگی‌ در دندان ها را ایجاد کند. یکی‌دیگر از عوارض اصلاح طرح لبخند هم مربوط به بلیچینگ است‌ که می تواند استقامت و استحکام دندان های‌ شما را کاهش دهد و آن‌ها را آسیب پذیر تر از قبل کند.

آنچه شما درباره طرح لبخند زیبا باید بدانید

اصول اصلاح طرح لبخند که می بایست به آن دقت داشت عبارتند از:

  • در یک لبخند زیبا خطی که‌ از لبه برنده دندان های‌ قدامی فک بالا عبور می کند، میبایست در حین لبخند موازی لبه پایین باشد.
  • خط لب بالا در حین لبخند میبایست از محل اتصال لبه لثه به دندان ها عبور کند.
  • در یک لبخند زیبا عمق فضاهای بین دندانی در لبه برنده دندان ها از نسبت‌های خاصی میبایست پیروی کند.
  • درحالت نرمال، لبه دندان های‌ قدامی فک بالا می‌بایست 1 تا 1/5 میلی متر جلوتر و پایین تر از لبه دندان های‌ فک پایین باشد.
  • مقدار دیده شده لبه برنده دندان های‌ قدامی فک بالا در حالت استراحت لب، 3-2 میلیمتر باشد.

مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند

از هر روشی از طرح لبخند که استفاده کردید، برخی نکات و توصیه های یکسان و البته بسیار ضروری وجود دارند که علاوه بر حفظ سلامت دهان و دندان، در افزایش ماندگاری طرح لبخند نیز موثرند:

  1. به طور منظم مسواک بزنید و همواره از نخ دندان برای از بین بردن پلاک های بین دندانی استفاده نمایید.
  2. استفاده از دهانشویه را فراموش نکنید.
  3. مواد غذایی سفتی که به دندان هایتان آسیب وارد می کنند را مصرف نکنید و یک رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید.
  4. مصرف نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه را به حد زیادی کاهش دهید و بعد از نوشیدن آن ها، حتما دهان خود را با آب بشویید.
  5. به منظور چکاپ دندان های خود به طور مرتب به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید.
  6. اگر ورزش های رزمی انجام می دهید، حتما آن را به اطلاع دندانپزشک خود برسانید تا در صورت لزوم از نایت گارد استفاده کنید.
  7. برخی از عادت های رفتاری نامناسب مانند دندان قروچه می تواند آسیب هایی جدی به دندان های شما وارد کنند که باید آن ها را به اطلاع دندانپزشک خود برسانید.

سوالات متداول

  1. آیا اصلاح طرح لبخند با درد همراه است؟

    با توجه به اینکه امروزه علم دندانپزشکی و تکنولوژی پیشرفت های زیادی داشته است، می توان گفت که اکثر روش های ایجاد طرح لبخند، بدون هیچگونه دردی انجام می گیرند. هر روشی که نیاز به بی حسی داشته باشد، دندانپزشک برای جلوگیری از درد بیمار در حین درمان، از بی حسی استفاده می کند. بعد از انجام کار نیز دندان دچار حساسیت هایی می گردد که طبیعی بوده و با مصرف دارو های مسکن بعد از چند روز رفع می گردد.
  2. مدت زمان اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

    اینکه اصلاح طرح لبخند چقدر زمان نیاز دارد، به موارد متعددی بستگی دارد. نوع روش درمانی مورد نظر و شرایط بیمار از مهمترین آن می باشد. هر کدام از روش های طرح لبخند به زمان خاص خود نیاز دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه باید با دندانپزشک خود مشورت نمایید تا بعد از مشخص شدن نوع درمان، حدود مدت زمان آن مشخص گردد.
  3. کاندیداهای اصلاح طرح لبخند

    در هنگام مشاوره شخصي، دندانپزشك تشخيص می دهد كه‌آيا شما‌ براي انجام اصلاح طرح لبخند كانديدای مناسبي هستيد يا خير. دندانپزشک براي‌ آگاهي از اهداف هر فرد، به كمک تكنولوژي پيشرفته دندان و فک، شما را معاينه می کند. براي‌ اينكه بيمار صلاحيت انجام اصلاح طرح لبخند را دارا شود، بايد از سلامت دهاني خوبي برخوردار باشد و نبايد هیچ‌گونه پوسيدگي و بيماري لثه در دهان فرد وجود داشته‌باشد.

    در صورتی‌ که دندان های‌ شما به مشکلات زیر دچار شده‌ است، قبل از اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند شما ابتدا باید‌ برای درمان بیماری دندانتان به دندانپزشک مراجعه کنید.

    • لب پر شدن دندان‌ ها
    • فاصله‌ی بین دندان‌ ها
    • نداشتن دندان
    • بدرنگ شدن دندان ها
    • داشتن دندان های‌ کج
    • پوسیدگی دندان ها
    • داشتن لبخند لثه‌ای
    • دندان های کوتاه

    مزایای اصلاح طرح لبخند

    اطلاح طرح لبخند می تواند مزیت های زیر را داشته باشد:

    1. ایجاد طرح لبخند، با سفید و روشن تر نشان دادن دندان ها، سبب جوان تر نشان داده شدن چهره می گردد.
    2. بسیاری از بیماری ها و مشکلات دهان و دندانی، به کمک اصلاح طرح لبخند رفع می گردد.
    3. این روش می تواند بسیاری از پوسیدگی های دندانی، عفونت ها و بیماری های لثه را کمتر کند.
    4. ایجاد طرح لبخند، با بهبود ساختار دهان و دندان می تواند نسبت لثه را تنظیم کند.

برای اطلاعات بیشتر از طراحی لبخند در رشت با ما در ارتباط باشید.

 

 

سيستم DSD یا طراحی دیجیتال لبخند يک سيستم کاملاً منحصر بفرد می باشد که‌ براي اولين بار طراحی لبخند بيمار بصورت ديجيتالی و توسط کامپيوتر انجام مي گيرد. قبل‌ از هرگونه عمليات دندانپزشکی، می توان نتيجه درمان را به‌ فرد نشان داد و همچنين شما می توانيد باتوجه به‌ سليقه شخصی خود و يا عکس و خاطرات گذشته در مورد طراحی لبخند خود اظهار نظر نماييد. اين سيستم طراحی لبخند کاملاً واقعی و طبيعی طراحی می شود و بهترين راهنما برای مراجعه کنندگانی که‌ به زيبايی دندان ها و طرح لبخند اهميت ويژه‌ای مي دهند، می باشد.

اندازه گيری دقيق اصلاح طرح لبخند با استفاده از تناسب‌هاي مختلف و تنظيم پارامترهای طراحی صورت شامل فاصله دو مردمک و فاصله گوشه‌های لب،‌ ارتفاع صورت و … انجام می پذيرد. استفاده از نرم افزار پيشرفته GPS ،و قابليت منحصر بفرد آن‌ در آناليز زيبايی صورت و دندان، اين امکان را به‌ ما می دهد که‌ به سادگی و با دقت بالا پارامترهای مورد نظر را بررسی و دستورات لابراتوری و کلينيکی را صادر نماييم. با استفاده‌ از نرم افزار بررسی عکس ديجيتالی صورت تغييرات لازم شامل: اندازه، شکل، تناسب دندان ها،‌ ارتفاع و ديگر مشخصات در لبخند شما اعمال مي شود.

درمان و زیباسازی در حوزه دندان و به خصوص زیبایی از جمله اصلاح طرح لبخند دندان مستلزم مراقبت از دهان و دندان و نگهداری بعد از درمان است. برای افزایش طول عمر دندان ها باید بهداشت دهانی را به خوبی رعایت کرد تا دندان ها آسیب نبینند و بعد از اینکه درمان روی آن ها انجام شد نیز باید با مسواک زدن و نخ دندان زدن هم سفید بودن دندان ها را حفظ کرد و هم باعث ماندگاری سالم بودن دندان ها شد. با این وجود برای حفظ زیبایی و سلامت دندان ها لازم است به صورت مداوم تحت معاینه دندانپزشک قرار بگیرد تا در صورت نیاز درمان لازم برای دندان لک شده و یا لب پر شده شما انجام شود.

هر دهان و دندانی ویژگی‌های خاصی‌ دارد و درک این ویژگی‌ها می تواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به‌ هر فرد کمک کند. معمولاً، اصلاح لبخند لثه‌ای و اصلاح طرح لبخند دارای متد متعددی‌ است و فرآیند اصلاح طرح لبخند دندان می تواند ترکیبی از روش‌های زیر باشد که‌ تشخیص و روند کار با متخصص و دندانپزشک زیبایی است.

۱. باندینگ دندان

باندینگ دندان یک روش طراحی لبخند مطمئن و بی خطر در دندانپزشکی زیبایی است‌ که‌ برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده، یا تغییر رنگ داده دندان ها به منظور اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. از این روش می توان برای حذف فضاهای خالی بین دندان ها و نیز تغییر اندازه یا شکل دندان استفاده‌ کرد. این‌ روش در زمانی کم امکان پذیر است. در باندینگ دندان می توان از بهترین رنگی که‌ با دندان فرد مطابقت دارد، برای تغییر رنگ دندان استفاده کرد.

۲. بلیچینگ یا سفید کردن دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دندان یکی از روش‌های متداول برای اصلاح طرح لبخند است‌ که برای‌ افرادی که‌ به دنبال داشتن لبخند زیبا با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب است. در این حالت بیماران می توانند فرآیند سفید شدن دندان را در مطب دندانپزشکی یا در خانه انجام دهند. هر دو حالت این‌ روش درمانی بسیار متداول‌ است و می تواند نتایج فوق العاده در کوتاه مدت برای اصلاح طرح لبخند به‌ همراه داشته‌ باشد.

۳. ونیر پرسلن یا لمینت دندان

ونیر پرسلن که‌ در اصلاح لمینت یا لمینت دندان نیز نامیده می شود، قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند را دارد. این نوع روکش بر روی دندان ها قرار می گیرد و به‌ این ترتیب مشکلات ظاهری آنها همچون خراشیدگی، کجی، و تغییر رنگ را پنهان می کند. فقط در طول دو جلسه درمانی، لمینت دندان می تواند به‌ شما یک لبخند حیرت انگیز هدیه دهد.

۴.انواع روکش های دندانی

ساخت روکش و پروتزهای دندانی با زيبايی حداکثری و کاربردی واقعيت توسط تکنولوژي CAD/CAM با طراحی منحصر به فرد ديجيتالی و استفاده از Zironica به جاي فلزهای موجود دندانپزشکی توانسته‌ است، از مشکلات رايج روکش های‌ قبلی بکاهد. در اين مرکز کليه روکش های دندانی و روکش ایمپلنت دندان توسط اين تکنولوژی طراحی و ساخته شده و نهايت مقاومت و زيبايی را دربر دارد. همچنين از تعداد جلسات مراجعه جهت امتحان و تست روکش کاسته شده و تنها در يک جلسه پس از قالبگيری قابل تحويل می باشد.

۵. اصلاح لبخند لثه ای با ارتودنسی

در طراحی لبخند در موارد بسیار زیادی از ارتودنسی استفاده می شود و تقریبا بهترین روش درمان نیز هست. چرا که هیچگونه تغییر یا دست‌کاری در سطوح دندانی ایجاد نمی شود و کاملا مناسب دندان هایی‌ می باشد که کاملا خوشرنگ و زیبا هستند و فقط دچار نامرتبی می باشند که‌ با انجام روش ارتودنسی مرتب می شوند.
البته ایراداتی نیز دارد که‌ از جمله‌ آن درمان طولانی آن و همچنین افزایش احتمال پوسیدگی دندان ها در طول دوره درمان می باشد که البته اشکال پوسیدگی امروزه توسط انجام روش ارتودنسی نامرئی کاملا رفع شده‌ است.

۶. پر کردگی به رنگ دندان

استفاده از پر کردگی هم رنگ دندان جذاب تر و ایمن تر از روش‌های قدیمی‌ است که‌ در آن ها از فلز برای پرکردن دندان ها استفاده می شود. امروزه می توان پرکردگی های‌ فلزی قدیمی دندان را با مواد کامپوزیت دندانی سفید جایگزین کرد و به این ترتیب طرح لبخند را زیباتر جلوه داد.

۷. کاشت دندان (ایمپلنت)

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت دندان و ایمپلنت را به شما توصیه می کنیم و توصیه می شود، برای‌ این منظور از یک انکور برجسته‌ برای روکش دندانی یا بریج (پل دندان) استفاده شود.

۸. جراحی لثه

در بسیاری از موارد دندان ها بسیار کوتاه می باشند و بخش لثه ای‌ آن ها توسط لثه بیش از حد پوشیده شده‌ است، این موارد به لبخند لثه‌ای یا Gummy Smile معروف می باشند. در اکثر این موارد امکان طراحی لبخند توسط جراحی لثه در مطب یا توسط لیزر امکان پذیر می باشد و با وجود سادگی درمان و انجام در یک جلسه، نتیجه‌ای غیر قابل توصیف دربردارد.

۹. جراحی فک و صورت

گاهى مشكل زيبايى لبخند مربوط به عقب يا جلو بودن فک است، در اين شرايط نمی توان‌ با روش‌هايى مثل ارتودنسى يا لمينت موقعيت دندان ها را اصلاح كرد و طرح درمان در اين مورد جراحى فک مى باشد كه‌ در اين روش استخوان فک جابجا می شود تا در موقعيت ايده آل قرار گيرد.

نکات مهم در اصلاح طرح لبخند

برای اصلاح طرح لبخند، دندانپزشک نکاتی را در نظر می گیرد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

طول دندان

دندان های‌ بلند باعث می شوند، ظاهر فرد جوان‌تر بنظر برسد. زیرا افزایش سن باعث ایجاد فرسودگی و سایش دندان ها می شود. لبخند لثه ای نیز عموماً باعث کوچک‌تر دیده شدن دندان ها می شود. اصلاح طرح لبخند لثه‌ای برای دندان های‌ کوچک‌تر، شامل فرم دهی و افزایش طول دو دندان مرکزی جلو با روکش چینی یا کامپوزیت یا ارائه برنامه‌ای‌ برای لیزر درمانی جهت افزایش نمایانی دندان ها می باشد.

افزایش طول دندان بر ظاهر کلی صورت تأثیر می گذارد. مثلاً داشتن دندان‌های بلند، مربعی و شکیل باعث می شود فرد لاغرتر بنظر برسد.

خط لبخند

خط لبخند یک خط خیالی است‌ که‌ در وضعیت ایده آل از لبه دندان های‌ بالایی امتداد پیدا می کند و مشابه انحنای لب پایینی شما، در هنگام لبخند زدن‌ است. از این خط به‌عنوان استانداردی‌ برای اصلاح لبخند لثه‌ای و اصلاح طرح لبخند دندان و بعنوان مقیاسی برای‌ تعیین اندازه طول دندان ها، استفاده می شود.

تناسب دندان ها

برای داشتن لبخندی زیبا لازم‌ است دندان‌ها با یکدیگر متناسب باشند. لبخند زیبا لبخندی است‌ که‌ در آن‌ دو دندان مرکزی جلو غالب باشند و نسبت عرض به طول آن‌ها 4 به 5 باشد. دندانپزشک با استفاده از این تناسب طول و عرض دندان ها را محاسبه می کند.

بافت و مشخصات دندان‌ ها

دندانپزشک زیبایی می تواند با انتخاب قالب‌هایی که حالت زنانه‌تر یا مردانه‌تری دارد، خط لبخند را اصلاح کند.

عوارض اصلاح طرح لبخند

درباره‌ی عوارض اصلاح طرح لبخند باید بگوییم که‌ طبیعی‌ است که‌ این روش هم‌ مانند تمامی روش‌های زیبایی، عوارض خاص خود را داشته باشد، ولی بیشتر این عوارض، کوتاه مدت و گذرا هستند و پس‌ از مدتی‌ از بین می روند. به هرحال ممکن‌ است برای‌ رسیدن به‌ یک لبخند زیبا، چند عدد از دندان های‌ شما کشیده شود تا بتوان ارتودنسی را اجرا نمود. همچنین در برخی از موارد، ایمپلنت ممکن‌ است کمی احساس لق شدگی‌ در دندان ها را ایجاد کند. یکی‌دیگر از عوارض اصلاح طرح لبخند هم مربوط به بلیچینگ است‌ که می تواند استقامت و استحکام دندان های‌ شما را کاهش دهد و آن‌ها را آسیب پذیر تر از قبل کند.

آنچه شما درباره طرح لبخند زیبا باید بدانید

اصول اصلاح طرح لبخند که می بایست به آن دقت داشت عبارتند از:

  • در یک لبخند زیبا خطی که‌ از لبه برنده دندان های‌ قدامی فک بالا عبور می کند، میبایست در حین لبخند موازی لبه پایین باشد.
  • خط لب بالا در حین لبخند میبایست از محل اتصال لبه لثه به دندان ها عبور کند.
  • در یک لبخند زیبا عمق فضاهای بین دندانی در لبه برنده دندان ها از نسبت‌های خاصی میبایست پیروی کند.
  • درحالت نرمال، لبه دندان های‌ قدامی فک بالا می‌بایست 1 تا 1/5 میلی متر جلوتر و پایین تر از لبه دندان های‌ فک پایین باشد.
  • مقدار دیده شده لبه برنده دندان های‌ قدامی فک بالا در حالت استراحت لب، 3-2 میلیمتر باشد.

مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند

از هر روشی از طرح لبخند که استفاده کردید، برخی نکات و توصیه های یکسان و البته بسیار ضروری وجود دارند که علاوه بر حفظ سلامت دهان و دندان، در افزایش ماندگاری طرح لبخند نیز موثرند:

  1. به طور منظم مسواک بزنید و همواره از نخ دندان برای از بین بردن پلاک های بین دندانی استفاده نمایید.
  2. استفاده از دهانشویه را فراموش نکنید.
  3. مواد غذایی سفتی که به دندان هایتان آسیب وارد می کنند را مصرف نکنید و یک رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید.
  4. مصرف نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه را به حد زیادی کاهش دهید و بعد از نوشیدن آن ها، حتما دهان خود را با آب بشویید.
  5. به منظور چکاپ دندان های خود به طور مرتب به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید.
  6. اگر ورزش های رزمی انجام می دهید، حتما آن را به اطلاع دندانپزشک خود برسانید تا در صورت لزوم از نایت گارد استفاده کنید.
  7. برخی از عادت های رفتاری نامناسب مانند دندان قروچه می تواند آسیب هایی جدی به دندان های شما وارد کنند که باید آن ها را به اطلاع دندانپزشک خود برسانید.

سوالات متداول

  1. آیا اصلاح طرح لبخند با درد همراه است؟

    با توجه به اینکه امروزه علم دندانپزشکی و تکنولوژی پیشرفت های زیادی داشته است، می توان گفت که اکثر روش های ایجاد طرح لبخند، بدون هیچگونه دردی انجام می گیرند. هر روشی که نیاز به بی حسی داشته باشد، دندانپزشک برای جلوگیری از درد بیمار در حین درمان، از بی حسی استفاده می کند. بعد از انجام کار نیز دندان دچار حساسیت هایی می گردد که طبیعی بوده و با مصرف دارو های مسکن بعد از چند روز رفع می گردد.
  2. مدت زمان اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

    اینکه اصلاح طرح لبخند چقدر زمان نیاز دارد، به موارد متعددی بستگی دارد. نوع روش درمانی مورد نظر و شرایط بیمار از مهمترین آن می باشد. هر کدام از روش های طرح لبخند به زمان خاص خود نیاز دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه باید با دندانپزشک خود مشورت نمایید تا بعد از مشخص شدن نوع درمان، حدود مدت زمان آن مشخص گردد.
  3. کاندیداهای اصلاح طرح لبخند

    در هنگام مشاوره شخصي، دندانپزشك تشخيص می دهد كه‌آيا شما‌ براي انجام اصلاح طرح لبخند كانديدای مناسبي هستيد يا خير. دندانپزشک براي‌ آگاهي از اهداف هر فرد، به كمک تكنولوژي پيشرفته دندان و فک، شما را معاينه می کند. براي‌ اينكه بيمار صلاحيت انجام اصلاح طرح لبخند را دارا شود، بايد از سلامت دهاني خوبي برخوردار باشد و نبايد هیچ‌گونه پوسيدگي و بيماري لثه در دهان فرد وجود داشته‌باشد.

    در صورتی‌ که دندان های‌ شما به مشکلات زیر دچار شده‌ است، قبل از اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند شما ابتدا باید‌ برای درمان بیماری دندانتان به دندانپزشک مراجعه کنید.

    • لب پر شدن دندان‌ ها
    • فاصله‌ی بین دندان‌ ها
    • نداشتن دندان

پیش نیاز یادگیری سئو

 

پیش نیاز یادگیری سئو

 

زمانی که شما تصمیم به یادگیری سئو میکنید باید به پیش نیاز‌های یادگیری سئو نیز آشنا شوید در این مقاله قصد داریم شما را در آموزش یادگیری سئو کمک کنیم و سعی کنیم به دور از حاشیه تمامی تجارب کاری خودمان را در اختیارتان قرار دهیم پس با ما همراه باشید تا جواب سوالات زیر را بدهیم :

 

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت

شاید شما هم این روز‌ها کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید و یا علاقه مند هستید تا وارد حوزه کسب و کار‌های آنلاین شوید و احتمال خیلی زیاد سوالات زیادی هم در این مورد برای شما پیش آمده است. به عنوان مثال:

  • چطور می توان پس از طراحی راه اندازی سایت و کسب و کار اینترنتی مشتری خود را پیدا کنم؟
  • یا مخاطبین کسب و کار شما چه کسانی هستند؟
  • یا مشتریان شما چه کلماتی را در موتور‌های جستجو سرچ می‌کنند؟
  • یا مشتریان من چه زمان های بیشتر به دنبال کالا و خدمات من هستند؟

اگر شما دوست دارید جواب سوالات بالا و یا مسائلی از این قبیل را پیدا کنید بهتر است به فکر یادگیری سئو یا همان Search Engine Optimization باشید در این مقاله قصد داریم به شما پیش نیاز‌های آموزش سئو و بهینه سازی سایت (SEO) را آموزش دهیم. تا در ادامه این مسیر بتوانید به یک متخصص سئو تمام عیار و حرفه ای تبدیل شوید.

 

پیش نیاز‌های آموزش سئو و بهینه سازی سایت

  • آشنایی به موتور جستجو
  • آشنایی با مفهوم سئو
  • آشنایی با طراحی سایت (Html,Css)
  • آشنایی با تولید و انتشار محتوا
  • آشنایی با ابزارهای سئو
  • روند آموزش تخصصی سئو

 

آشنایی با موتورهای جستجوگر

موتور‌های جستجو این روزا در زندگی اکثر ما نقش پر رنگی پیدا کرده است به طوری که جواب خیلی از سوالات و مسائل روز مره را در آن جستجو می‌کنیم . موتور‌های جستجو بر اساس الگوریتم‌های خود اطلاعاتی که بررسی کرده را رتبه بندی کرده و به کاربر نمایش می‌دهد.

موتور‌های جستجو میلیاردها صفحه را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند و با توجه به پارامتر‌های خود آن‌ها را برای نمایش به کاربرانشان رتبه بندی می‌کنند همین موضوع باعث شد تا علمی به نام سئو شکل بگیرد که مدیران سایت‌های اینترنتی به فکر یادگیری این علم باشند تا بتوانند از رقیبانشان پیشه بگیرند و سهم بیشتری از بازار را به خودشان اختصاص دهند.

موتور‌های جستجو نظیر گوگل و یاهو و بینگ وظیفه دارند محتوای کسب و کارهای اینترنتی را ایندکس و یا ثبت کنند , سپس همین محتوا را بر اساس الگوریتم‌های اختصاصی خود برای نمایش برای کاربر رتبه بندی نماید تا کاربر با توجه به نیاز خود بتواند بهترین نتایج را مشاهده کند

 

آشنایی با مفهوم سئو

  • تعریف سئو در ویکیپدیا :

بهینه‌سازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به‌اختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یک‌روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شود.از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ‌شده و اینکه کدام‌یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان موردتوجه قرار می‌گیرد را موردبررسی قرار می‌دهد.

اما سئو به زبان خیلی ساده و خودمانی یعنی، به موتور جستجوگر کمک کنیم تا بهترین و با کیفیت‌ترین نتایج را نشان کاربر دهد تا بتواند رضایت کاربران خود را جلب نمایید هر چقدر شما بتوانید رضایت کاربران موتور جستجو را از نتایجی که به کاربرانش نمایش داده است جلب کنید موتو جستجو هم اهمیت و اعتماد بیشتری به کسب و کار شما کرده و آن را در نتایج بهتر و بالاتری نمایش می‌دهد تا بتواند نیاز کاربرانشان را رفع نماید. یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین موتور‌های جستجو در ایران گوگل است که بیشترین سهم استفاده را بین کاربران ایرانی دارد.

آشنایی با طراحی سایت (Html,Css)

برای این که بتوانید ساختار مناسبی در وب سایت خود ایجاد کنید و یا تغییراتی جهت بهبود عملکرد سایتتان انجام دهید بهتر است با طراحی وب و مقدمات آن آشنایی داشته باشید این موارد به شما کمک میکند تا سئو داخلی یا همان سئو تکنیکال کسب و کار خود را انجام دهید برای آموزش این موارد میتوانید از فیلم آموزش سئو استفاده کنید

سئو تکنیال یا همان سئو داخلی همان ساختار محتوا شما به همراه کد هایی هست که سایت شما با آن‌ها برنامه نویسی شده است اکثر وب سایت‌ها از تگ‌های اچ تی ام ال و سی اس اس استفاده میکنند که شامل لینک‌ها , عنوان‌ها , متن‌ها و … هستند برای بهبود در وضعیت نمایش این المان‌ها و بهینه سازی آن‌ها برای موتور جستجو نیاز است تا شما با این موارد آشنا باشید . در ضمن تمامی این موارد در آموزش طراحی وب حرفه ای به صورت کامل آموزش داده شده است . و شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از پکیج آموزش سئو هم استفاده کنید

آشنایی با تولید و انتشار محتوا

برای اینکه بتوانید رضایت کاربر را در سایت و کسب و کار خود جلب کنید باید محتوای شما به صورتی تولید شود که نیاز کاربر را مرتفع سازد، متاسفانه در بین کابران ایرانی محتوا بیشتر به نوشتن مقاله‌های متنی خلاصه می‌شود و محتوا‌های ویدئویی , صوتی و گرافیکی با توجه به دشواری و زمان بر بودن تولید آن‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در کل اگر بخواهیم در خصوص مهمترین قسمت سئو صحبت کنیم می‌توان به جرات گفت که محتوا سهم بیشتری را در این خصوص به خود اختصاص می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر از پیش نیاز های سئو با ما در ارتباط باشید. 

برنامه ریزی امتحانات نهایی

 با مطالعه این مقاله مشاوره ای، می دانید چگونه برای امتحانات برنامه ریزی کنید؟

چند هفته بعد از شروع نیمسال اول یا دوم، امتحانات نیم ترم مدرسه هم شروع می شود. اواسط آبان و بعد از ایام عید، اکثر مدارس برنامه امتحانات نیم ترم اول و دوم را به دانش اموزان می دهند. البته برای امتحانات نیمسال اول و دوم نیز می توانید از این روش استفاده کنید امام حتما ویژه امتحانات پایانی نیمسال اول و دوم (نهایی و خرداد) مطلب مشاوره ای جداگانه خواهیم داشت.

این برنامه امتحانی یکی از دانش آموزان من در پایه دهم علوم انسانی بود:

مراحل برنامه ریزی

1) تعیین اولویت ها. 2) زمان بندی مطالعه. 3) برنامه ریزی کلی 4) برنامه ریزی جزئی.

البته این مراحل بستگی به این موضوع هم دارد که چه زمانی شروع به برنامه ریزی کردید و چه مقدار زمان در اختیار دارید.
من فرض را بر این گرفته ام که شما بعد از اعلام برنامه امتحانات، شروع به برنامه ریزی کردید. که در این حالت حداقل یک هفته قبل از اولین امتحان است و شما یک هفته زمان در اختیار دارید.

1) تعیین اولویت ها

برای انکه برنامه ریزی استاندارد امتحانات داشته باشید باید اولوبت کتاب ها را در مرحله اول مشخص کنید.

اولویت منظورم این موارد است: کدام کتاب، حجم بیشتری از مطالب درسی را در امتحان دارد؟ کدام کتاب برای شما دشوارتر از دیگر کتابهاست؟ کدام درس نیاز به مطالعه پیش‌نیاز از پایه دهم یا یازدهم دارید؟ مثلا ریاضی یا فنون ادبی. حتی شاید لازم باشد یک معیار دیگر هم در نظر بگیرید: کدام دبیر شما سوالات آسان یا دشوارتری طرح می کند. (البته امیدوارم این مورد آخر، برای شما معیار اصلی نباشد)
براساس این اطلاعات، به ترتیب از آخرین امتحان شروع کنید.
چرا از آخرین امتحان شروع کنید؟ چون فرض ما بر این بود که حداقل یک هفته زمان در اختیار دارید. بنابراین از امروز براساس معیارهای گفته شده، آخرین امتحان را شروع کنید که در نهایت به آخرین امتحان برسید.

2) زمان بندی مطالعه

در مرحله دوم برنامه ریزی برای امتحانات، نیاز به تنظیم برنامه زمانی مطالعه دارید.

تعیین زمان های مطالعه در این نوع برنامه ریزی، یعنی اینکه مشخص کنید در طول شبانه روز چه مدت می توانید درس بخوانید. در مرحله اول نباید براساس آنچه از خودتان توقع دارید، ساعت مطالعه را تنظیم کنید. پس واقع بین باشید سپس براساس همین واقعیت و توانایی خود تخمین بزنید: آیا می توانید برنامه ریزی پیش بینی شده را به اتمام برسایند یا خیر؟

اینجاست که باید به ساعت مطالعه واقعی، یک یا چند ساعت اضافه کنید.

مثال بزنم:
دانش آموز یازدهمی من در تابستان، دروس پیش نیاز پایه را خوانده بود. اما بنظر هر دویمان، درس های تاریخ، جامعه و عربی در اولویت هستند. بر همین اساس تا زمانی که خیالمان از جهت این سه درس آسوده شود، چند روز اول برنامه، ساعت مطالعه بیشتری را تنظیم می کنیم و در روزهای بعد، متعادل تر پیش خواهیم رفت.
مشخص کردن ساعت مطالعه در شبانه روز، قدم دوم در این مرحله است. اینکه وقتی از مدرسه به خانه رسیدید، چند ساعت برای غذا، استراحت و نماز اختصاص بدهید و بعد از چند ساعت شروع به درس خواندن کنید و چه ساعتی مطالعه به پایان می رسد

چگونه ساعت مطالعه را زیاد کنید؟

افزایش ساعت مطالعه در شبانه روز برخلاف عادت روزهای قبل، انتظاری است که از خودتان دارید. توصیه میکنم با روندی افزایشی و در طول چند روز به ساعت مطالعه بالاتر برسید، نه یکباره و یکروزه!
افزایش یکباره ساعت مطالعه، در ایام امتحانات منجر به کاهش ساعت مطالعه در روزهای بعدی نمی شود! چون شما هرچقدر به روزهای امتحان نزدیک تر شوید، خواسته یا ناخواسته ناچار به ساعت مطالعه بالا هستید؛ به دلیل حجم کارها و فشار شرایط روزهای امتحان. اما اتفاقی که تجربه می کنید، کاهش کیفیت و خستگی است . اما این موضوع را بخاطر داشته باشید که افزایش ساعت مطالعه نیاید زیاد طول بکشد.

3) برنامه ریزی کلی

در مرحله سوم برنامه ریزی، شما دو ستون اطلاعات خواهید داشت: 1) اولویت های درسی. 2) زمان های مطالعه در طول هفته.
یعنی تا اینجا مشخص شده است چه درسی را ابتدا بخوانید، در چه مدت زمانی و چه ساعت هایی از شبانه روز مطالعه داشته باشید. این دو ستون را با دقت تمام و با حوصله تکمیل کنید.

4) برنامه ریزی جزئی

مرحله مانده به آخر برنامه ریزی امتحانات، تنظیم برنامه ریزی روزانه است. در این مرحله خواهید نوشت که هر روز، از چه ساعتی تا چه ساعتی، چه درسی / درس هایی را بخوانید.
موضوع مهم این است که می توانید هر روز بیشتر از یک درس بخوانید. حداقل دو درس. البته همین دو درس هم می تواند حداکثر باشد. بخصوص در روزهای تعطیل و پایان هفته یا روزهایی که درس مدرسه حجم کمتری داشته و شما زمان بیشتری در اختیار دارید.

5) اعتماد به برنامه ریزی خودتان

به مرحله پایانی برنامه ریزی برای امتحانات رسیدید. این مرحله را باید در تمام انواع برنامه ریزی ها داشته باشید: به برنامه خود امیدوار باشید و اعتماد کنید.

سعی کردم تمام موارد مهم را برایتان ذکر کنم. البته که این روش برنامه ریزی کردن نیاز به تجربه هم دارد. که شما به احتمال زیاد آن را ندارید. برای این موضوه یک راهکار پیشنهاد می دهم که خیلی هم موثر است و تا حد زیادی می تواند در پیشرفت شما مفید باشد.
راهکار این است: در پایان هر روز، کارهای انجام شده را ارزیابی کنید. یعنی نگاه کنید به آنچه که قرار بوده انجام بدهید و آنچه که عملا انجام داده اید.
دلایل مغایرت این دو بخش را پیدا کنید: آیا قرارهای برنامه ریزی اشتباه بودند یا شما نتوانستید آن را خوب و کامل اجرا کنید. یا هر دلیل دیگری که ممکن است وجود داشته باشد.

نمونه برنامه ریزی

اگر روزهایی تعطیل داشتید:

صبح از ساعت 9تا 13 / عصر از ساعت 15 تا 17 / شب از ساعت 20 تا 22 تاریخ. دینی. عربی در برنامه امروز هست.

و در سایر روزها:

روز اول: 2درس دینی (صبح یکدرس. عصر یکدرس) / شب 1درس جغرافی

روز دوم: 2درس جامعه . 2درس فنون (صبح دو درس فنون) (عصر یکدرس جامعه. شر هم یکدرس جامعه)

روز سوم: 3درس تاریخ. هرچند صفحه از آمار. اول تاریخ بخون. ریاضی خودش دو روز وقت داره.

برنامه ریزی:

روشی است به صورت گام به گام که برای انجام هر چه بهتر و به موقع فعالیت ها و بها دادن به وقت انجام می شود.

 

ما می توانید با یک برنامه ریزی مناسب :

1- در وهله ی اول باعث ایجاد آرامش و اطمینان در وجود خود شوید.

2- به موقع، به مطالعه ی تمام دروس خود بپردازید.

3- اعتماد به نفس را در خود افزایش دهید.

4- علاقه و عادت به مطالعه را در خود افزایش دهید.

5- اضطراب و نگرانی از امتحان را حتی در شب امتحان و یا کنکور کاهش دهید.

 

برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب می توانید به موارد زیر عمل کنید:

1- همه ی افراد با یکدیگر تفاوت هایی دارند پس بهتر است با توجه به بهره ی هوشی، شرایط و امکانات و عادت های مطالعه شما برای خودتان، برنامه ریزی داشته باشید و از افراد دیگر پیروی نکنید.

 

2-می توانید از افرادی که دارای تخصص در این زمینه هستند و از روحیات شما آگاهی دارند برای ترتیب دادن یک برنامه استفاده کنید.

 

3- به ترتیب مطالعه دروس توجه داشته باشید، درس هایی را که به آنها کمتر علاقه دارید اول بخوانید. مخصوصا کنکوری ها می توانند پس از مطالعه ی دو درس اختصاصی حتما یک درس عمومی را مطالعه نمایند.

 

4- وقتی در برنامه ریزی خود درسی را در ساعت معین مطالعه می کنید همیشه همین روند را ادامه دهید چرا که بعد از مدتی ذهن شما نسبت به آن موضوع شرطی شده و در آن ساعت درس مورد نظر را بهتر یاد می گیرید.

 

5- میزان یادگیری با مدتی که صرف آن می شود رابطه ی نزدیک دارد، پس توصیه می شود برای مطالعه در روزهای قبل از امتحان، وقت کافی را در نظر بگیرید و روز آخر را صرف دوره کردن مطالب کنید.

 

7- در برنامه ریزی حتما فرصتی کم را برای تفریح و انجام کارهای مورد علاقه اختصاص دهید.

 

مطالعه امتحان:

1- در ابتدا می توانید خود را به جای معلم خود قرار دهید. اگر به جای او بودید چه سوالاتی طرح می کردید؟! تجربه نشان داده اکثریت دانش آموزان سوالات را به خوبی پیش بینی می کنند.

2- سعی کنید ابتدا مطالب را از روی جزوه هایی که در کلاس تدریس شده مطالعه کنید.

3- سوالات سختی که قبلا موفق به حل آنها نشده اید، مشخص کنید تا در هنگام مطالعه ی امتحان دوباره حل کنید و بخوانید.

4- می توانید از اطرافیان بخواهید تا در فواصلی مشخص، از شما امتحان بگیرند تا خود را در شرایط آن قرار داده باشید.

5- مطالب دشوار را به قسمت های ساده تر و کوچک تری تقسیم کنید.

6- در طول امتحانات استفاده از تلویزیون و سایر سرگرمی ها را به حداقل ممکن برسانید.

7- مقدار خواب مورد نیاز 7 تا 8 ساعت است. برنامه ی روزانه ی خود را طوری تنظیم کنید که «بیش از این ساعت به خواب اختصاص پیدا نکند.»

8- وجود آرامش ذهنی و عاطفی شرط اصلی مطالعه ی خوب است، تلاش کنید در خانه آرامش کافی برقرار باشد و از مسائلی که موجب اختلاف می شود اجتناب کنید.

 

اضطراب امتحان:

نوع خاصی از اضطراب است که به آن اضطراب عملکرد تظاهری می گویند. در اضطراب امتحان هر بار که فرد می خواهد امتحان بدهد دچار دلشوره، معده درد، عرق کردن، لرزش و ضربان تند قلب می شود. اصولا اکثر افراد به نوعی دچار اضطراب امتحان می شوند اما آگاهی از چگونگی مقابله با آن می تواند در جلوگیری از وقوع آن موثر باشد.

 

برای خلاص شدن از اضطراب این توصیه ها را به کار ببندید:

الف- همواره باید به خدای بزرگ توکل کرد و هر کاری را با نام او شروع کرد زیرا یاد خدا آرامش دهنده ی دل های مضطرب است.

ب- توانایی های خود را بشناسید و اعتماد به نفس خود را قوی کنید.

ج- برنامه ی امتحانی را جایی نصب کنید و پس از هر امتحان روی آن را خط بکشید. این کار انگیزه ی بیشتری برای درس خواندن و احساس نزدیک شدن به پایان امتحانات به وجود می آورد.

د- به امتحان با این دیدگاه نگاه کنید که انگار فرصتی پیدا کرده اید تا دانسته های خود را نشان دهید. جملات مثبت انتخاب کنید و دائم با خود تکرار کنید. مثل «من آرام و راحت هستم و همه چیز را می دانم».

 

چه عواملی باعث اضطراب امتحان می‌شود

ه- غلبه بر اضطراب امتحان یک مهارت است و به تمرین احتیاج دارد و یک شبه به دست نمی آید. اگر بتوانید با آن مقابله کنید و تحت کنترل خود در آورید در سایر مراحل تنش زای زندگی نیز حتما به دردتان می خورد.

 

و- همانطور که قبلا گفته شد عوامل محیطی و اطرافیان نیز نقش بسزائی در این مساله دارند که در اینجا از خانواده ها و معلمان محترم نیز خواهشمندیم محیط مساعد و آرامی را چه در خانه و چه در جلسه ی امتحان برای دانش آموزان عزیز فراهم آورند تا اضطراب آنها کاهش پیدا کند.

 

متذکر می شویم که اگر مساله ی اضطراب آنقدر در شما جدی است که از امتحان دادن عاجز می شوید، بهتر است با یک مشاور و روانشناس صحبت کنید. آنها می توانند روش هایی مانند آرام سازی(Relaxation) و تکنیک های تنفسی را به شما بیاموزند و به شما برای مقابله با اضطراب کمک کنند.

 

شب امتحان:

تا این جا مواردی که به وسیله ی آن ها می توان از یک امتحان، سربلند بیرون آمد بیان شد، اما درمورد شب امتحان، مهمترین عاملی که باید درمورد آن رعایت شود، اطمینان و آرامش است. در شب امتحان حتما باید سعی شود از مطالعه ی جدی برای امتحان فردا خودداری شود، چون تا کنون هر چه آموخته اید، کافیست.

 

چرا که این زمان، تنها برای مروری گذرا روی یادگرفته های «قبلی» و اطمینان از دانستن آنهاست. همچنین در این زمان بهتر است از مشاجرات خانوادگی، رفت و آمدهای فراوان، حضور در مکان های شلوغ و پر سروصدا، دیدن و یا شنیدن بیش از حد برنامه های تلویزیونی و سایر عواملی که موجب اتلاف وقت و تشویش خاطر می شوند پرهیز شود.

 

بهتر است این شب ها کمی زودتر به استراحت بپردازید تا روز بعد با شادی بیشتری در جلسه حضور یابید. صبج قبل از خروج از خانه، حتما صبحانه ی مناسب و یا غذای مختصر و مغذی صرف کنید. بدون تغذیه، مغز شما در انجام فعالیت های لازم مثل حل مساله دچار مشکل می شود. سعی کنید زودتر از خانه خارج شوید تا با خیالی آسوده به محل امتحان برسید.

 

جلسه امتحان:

در انتها، رعایت موارد زیر نیز می تواند در جلسه ی امتحان مفید واقع شود:

1- به موقع سرجلسه ی امتحان بروید و پیش از آغاز امتحان، سر جای خود بنشینید.

2- به محض گرفتن ورقه ی امتحانی به خود قوت قلب بدهید و تلقین کنید که از عهده ی امتحان به خوبی بر می آیید.

3- ابتدا نگاهی اجمالی به سوالات بیندازید و حتما وقت را در نظر بگیرید.

4- با یاد و نام خدا پاسخ به سوال ها را آغاز کنید و اگر سوالات تشریحی است هر اطلاعاتی که در مورد سوال دارید بنویسید چون یک پاسخ ناقص، بسیار بهتر از ننوشتن پاسخ است ولی در امتحان تستی اگر پاسخ غلط دارای نمره ی منفی بود، نباید به سوالاتی که یقین ندارید، پاسخ دهید.

5- سوال را خوب و با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که سوال چه چیزی را از شما می خواهد؟!

6- اگر پاسخ سوالی را نمی دانید هرگز روی سوال ترمز نکنید. زیرا این امر موجب اتلاف وقت و نگرانی شما می شود. کنار سوالاتی که پاسخ آنها را نمی دانید یک علامت (مثلاً -) و در کنار سوالاتی که فکر می کنید می توانید آنها را حل کنید ولی نیاز به زمان زیادتری دارند یک علامت دیگر (مثلا أ—) بزنید.پس از آنکه تمامی سوالات ساده را پاسخ دادید به سراغ سوالات (أ—) و(-) بروید و در کمال آرامش تا آنجا که می توانید پاسخ دهید.

7- با خط خوانا بنویسید و شکل ها را با دقت ترسیم کنید. اگر سوال چند قسمت دارد، بین سوالات حتما خط بکشید و آنها را از هم جدا کنید. در مجموع به نحوی بنویسید که تصحیح کننده از خواندن آن لذت ببرد و احساس خوبی داشته باشد. این موضوع قطعا در تصحیح برگه ی شما موثر خواهد بود.

8- اگر در جلسه ی امتحان دچار آشفتگی شدید، از تکنیک «وقفه ی آزمون»استفاده کنید. برای چند دقیقه امتحان را رها کنید و اعمال زیر را انجام دهید: پاها را کف زمین گذاشته و ستون فقرات خود را کاملا عمودی و صاف نگه دارید. نفس عمیقی بکشید، چند ثانیه نگه دارید و بعد به طور کامل و آرام بیرون دهید و تا سه بار تکرار کنید.

9- در پاسخ دادن سعی کنید بی خود حاشیه نروید.

10- قبل از دادن ورقه ی امتحان، نوشته های خود را مرور کنید.

11- هیچ عجله ای برای دادن ورقه نداشته باشید و تا آنجا که می توانید فکر کنید و تا پایان وقت صبر کنید.

برای برنامه ریزی امتحانات نهایی با ما در ارتباط باشید.

https://konkurabad.academy/2022/03/08/final-exams/


صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد