x تبلیغات
ترکیه

گچبری کلاسیک

 سبک گچبری کلاسیک چیست و چه کاربردی دارد و چه مدل هایی از این سبک موجود است؟ در این بخش می خواهیم به تمام این سوالات پاسخ دهیم. علاقه مندان به طرح های کلاسیک می توانند در گچبری منزل خود از این سبک بهره مند شوند. گچبری به سبک کلاسیک می تواند برای شما یک فضای شاهانه ایجاد کند و به همین دلیل در برخی از مواقع با مدل های سلطنتی به اشتباه شناخته می شود. این نوع از طرح های گچبری به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد توانسته است توجه بسیاری را به سوی خود جلب کند. لازم به ذکر است که برخلاف مدل های سنتی و سلطنتی، گچبری های کلاسیک قابل اجرا در محیط های مدرن نیز هستند. رنگ آمیزی به ویژه استفاده از رنگ طلایی برای آراستن طرح های شیک این سبک بسیار رایج می باشند. طلایی رنگ لوکس و شیکی می باشد که ادغام شدن آن با هنر گچبری، ترکیب چشمگیری ایجاد خواهد کرد.

گچبری در طول تاریخ مورد تغییر و دستخوش بسیاری قرار گرفته است به همین دلیل است که شاهد مدل های مختلف هستیم، گچبری نئوکلاسیک نیز از دیگر انواع طرح های شیک و به روز می باشد که از سبک کلاسیک استخراج شده و با مدل های مدرن ادغام گردیده است. به طور کلی به طرح های مدرن سبک گچبری کلاسیک، نئوکلاسیک می گویند و از مهمترین مشخصات آن ها می توان به ظرافت ویژه و خاص آنها اشاره کرد. در این نوع طرح ها دیگر خبری از پیچیدگی و شلوغی مدل های کلاسیک مشاهده نمی شود.

اگر چه گچبری نئوکلاسیک از دل سبک کلاسیک استخراج شده است ولی این دو سبک دارای تفاوت های بسیار آشکاری هستند. در ابتدا لازم است بگوییم سبک نئوکلاسیک دارای قالب های شلوغ و پیچیده نمی باشد به همین دلیل سرعت اجرای بالایی دارد و معمولا هزینه ی مناسبی را نیز دارد. در مدل های مختلف این سبک شاهد آن هستیم که نقوش مختلف به سمت سادگی میل می کند و ابزارها و قالب بندی های بسیار ساده در اجرای آنها استفاده می شود. در حالیکه گچبری کلاسیک معمولا دارای تزیینات پیچیده بوده و مدت زمان بیشتری برای نهایی شدن دارد.

اگر چه گچبری نئوکلاسیک از دل سبک کلاسیک استخراج شده است ولی این دو سبک دارای تفاوت های بسیار آشکاری هستند. در ابتدا لازم است بگوییم سبک نئوکلاسیک دارای قالب های شلوغ و پیچیده نمی باشد به همین دلیل سرعت اجرای بالایی دارد و معمولا هزینه ی مناسبی را نیز دارد. در مدل های مختلف این سبک شاهد آن هستیم که نقوش مختلف به سمت سادگی میل می کند و ابزارها و قالب بندی های بسیار ساده در اجرای آنها استفاده می شود. در حالیکه گچبری کلاسیک معمولا دارای تزیینات پیچیده بوده و مدت زمان بیشتری برای نهایی شدن دارد.

دیوارها بخش مهمی از خانه را تشکیل می دهند و خالی بودن آن ها به هیچ وجه با یک دکوراسیون شیک و مجلل سازگار نیست و به همین دلیل به کارگیری هنر گچبری در تزیین دیوارها نیز توانسته از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. گچبری کلاسیک می تواند صحنه های چشمگیر در اطراف تابلوها، دیوار پشت تلویزیون و دیوارهای بلند خالی ایجاد کند. با این هنر تجربه ای جدید از اتاق های منزلتان خواهید داشت. تصور کنید وقتی به اطراف نگاه می کنید به جای دیوارهای بی روح، شاهد اثرهای هنری جذاب هستید. این نقش و نگار ها می تواند توجه هر فردی را به سوی خود جلب کند.

فروش نمایشگر شهری

 

قابلیت‌های کلیدی تلویزیون و چگونگی فروش نمایشگر شهری را با هم بررسی میکنیم.

ضعف ابزارهای تبلیغاتی که تکنولوژی غیر قابل ارتقاء دارند و هزینه‌های بالای تعویض در مناسبت‌های گوناگون، یکی از دلایل مهم برتری نسل جدید است. ابزارهای تبلیغاتی مانند تابلوهای بنر، تابلوهای فلکسی، تابلوهای LED ثابت و تابلو نئون همگی یکبار مصرف هستند و قابلیت ساخت و طراحی مجدد را ندارند. در سال‌های اخیر سطح تبیلغات شهری بسیار با گذشته فاصله گرفته است. همچنین تاثیرات بسیار پایین ابزارهای تبلیغاتی قدیمی در نگاه عابران، نسبت به نمایشگرهای شهری از جمله دلایل ضعف آنها بوده است.

قابلیت‌های ویژه و قدرتمند نمایشگرهای شهری مدرن را باهم بررسی کنیم:

  • اجرای تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری.
  • انعطاف پذیری و راه اندازی حتی به صورت منحنی و سه بعدی.
  • ضد‌ضربه و ضد‌آب، مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار و شرایط‌ بد جوی.
  • طول‌عمر بسیار بالای قطعات و لوازم مصرفی.
  • قابلیت طراحی و راه‌اندازی تبلیغات نرم‌افزاری به‌صورت نامحدود.
  • خروجی صدای استریو و اضافه‌شدن سیستم‌های صوتی قدرتمند.
  • زاویه دید و وضوح بسیار بالا از فاصله نزدیک و دور با پرتاب‌نور بسیار‌بالا.
  • دامنه کنترلی و ارتباطی گسترده بین اپراتور و نمایشگر شهری..
  • استفاده آسان در شبکه‌های درون سازمانی.
  • اتصال همراه با امنیت بسیار بالا، از راه‌دور بر بستر شبکه‌های وایرلس و رادیویی.
  • قابلیت کنترل بین‌شهری و بین‌استانی در هر‌نقطه با سیستم‌های کلود.
  • ارتباط آفلاین و آنلاین (کارت کنترلر – استفاده از ویدیو پروسسور)

این مزایا در هیچ‌یک از ابزارهای تبلیغاتی که پیش‌تر ذکر شد وجود ندارند. همین امر دلیل خوبی بر قدرت غیر‌قابل مقایسه این محصول با سایر محصولات هم‌رده خود است و موجب کنار‌زدن رقبا شده است.

اهمیت تلویزیون و نمایشگر شهری در تبلیغات

نمایشگر شهری معمولا در تقاطع‌های پر رفت و آمد و میادین شهری نصب می‌شود. از آنجایی که معمولا تراکم عبور و مرور در چنین محل‌هایی زیاد است، یک تبلیغ به دفعات زیادی توسط عابران مشاهده می‌شود. به همین دلیل چنین تبلیغاتی ماندگاری بالایی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. کسب و کارهای بزرگ سعی می‌کنند تا به روش‌های گوناگون برند یا محصولات خود را در معرض دید مخاطبان خود بگذارند.

آن‌ها تبلیغات خود را در محیط‌های مختلف از جمله رادیو، تلویزیون، مجلات و نشریات، بیلبوردهای تبلیغاتی، وب سایت و شبکه‌های اجتماعی خود به نمایش می‌گذارند. تلویزیون شهری با امکان نمایش چندین تبلیغ متفاوت می‌تواند هزینه تبلیغات را برای کسب و کارها به شدت کاهش دهد. همچنین در این نوع از تبلیغ امکان ایجاد تغییرات در کلیپ‌های تبلیغاتی به سادگی امکان‌پذیر است. در حالی که این قابلیت در بیلبوردهای تبلیغاتی ثابت وجود ندارد.

قیمت تلویزیون شهری

قیمت تلویزیون شهری تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است، که موجب بالا یا پایین رفتن قیمت نهایی فاکتور شما خواهد‌شد. در بخش زیر آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

1

ابعاد تلویزیون شهری

ابعاد و اندازه روی قیمت تمام شده تاثیر مستقیم دارد. هر چه ابعاد تلویزیون شهری بزرگ‌تر باشد، باید پایه و ستون قوی‌تری برای نگهداری آن داشته باشیم. بالطبع ستون‌های قوی باید بر روی فونداسیون مناسبی نیز نصب شوند. با بزرگتر‌شدن صفحه‌نمایش، ماژول‌های استفاده شده و همچنین تعداد پاورها افزایش پیدا خواهد‌کرد. در نهایت با‌تغییر ابعاد تلویزیون، هزینه تمام‌شده افزایش پیدا می‌کند.

2

خنک کننده

یک تلویزیون بصورت طبیعی گرمای زیادی را از طریق منبع تغذیه خود ایجاد می‌کند. باید از ابتدای طراحی، به فکر خنک‌سازی و نصب فن یا کولر بر روی پایه تلویزیون باشیم. هر‌چقدر دستگاه شما درجه‌حرارت کمتری داشته باشد، عمر بالاتر و همچنین ایمنی بیشتری خواهد‌داشت.
نکته مهم : اگر شما تلویزیون شهری را در مناطق گرمسیری نصب می‌کنید، حتما از یک کولر گازی قدرتمند برای خنک کردن قطعات استفاده کنید.

3

زیباسازی پایه نصب

نصب تلویزیون شهری در چهارراه‌های شلوغ و پر رفت و آمد انجام می‌شود. بنابراین اهمیت دارد که، قطعاتی که تلویزیون روی آن نصب می‌شود، زیبا و شکیل باشند. هزینه کامپوزیتی که برای پایه و بدنه تلویزیون صرف می‌شود را حتما در برآورد قیمت نهایی خود لحاظ کنید.

4

جنس و برند قطعات

قطعات مورد استفاده (نوع و جنس کابینت‌ها و پوشش‌بدنه، نوع و کیفیت ماژول، پاور، کارت‌کنترلر یا مین‌برد، ویدیو پروسسور و …) می‌تواند بر روی قیمت تمام شده تاثیر بگذارد.

5

امنیت تلویزیون شهری

حفاظت نرم‌افزاری و سخت افزاری تلویزیون اهمیت زیادی دارد. برای اینکه سارقین یا هکرها نتوانند به تلویزیون و تجهیزات آن دسترسی پیدا کنند باید تجهیزات ایمنی بر روی آن نصب شود. همچنین برای محافظت از جان اپراتوری که کار تعمیر و نگهداری تلویزیون را برعهده می‌گیرد نیز باید پلکان مطمئن و نرده‌های حفاظتی نصب نمود.

ورق نسوز

 ورق نسوز را از ما بخواهید ورق نسوز کلینگریت به ورق هایی گفته میشود که با به کار بردن پودر آزبست درون آن به یکی از بهترین انواع ورق های نسوز مبدل شده است و به صورت گسترده برای ساخت انواع واشر از آن استفاده میشود. نوع بدون آزبست این ورق نسوز یک جایگزین بسیار مناسب به جای ورق نسوز آزبست برای عایق بندی تجهیزات است با این تفاوت که خطری برای سلامتی ایجاد نمیکند. ماهیت ورق نسوز کلینگریت به گونه ای است که از ترکیب شدن ترکیبات آلی، الیاف معدنی و یک نوع لاستیک ایجاد میشود. به صورت تخصصی تر این ورق ها از مواد اولیه مختلف مانند کولار، فایبرگلاس و گرافیت استفاده شده است در واقع حضور و عدم حضور گرافیت باعث ایجاد نوع متفاوتی از ورق نسوز کلینگریت تحت عنوان "ورق نسوز کلینگریت گرافیتی" شده است ؛ همچنین در ساختار ورق های کلینگریت مواد اولیه با یک چسب یا رزین یا ترکیبات الاستومری به عنوان پرکننده استفاده شده است و در نهایت پس از ترکیب کردن مواد اولیه و پرکننده، به صورت ساختار های ورقه ای در آمده، و آن را خشک می کنند. ترکیبات الاستومری مختلفی که میتوان در این ساختار این ورق ها استفاده کرد مختلف است که از آن جمله میتوان به SBR, NBR و نئوپرن و یا EPDM اشاره کرد که وجود هر یک به عنوان فیلر یا پر کننده خواص متفاوتی را ایجاد می کند. به عنوان مثال وجود SBR یا لاستیک استایرن بوتا دی آن، ترکیبی است که اگر به عنوان پرکننده در ساخت اولیه ورق نسوز کلینگریت استفاده شود ورق نسوز مورد نظر مقاومت خوبی در برابر حرارت و مواد شیمیایی و یا بخارات فوق اشباع دارد از خود نشان میدهد اما قادر به مقاومت در برابر مواد اکسنده و یا عیدروکربن ها مثل بوتان، پنتان و یا اینچنین ترکیباتی نیست. یا اگر از NBR یا لاستیک آکریلو نیتریل بوتا دی آن استفاده شود باعث ایجاد ساختاری مقاوم در برابر بخارات و یا مقاومت سایشی می شود و یا نئوپرن ماده ای است که در دسته لاستیکهای مصنوعی قرار دارد در نتیجه توانایی خوبی را در برابر کشیدگی در ورق های کلینگریت ایجاد میکند و وجود آن در این ورق باعث میشود که به راحتی دچار پارگی نشود . در مورد EPDM یا اتیلن پروپیلن دی آن نیز یک عایق حرارتی بسیار خوب است و به علت وزن مخصوص پایین باعث سبک بودن ورق کلینگریت تهیه شده میشود. از آن جایی که از ورق کلینگریت برای تهیه واشر استفاده میشود بنابراین کاربرد آن رنج وسیعی دارد، از مصارف خانگی تا صنایع گوناگون. از این محصول در ضخامت های مختلف موجود است که مطابق با نیاز مشتری قابل عرضه می باشد.

ساختار ورق های کلینگریت بر اساس وجود و عدم وجود سیم در آن به دو نوع کلی "ورق نسوز کلینگریت سیم دار" و "ورق نسوز کلینگریت بدون سیم" تقسیم میشوند. در نوع ورق سیم دار این محصول، برای بهبود بخشیدن خاصیت مکانیکی یک ورقه تار و پودی از فولاد به کار رفته است. از ویژگی های بسیار با اهمیت ورق نسوز کلینگریت میتوان به انعطاف پذیری آنها در دمای بالا و سازگاری در برابر تغییرات با موادی است که در تماس با آنها قرار دارد. از دیگر ویژگی های کلی ورق نسوز کلینگریت می توان به قابلیت شکل پذیری تحت دماهای بالا، مقاومت خوب در برابر مواد شیمیایی و حرارت، فشار و خاصیت نفوذ ناپذیری آن نسبت به بخارات اشاره کرد. بنابراین میتوان از این ورق برای ساخت انواع واشر برای انواع فلنج ها، در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، در صنایعی که در مجاورت حلال های مختلف هستند و یا صنایع غذایی استفاده کرد.

 

 

ورق نسوز کلینگریت به ورق هایی گفته میشود که با به کار بردن پودر آزبست درون آن به یکی از بهترین انواع ورق های نسوز مبدل شده است و به صورت گسترده برای ساخت انواع واشر از آن استفاده میشود. نوع بدون آزبست این ورق نسوز یک جایگزین بسیار مناسب به جای ورق نسوز آزبست برای عایق بندی تجهیزات است با این تفاوت که خطری برای سلامتی ایجاد نمیکند. ماهیت ورق نسوز کلینگریت به گونه ای است که از ترکیب شدن ترکیبات آلی، الیاف معدنی و یک نوع لاستیک ایجاد میشود. به صورت تخصصی تر این ورق ها از مواد اولیه مختلف مانند کولار، فایبرگلاس و گرافیت استفاده شده است در واقع حضور و عدم حضور گرافیت باعث ایجاد نوع متفاوتی از ورق نسوز کلینگریت تحت عنوان "ورق نسوز کلینگریت گرافیتی" شده است ؛ همچنین در ساختار ورق های کلینگریت مواد اولیه با یک چسب یا رزین یا ترکیبات الاستومری به عنوان پرکننده استفاده شده است و در نهایت پس از ترکیب کردن مواد اولیه و پرکننده، به صورت ساختار های ورقه ای در آمده، و آن را خشک می کنند. ترکیبات الاستومری مختلفی که میتوان در این ساختار این ورق ها استفاده کرد مختلف است که از آن جمله میتوان به SBR, NBR و نئوپرن و یا EPDM اشاره کرد که وجود هر یک به عنوان فیلر یا پر کننده خواص متفاوتی را ایجاد می کند. به عنوان مثال وجود SBR یا لاستیک استایرن بوتا دی آن، ترکیبی است که اگر به عنوان پرکننده در ساخت اولیه ورق نسوز کلینگریت استفاده شود ورق نسوز مورد نظر مقاومت خوبی در برابر حرارت و مواد شیمیایی و یا بخارات فوق اشباع دارد از خود نشان میدهد اما قادر به مقاومت در برابر مواد اکسنده و یا عیدروکربن ها مثل بوتان، پنتان و یا اینچنین ترکیباتی نیست. یا اگر از NBR یا لاستیک آکریلو نیتریل بوتا دی آن استفاده شود باعث ایجاد ساختاری مقاوم در برابر بخارات و یا مقاومت سایشی می شود و یا نئوپرن ماده ای است که در دسته لاستیکهای مصنوعی قرار دارد در نتیجه توانایی خوبی را در برابر کشیدگی در ورق های کلینگریت ایجاد میکند و وجود آن در این ورق باعث میشود که به راحتی دچار پارگی نشود . در مورد EPDM یا اتیلن پروپیلن دی آن نیز یک عایق حرارتی بسیار خوب است و به علت وزن مخصوص پایین باعث سبک بودن ورق کلینگریت تهیه شده میشود. از آن جایی که از ورق کلینگریت برای تهیه واشر استفاده میشود بنابراین کاربرد آن رنج وسیعی دارد، از مصارف خانگی تا صنایع گوناگون. از این محصول در ضخامت های مختلف موجود است که مطابق با نیاز مشتری قابل عرضه می باشد.

ساختار ورق های کلینگریت بر اساس وجود و عدم وجود سیم در آن به دو نوع کلی "ورق نسوز کلینگریت سیم دار" و "ورق نسوز کلینگریت بدون سیم" تقسیم میشوند. در نوع ورق سیم دار این محصول، برای بهبود بخشیدن خاصیت مکانیکی یک ورقه تار و پودی از فولاد به کار رفته است. از ویژگی های بسیار با اهمیت ورق نسوز کلینگریت میتوان به انعطاف پذیری آنها در دمای بالا و سازگاری در برابر تغییرات با موادی است که در تماس با آنها قرار دارد. از دیگر ویژگی های کلی ورق نسوز کلینگریت می توان به قابلیت شکل پذیری تحت دماهای بالا، مقاومت خوب در برابر مواد شیمیایی و حرارت، فشار و خاصیت نفوذ ناپذیری آن نسبت به بخارات اشاره کرد. بنابراین میتوان از این ورق برای ساخت انواع واشر برای انواع فلنج ها، در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، در صنایعی که در مجاورت حلال های مختلف هستند و یا صنایع غذایی استفاده کرد.

ورق نسوز

 ورق نسوز کلینگریت به ورق هایی گفته میشود که با به کار بردن پودر آزبست درون آن به یکی از بهترین انواع ورق های نسوز مبدل شده است و به صورت گسترده برای ساخت انواع واشر از آن استفاده میشود. نوع بدون آزبست این ورق نسوز  یک جایگزین بسیار مناسب به جای ورق نسوز آزبست برای عایق بندی تجهیزات است با این تفاوت که خطری برای سلامتی ایجاد نمیکند. ماهیت ورق نسوز کلینگریت به گونه ای است که از ترکیب شدن ترکیبات آلی، الیاف معدنی و یک نوع لاستیک ایجاد میشود. به صورت تخصصی تر این ورق ها از مواد اولیه مختلف مانند کولار، فایبرگلاس و گرافیت استفاده شده است در واقع حضور و عدم حضور گرافیت باعث ایجاد نوع متفاوتی از ورق نسوز کلینگریت تحت عنوان "ورق نسوز کلینگریت گرافیتی" شده است ؛ همچنین در ساختار ورق های کلینگریت مواد اولیه با یک چسب یا رزین یا ترکیبات الاستومری به عنوان پرکننده استفاده شده است و در نهایت پس از ترکیب کردن مواد اولیه و پرکننده، به صورت ساختار های ورقه ای در آمده، و آن را خشک می کنند. ترکیبات الاستومری مختلفی که میتوان در این ساختار این ورق ها استفاده کرد مختلف است که از آن جمله میتوان به SBR, NBR و نئوپرن و یا EPDM اشاره کرد که وجود هر یک به عنوان فیلر یا پر کننده خواص متفاوتی را ایجاد می کند. به عنوان مثال وجود SBR یا لاستیک استایرن بوتا دی آن، ترکیبی است که اگر به عنوان پرکننده در ساخت اولیه ورق نسوز کلینگریت استفاده شود ورق نسوز مورد نظر مقاومت خوبی در برابر حرارت و مواد شیمیایی و یا بخارات فوق اشباع دارد از خود نشان میدهد اما قادر به مقاومت در برابر مواد اکسنده و یا عیدروکربن ها مثل بوتان، پنتان و یا اینچنین ترکیباتی نیست. یا اگر از NBR یا لاستیک آکریلو نیتریل بوتا دی آن استفاده شود باعث ایجاد ساختاری مقاوم در برابر بخارات و یا مقاومت سایشی می شود و یا نئوپرن ماده ای است که در دسته لاستیکهای مصنوعی قرار دارد در نتیجه توانایی خوبی را در برابر کشیدگی در ورق های کلینگریت ایجاد میکند و وجود آن در این ورق باعث میشود که به راحتی دچار پارگی نشود . در مورد EPDM یا اتیلن پروپیلن دی آن نیز یک عایق حرارتی بسیار خوب است و به علت وزن مخصوص پایین باعث سبک بودن ورق کلینگریت تهیه شده میشود. از آن جایی که از ورق کلینگریت برای تهیه واشر استفاده میشود بنابراین کاربرد آن رنج وسیعی دارد، از مصارف خانگی تا صنایع گوناگون. از این محصول در ضخامت های مختلف موجود است که مطابق با نیاز مشتری قابل عرضه می باشد.

ساختار ورق های کلینگریت بر اساس وجود و عدم وجود سیم در آن به دو نوع کلی "ورق نسوز کلینگریت سیم دار" و "ورق نسوز کلینگریت بدون سیم" تقسیم میشوند. در نوع ورق سیم دار این محصول، برای بهبود بخشیدن خاصیت مکانیکی یک ورقه تار و پودی از فولاد به کار رفته است. از ویژگی های بسیار با اهمیت ورق نسوز کلینگریت میتوان به انعطاف پذیری آنها در دمای بالا و سازگاری در برابر تغییرات با موادی است که در تماس با آنها  قرار دارد. از دیگر ویژگی های کلی ورق نسوز کلینگریت می توان به قابلیت شکل پذیری تحت دماهای بالا، مقاومت خوب در برابر مواد شیمیایی و حرارت، فشار و خاصیت نفوذ ناپذیری آن نسبت به بخارات اشاره کرد. بنابراین میتوان از این ورق برای ساخت انواع واشر برای انواع فلنج ها، در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، در صنایعی که در مجاورت حلال های مختلف هستند و یا صنایع غذایی استفاده کرد.

گچبری پرشین

 

شنایی با سبک های مختلف گچبری

گچ کاری

گچبری یکی از هنرهای تزئینی داخلی و خارجی است که سابقه بسیار طولانی دارد. گچ دارای خواصی است که آن را به یکی از پرکاربردترین مصالح در معماری سنتی و حتی مدرن تبدیل کرده است. با توجه به این ویژگی ها که شامل دوام، چسبندگی، کرکی، مقاومت در برابر آتش، قیمت پایین و شکل پذیری آسان است، گچ به غیر از محصولات تزئینی، کاربردهای دیگری نیز دارد.

برای اطلاعات بیشتر از گچبری پرشین با ما همراه باشید. 

زیورآلات گچبری در سبک ها و مدل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای گروه متفاوتی از افراد جذابیت دارند. برخی افراد گچبری‌ سنگین، طرح‌دار و رنگارنگ را دوست دارند. در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند گچ سفید مخصوص خود را داشته باشند و از طرح های ساده و سبک ساخته شوند. تمام نمونه ها و عکس گچبری جدید گروه گچبری پرشین را می توانید در گالری وبسایت مشاهده نمایید.

گچبری چه سبک هایی دارد؟

گچبری به دو سبک کلی سنتی و مدرن تقسیم می شود

     گچبری سنتی

گچبری سنتی همان چیزی است که از خانه های قدیمی به یاد داریم: طرح هایی با جزئیات ظریف، سقف های شلوغ و استفاده از رنگ.

سبک سنتی گچبری به خصوص در ایران معمولاً با باغ و بهشت ​​همراه است. به همین دلیل در طرح های او انواع گل و پرندگان مشاهده شده است. در این سبک گچبری رنگ نیز جایگاه ویژه ای داشت

گچبری سنتی در ایران دارای سبک های زیر است که به اختصار به معرفی آنها می پردازیم:

    گچبری معرق:​

 روش موزاییک گچبری مانند کاشی کاری موزاییک است. برای این کار ابتدا ملات گچ رنگی را قبل از سفت شدن به شکل دلخواه برش داده و قطعات بریده شده را مانند یک پازل روی هم چیده اند. سپس یک ملات گچ بری سفید روی آن ریخته شد تا سطح کار صاف شود.

    گچبری لایه‌ای: ​

لایه لایه گچبری را می توان حالت پیشرفته تری نسبت به سبک موزاییک در نظر گرفت. در این روش از چند لایه گچ استفاده می شود که هر کدام رنگ متفاوتی دارند.پس از کشیدن لایه های گچ رنگی، از ابزار گچبری برای ایجاد و اجرای طرح های مورد نظر استفاده کردند.

    گچبری Klochi:

نمونه هایی از پاپوش های گچبری در کاخ ها و عمارت های ناصرالدین شاه دیده می شود. این نوع گچبری تحت تأثیر فرهنگ غرب در ایران وارد معماری ایرانی شد.

    گچبری هشته یا برهشته:

این مدل گچبری به آنچه عموم مردم می دانند نزدیک تر است. کلمه “بار” همان نقش برجسته است و نشان می دهد که در این سبک خطوط و نقش های گچ بیشتر از دیوار نمایان است.

گچبری مدرن

در گچبری، به سبک مدرن، دیگر از گل و پرندگان بهشت ​​خبری نیست. این سبک به خاطر طرح ها و خطوط ساده اش معروف است. در سبک مدرن گچبری معمولا فقط از خطوط مستقیم و زوایای مستقیم یا خطوط نرم و منحنی استفاده می شود و ترکیب هر دو خط در یک فضا بسیار نادر است.

گچبری مدرن به دو صورت پیاده سازی می شود. در یک روش، گچبری در حین ساخت یا بازسازی دیوارها و سقف ها انجام می شود. روش دوم از قطعات پیش ساخته گچبری استفاده می کند. همانطور که از نام آن پیداست قطعات پیش ساخته به راحتی در بازار موجود است و طراحان یا مالکان می توانند بسته به محل قرارگیری قطعه، اندازه و مدل مورد نظر را انتخاب و سپس آن را نصب کنند.

در طراحی و اجرای گچبری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

گچبری به منزله ظاهری بهتر و زیباتر به خانه شما است، اما اگر از چند قانون ساده پیروی نکنید، هزینه و زمانی که صرف می‌کنید نتیجه معکوس خواهد داشت.

     ارتفاع سقف:

گچبری‌ سنگین، بسیار قابل مشاهده و حجیم، مناسب برای سالن‌هایی با سقف بلند و ترجیحاً پنجره‌های بلند. اگر ارتفاع سقف شما استاندارد یا کوتاهتر است، سعی کنید سازه های شلوغ و حجیم را انتخاب نکنید.

     دکوراسیون عمومی منزل:

همانطور که پرده های ضخیم و سنگین با مبلمان مدرن به خوبی ست نمی شوند، گچبری کلاسیک نیز با مبلمان مدرن مناسب نیستند.

      پرهیز از افراط و تفریط:

بهتر است سبک و الگوی گچبری را انتخاب کنید که بتوان از آن در قسمت های دیگر خانه مانند آشپزخانه، دیوار داخلی راه پله یا حتی حمام استفاده کرد. استفاده از گچبری فقط در تالارهای پذیرایی دیگر پذیرفته نمی شود.

       حفظ آرامش بصری:

گچبری، مانند رنگ و طرح کاغذ دیواری، برای آرام کردن یا تار کردن افراد عالی است. به عنوان مثال استفاده از الگوهای شلوغ در مرکز سقف و رها کردن کناره ها باعث ایجاد احساس سنگینی و عدم تعادل می شود.

       استفاده آگاهانه از رنگ:

اگرچه گچبری های رنگی تقریبا منسوخ شده اند، اما استفاده از رنگ های خاص در قطعات گچبری می تواند حس اصالت و اشراف بیشتری را در خانه ایجاد کند. البته بهتر است گچبری را فقط در فضاهای بزرگتر اجرا کنید.

کیس استوک نسل 10

 راهنمای خرید کیس استوک : فرقی نمی ‌کند که در حال خرید یک کیس استوک هستید و یا یک لپ تاپ یا رایانه های رومیزی آکبند را خریداری می کنید در هر دو صورت ضروری است که قبل از خرید باید وقت بگذارید و پردازنده، هارد دیسک، حافظه، کارت گرافیک و سیستم عامل دستگاه را که از جمله قطعات مهم تشکیل دهنده کامپیوتر هستند بررسی کنید.

اطمینان از وجود سخت افزار مناسب می‌تواند بین رایانه‌ای که خوب و طولانی مدت کار می کند و رایانه ای که هیچکدام را انجام نمی دهد تفاوت ایجاد کند.
هنگام خرید کیس استوک باید بدانید کدام کیس را خریداری نموده و کدام کیس ها را نخرید .با رعایت نکات و ترفندهای موجود در این متن می توانید مطمئن شوید که بهترین معامله را انجام داده و یک کیس استوک خوب خریداری می‌کنید.

در هنگام خرید کیس استوک نسل 10 کارکرده یا کیس نو چه مواردی را باید بررسی و آزمایش کنید؟

موارد خاصی وجود دارد که در هنگام خرید کیس آماده همیشه باید آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تجهیزات و قطعات به کار رفته در کیس کامپیوتر خوب کار می کنند.
به عنوان مثال باید کیس را آزمایش کنید و ببینید که آیا نرم افزارها را به‌طور رضایت‌بخشی اجرا می‌کند ؟ و… برخی دیگر از مواردی که باید مورد بررسی قرار بگیرند شامل موارد زیر هستند:

1.به چه کیسی نیاز دارید؟

اولین چیزی که در هنگام خرید یک کیس آماده باید آن را مشخص کنید این است که چه نوع رایانه ای نیاز دارید و چگونه از آن استفاده می کنید ؟ بر این اساس شما باید کیسی را انتخاب کنید که دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص باشد . بدیهی است که اگر بخواهید فقط از کامپیوتر برای گشت و گذار در اینترنت استفاده کنید به همان مدل کیسی احتیاج نخواهید داشت که برای طراحی گرافیک یا بازی باید آن را خریداری کنید.
بنابراین باید به فعالیت هایی که می خواهید با کامپیوتر انجام دهید فکر کنید ، سپس باید cpu و رم مورد نیاز خود را تعیین کنید برای این منظور شرایط زیر را در نظر داشته باشید:

1. رم (RAM) : حافظه برای انجام وظایف
2 پردازنده : سرعتی که دستگاه وظایف خود را انجام می دهند که این وظایف می‌تواند در دسته بندی های زیر قرار گیرند.
– موارد استفاده اساسی
برای ارسال و دریافت ایمیل، اشتراک گذاری تصاویر، کارهای اصلی اداری و امور مالی شخصی می توانید دو گیگابایت رم و پردازنده یک گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

– استفاده متوسط
در این مورد همه مواردی که در بالا نام برده شده به علاوه بارگیری و مدیریت موسیقی ، نرم افزار های اولیه ، ویژگی های پیشرفته آفیس استفاده می شوند و برای آنها می توانید ۴ گیگابایت رم و پردازنده ۲ گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

– استفاده پیشرفته
همه موارد فوق به علاوه ویرایش فیلم ، عکس ، موسیقی ، بازی و ویژگی های پیشرفته صورت می‌گیرند برای انجام این کار ها 4-8 گیگابایت رم و پردازنده 3-4 گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

2. نگاهی به مشخصات سخت افزاری کیس بیندازید.

سی پی یو اولین و مهمترین قطعه ای است که در هنگام خرید کیس آماده باید مورد بررسی قرار گیرد. رایانه ها دارای پردازنده هایی با مارک اینتل یا AMD هستند. اطمینان حاصل کنید که پردازنده متناسب با نیاز شما انتخاب شده و قادر به اجرای برنامه های مورد نیاز شما هست .
میزان رم و هارد را نیز بررسی کنید که درست و کافی انتخاب شده باشند.

3. گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید کامپیوتر آماده این است که از فروشگاهی خرید کنید که محصول را تست شده و با گارانتی به مشتری عرضه می کند. در فروشگاه های معتبر ، کیس آماده با گارانتی تعویض و تست شده فروخته می شود.

4. توجه به قیمت کیس

هر چند معمولا تفاوت قیمت کیس استوک با نوی همان مدل بیش از نصف است ولی باز بهتر است قبل از تهیه کیس کارکرده ابتدا به تفاوت قیمت آن و مقایسه با همان کیس اما نوع آکبند توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که تفاوت قیمت به اندازه ای است که واقعاً ارزش آن را دارد که نوع کارکرده را خریداری کنید .
اگر قصد دارید فقط مقدار کمی که چندان ارزش ندارد ، پس انداز کنید شاید بهتر باشد که نوع آکبند را خریداری کنید.

نور استوک

 

لپ تاپ استوک

امروزه اکثر کارها با لپ تاپ انجام می شود. همچنین لپ تاپ در دسترس ترین و سبک ترین وسیله برای انجام کار ها است که می توان آن را همراه خود هر جایی برد.

شما در قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید می خواهید با آن چه کاری انجام دهید برخی لپ تاپ را برای کارهای برنامه نویسی می خرند و برخی برای کار های گرافیکی این کار ها لپ تاپ های متفاوتی می خواهد با لپ تاپی که شما تنها برای امور شخصی و کار های روزانه بخواهید.

خرید لپ تاپ استوک

در ادامه بررسی می کنیم که یک لپ تاپ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد پس با ما در ادامه همراه باشید تا قبل از خرید لپ تاپ با نور استوک آن را خوب بشناسید.

  • ویژگی لپ تاپ خوب

 

  1. داشتن گارانتی

در ایران شرکت هایی هستند که مسئولیت وارد کردن برندهای مختلف لپ تاپ را بر عهده دارند که علاوه بر واردات مسئولیت گارانتی نیز با این شرکت ها است و در طی مواردی اگر لپ تاپ شما مشکلی داشته باشد توسط گارانتی لپ تاپ تعمیر یا تعویض می شود.

بنابراین فروشگاهی که به شما لپ تاپ را می فروشد قطعا متعلق به یک گارانتی است. از این رو حتما مواردی که گارانتی لپ تاپ از آن پشتیبانی می کند را با جستجو در اینترنت مطالعه کنید تا در صورت خراب شدن قسمتی از لپ تاپ در طی بازه زمانی گارانتی، بتوانید از این قابلیت استفاده کنید همچنین حتما آن زمان را به یاد داشته باشید که اگر دیر اقدام کنید دگر گارانتی باطل می شود.

  1. تعداد پورت لپ تاپ

امروزه بررند های مختلف در طراحی زیبا تر و شیک تر لپ تاپ ها را نازک طراحی می کنند و برای نازک تر طراحی کردن مجبور می شوند که تعدادی پورت را حذف کنند و فقط 3 پورت برای آن می گذارند. اگر کار شما به شکلی است که نیاز دارید چند پورت روی لپ تاپتان باشد باید از وسیله های دیگری استفاده کنید که خخود هزینه جداگانه دارد.

  1. RAM، گرافیک، حافظه داخلی و نسل لپ تاپ

CPUپردازنده یا همان سی پی یو یکی از مهم ترین سخت افزار های لپ تاپ است که باید به آن دقت زیادی داشت. پردازنده انواع مختلفی دارد مثل core i5. Core i3. 7. 9

RAM: برخی لپ تاپ های ارزان قیمت رم های 4 گیگا بایتی دارند اما در حالت عادی برای اسفاده شخصی مثل نگه داری از عکس و... رم 8 گیگابایتی بهتر است اما برای کار های سنگین بهتر است بیشتر هزینه کنید و رم 16، 32 یا 64 گیگا بایتی بخرید.

گرافیک: اگر شما هدفتان از خرید لپ تاپ نصب بازی های سنگین یا طراحی های 3 بعدی و... است همان طور که مشخص است نیازی به گرافیک بالا ندارید و تنها هزینه زیادی می کنید. به همین دلیل می توانید پردازنده گرافیکی AMD یا Nvidia بخرید که با جستجو در سایت تولید کننده های این کارت های گرافیک می توانید گرافیک مناسب خود را پیدا کنید.

حافظه داخلی: اکثر لپ تاپ ها که بیشتر به عنوان لپ تاپ متوسط شناخته اند دارای حافطه 500 گیگابایتی می باشند اما برخی دیگر از لپ تاپ ها نیز دارای حافظه 1 یا 2 ترابایتی هستند که با خرید این لپ تاپ ها دیگر نیاز به هاردهای اکسترنال نخواهید داشت و می توانید تا میزان زیادی فایل های سنگین را در لپ تاپ خود ذخیره کنید.

نسل: عمل و تکنولوژی همیشه در حال پیشرفت است لپ تاپی که در شال 2017 ساخته شده است در سال 2022 استفاده آن چنانی و بروزی یک لپ تاپ جدید را ندارد مثل موبایل ها پس دقت داشته باشید لپ تاپی که می خرید جدید باشد و نسل تازه ای داشته باشد.

  1. آنباکسینگ لپ تاپ

لپ تاپ هایی که در مغازه ها و بازار ها به فروش می رسند برای ویترین از هر مارک و مدل یکی قرار دارد سعی داشته باشید لپ تاپی که می خرید جلوی خودتان باز شود و جعبه آن سالم باشد و جعبه پلمپ باشد همجنین برچسب گارانتی رویش قرار داده باشد در غیر این صورت مغازه را عوض کنید.

  1. عمر باتری

اگر از لپ تاپی به صورت بلند مدت استفاد کرده اید تجربه این را دارید که عمر باتری آن کم می شود همچنین این مورد به اینکه شما به طور مداول به اینترنت وصل هستید یا خیر، نور صفحه مربوط می شود که عمر باتری در طولانی مدت نصف می شود اما برای کار هایی معمولی مثل دیدن عکس و... عمر بیشتری دارد.

یک لپ تاپ به طور ایده آل در صورت متصل بودن به اینترنت 2 ساعت و متصل نبودن به اینترنت 4 ساعت کار می کند.

  1. صفحه کلید و موس

برای خرید لپ تاپ شما حتما از موس و تاپ آن می خواهید به طور طولانی مدت استفاده کنید پس باید به گونه ای طراحی شده باشد که شما خسته نشوید و کار با آن راحت باشد.

قبل از خرید لپ تاپ حتما چند ثانیه با صفحه کلید آن به صورت خیالی کار کنید. این کار می تواند خسته شدن یا خسته نشدن دست در حین تایپ را اثبات کند. همچنین موس لپ تاپ که به آن تاچ پد نیز می گویند ممکن است دقت کافی نداشته باشد و از این رو در حین کار با آن مشکل را به خوبی احساس خواهید کرد. بنابراین قبل از خرید لپ تاپ، حتما تاچ پد و صفحه کلید را تست کنید.

 

 

لپ تاپ استوک

امروزه اکثر کارها با لپ تاپ انجام می شود. همچنین لپ تاپ در دسترس ترین و سبک ترین وسیله برای انجام کار ها است که می توان آن را همراه خود هر جایی برد.

شما در قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید می خواهید با آن چه کاری انجام دهید برخی لپ تاپ را برای کارهای برنامه نویسی می خرند و برخی برای کار های گرافیکی این کار ها لپ تاپ های متفاوتی می خواهد با لپ تاپی که شما تنها برای امور شخصی و کار های روزانه بخواهید.

خرید لپ تاپ استوک

در ادامه بررسی می کنیم که یک لپ تاپ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد پس با ما رد ادامه همراه باشید تا قبل از خرید لپ تاپ آن را خوب بشناسید.

  • ویژگی لپ تاپ خوب

 

  1. داشتن گارانتی

در ایران شرکت هایی هستند که مسئولیت وارد کردن برندهای مختلف لپ تاپ را بر عهده دارند که علاوه بر واردات مسئولیت گارانتی نیز با این شرکت ها است و در طی مواردی اگر لپ تاپ شما مشکلی داشته باشد توسط گارانتی لپ تاپ تعمیر یا تعویض می شود.

بنابراین فروشگاهی که به شما لپ تاپ را می فروشد قطعا متعلق به یک گارانتی است. از این رو حتما مواردی که گارانتی لپ تاپ از آن پشتیبانی می کند را با جستجو در اینترنت مطالعه کنید تا در صورت خراب شدن قسمتی از لپ تاپ در طی بازه زمانی گارانتی، بتوانید از این قابلیت استفاده کنید همچنین حتما آن زمان را به یاد داشته باشید که اگر دیر اقدام کنید دگر گارانتی باطل می شود.

  1. تعداد پورت لپ تاپ

امروزه بررند های مختلف در طراحی زیبا تر و شیک تر لپ تاپ ها را نازک طراحی می کنند و برای نازک تر طراحی کردن مجبور می شوند که تعدادی پورت را حذف کنند و فقط 3 پورت برای آن می گذارند. اگر کار شما به شکلی است که نیاز دارید چند پورت روی لپ تاپتان باشد باید از وسیله های دیگری استفاده کنید که خخود هزینه جداگانه دارد.

  1. RAM، گرافیک، حافظه داخلی و نسل لپ تاپ

CPUپردازنده یا همان سی پی یو یکی از مهم ترین سخت افزار های لپ تاپ است که باید به آن دقت زیادی داشت. پردازنده انواع مختلفی دارد مثل core i5. Core i3. 7. 9

RAM: برخی لپ تاپ های ارزان قیمت رم های 4 گیگا بایتی دارند اما در حالت عادی برای اسفاده شخصی مثل نگه داری از عکس و... رم 8 گیگابایتی بهتر است اما برای کار های سنگین بهتر است بیشتر هزینه کنید و رم 16، 32 یا 64 گیگا بایتی بخرید.

گرافیک: اگر شما هدفتان از خرید لپ تاپ نصب بازی های سنگین یا طراحی های 3 بعدی و... است همان طور که مشخص است نیازی به گرافیک بالا ندارید و تنها هزینه زیادی می کنید. به همین دلیل می توانید پردازنده گرافیکی AMD یا Nvidia بخرید که با جستجو در سایت تولید کننده های این کارت های گرافیک می توانید گرافیک مناسب خود را پیدا کنید.

حافظه داخلی: اکثر لپ تاپ ها که بیشتر به عنوان لپ تاپ متوسط شناخته اند دارای حافطه 500 گیگابایتی می باشند اما برخی دیگر از لپ تاپ ها نیز دارای حافظه 1 یا 2 ترابایتی هستند که با خرید این لپ تاپ ها دیگر نیاز به هاردهای اکسترنال نخواهید داشت و می توانید تا میزان زیادی فایل های سنگین را در لپ تاپ خود ذخیره کنید.

نسل: عمل و تکنولوژی همیشه در حال پیشرفت است لپ تاپی که در شال 2017 ساخته شده است در سال 2022 استفاده آن چنانی و بروزی یک لپ تاپ جدید را ندارد مثل موبایل ها پس دقت داشته باشید لپ تاپی که می خرید جدید باشد و نسل تازه ای داشته باشد.

  1. آنباکسینگ لپ تاپ

لپ تاپ هایی که در مغازه ها و بازار ها به فروش می رسند برای ویترین از هر مارک و مدل یکی قرار دارد سعی داشته باشید لپ تاپی که می خرید جلوی خودتان باز شود و جعبه آن سالم باشد و جعبه پلمپ باشد همجنین برچسب گارانتی رویش قرار داده باشد در غیر این صورت مغازه را عوض کنید.

  1. عمر باتری

اگر از لپ تاپی به صورت بلند مدت استفاد کرده اید تجربه این را دارید که عمر باتری آن کم می شود همچنین این مورد به اینکه شما به طور مداول به اینترنت وصل هستید یا خیر، نور صفحه مربوط می شود که عمر باتری در طولانی مدت نصف می شود اما برای کار هایی معمولی مثل دیدن عکس و... عمر بیشتری دارد.

یک لپ تاپ به طور ایده آل در صورت متصل بودن به اینترنت 2 ساعت و متصل نبودن به اینترنت 4 ساعت کار می کند.

  1. صفحه کلید و موس

برای خرید لپ تاپ شما حتما از موس و تاپ آن می خواهید به طور طولانی مدت استفاده کنید پس باید به گونه ای طراحی شده باشد که شما خسته نشوید و کار با آن راحت باشد.

قبل از خرید لپ تاپ حتما چند ثانیه با صفحه کلید آن به صورت خیالی کار کنید. این کار می تواند خسته شدن یا خسته نشدن دست در حین تایپ را اثبات کند. همچنین موس لپ تاپ که به آن تاچ پد نیز می گویند ممکن است دقت کافی نداشته باشد و از این رو در حین کار با آن مشکل را به خوبی احساس خواهید کرد. بنابراین قبل از خرید لپ تاپ، حتما تاچ پد و صفحه کلید را تست کنید.

کیس ddr3 با رم 8 گیگ

 بیایید با یک سوال شروع کنیم: دلتان می‌خواهد کامپیوترتان را آپگرید کنید و پول کافی برای خرید یک کارت گرافیک قوی یا پردازنده‌ (CPU) حرفه‌ای ندارید؟ ساده‌ترین راهکار در چنین شرایطی، به‌روزرسانی حافظه‌ی رم کامپیوتر است. ارتقای رم در عین کم‌هزینه بودن، می‌تواند تاثیر ملموسی روی عملکرد کلی کامپیوتر بگذارد و سرعت بالاتری را برایتان مهیا کند. تا امروز استفاده از ۸ گیگابایت رم در کامپیوترها یک استاندارد حداقلی بود و حالا با معرفی بازی‌های جدید، اکثر سازنده‌ها استفاده از حداقل ۱۶ گیگابایت را توصیه می‌کنند. اما انتخاب یک رم خوب تنها به مشخص کردن مقدار آن خلاصه نمی‌شود. فاکتورهای متعددی برای انتخاب یک رم خوب وجود دارند که توجه به آنها می‌تواند خرید بهتری را برایتان رقم بزند. شما باید قبل از خرید به مواردی از قبیل سرعت، زمان تاخیر و تعداد کانال‌ هم دقت کنید و اینجا است که انتخاب رم کمی دشوار می‌شود. با مطالعه‌ی این راهنمای خرید، می‌توانید آگاهانه‌تر نسبت به خرید رم اقدام کنید.

کیس ddr3 با رم 8 گیگ را از ما بخواهید. 

دو فرم ساختاری کلی برای حافظه‌های رم وجود دارد که یکی از آنها DIMM است و دیگری SO-DIMM نامیده می‌شود. این دو با وجود شباهت‌های تکنولوژیک و کاربردی زیادی که دارند، نباید با هم اشتباه گرفته شوند. تفاوت اصلی در سایز این ماژول‌ها است. DIMM ابعاد بزرگتر و کشیده‌تری دارد و در کامپیوترهای دسکتاپ استفاده می‌شود. اما SO-DIMM کوچک‌تر است و به همین دلیل در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای All in One به کار می‌رود.

حافظه‌های رم در انواع مختلفی ارائه شده‌اند و با عنوان شماره‌داری از استاندارد DDR از یکدیگر قابل تشخیص هستند. استانداردهای DDR که با ترتیب شماره‌‌هایشان مشخص می‌شوند، تا DDR4 معرفی شده‌اند و هر کدام در مقایسه با نسل قبلی بهبود پیدا کرده‌اند. در حالت کلی می‌توان گفت هر نسل DDR در مقایسه با نسل قبلی سرعت بیشتری دارد، برق کمتری مصرف می‌کند و زمان تاخیر را کمتر کرده است. عامل محدود کننده‌ای که بر سر راه کاربر وجود دارد، این است که نمی‌توان از هر نسل از این حافظه‌ها روی کامپیوتر طراحی شده برای نسل قبلی استفاده کرد. زیرا استانداردهای DDR در تعداد پین‌های اتصال و فاصله‌ی بین شکاف وسط ماژول با هم تفاوت دارند. مثلا در مدل DIMM رم DDR3 شاهد ۲۰۴ پین بودیم و حالا تعداد پین‌ها در رم‌های DDR4 دسکتاپی به ۲۸۸ عدد رسیده‌است. بنابراین برای کامپیوتری که برای استفاده از رم DDR3 طراحی شده، نمی‌توانید رم‌های DDR4 را به خدمت بگیرید. هر مادربرد کامپیوتر، تنها یک نوع از این استاندارد را قبول می‌کند و همین مادربرد است که اجازه‌ی استفاده از انواع مختلف را نمی‌دهد. اگر نمی‌دانید چه نوع حافظه‌ای در کامپیوتر شما وجود دارد، شاید بتوانید از روی زمان خرید کامپیوتر به نوع حافظه‌ی آن پی ببرید:

مدل DDR: در کامپیوترهای سال ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۸۱ شمسی) به کار می‌رفت.

مدل DDR2: از اواسط سال ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۸۱ شمسی) معرفی شد و از همان زمان در کامپیوترها به کار رفت.

مدل DDR3: از سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) در کامپیوترها به کار رفته و بیشترین میزان نفوذ را در بازار کامپیوتر داشته است.

مدل DDR4: در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی) معرفی شده و تا به حال سریع‌ترین استاندارد این خانوده است.

مانیتور hdmiبا پروت

 

انواع پورت در کامپیوتر

در عرصه کامپیوتر پورت انواع مختلفی دارد. مهمترین آنها پورت‌های سخت افزاری و نرم افزاری است. در ادامه انواع این پورت‌ها و کاربردشان را بررسی می‌کنیم.

hdmi مانیتور با پورت را از ما بخواهید

۱- پورت سخت افزاری یا پورت جانبی حفره یا اتصالی است که در قسمت جلو یا پشت دستگاه‌ها قرار دارد و کامپیوتر به وسیله آن امکان دسترسی به دستگاه‌های خارجی یا اکسترنال را پیدا می‌کند؛ مثلا مانیتور، کیبورد، موس، اسپیکر، پرینتر، فلش. کار اصلی پورت کامپیوتر این است که نقطه اتصال باشد و امکان انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و دستگاه‌های جانبی را فراهم کند. این نوع پورت چون بین دستگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کند، پورت ارتباطی هم نامیده می‌شود. در ادامه پورت‌های مختلف کامپیوتری که روی دستگاه‌ها می‌بینید را توضیح می‌دهیم.

می‌توان با نصب کارت افزونه یا Expansion Card به کامپیوتر، تعداد پورت‌ها را بیشتر کرد. مثلا اگر کامپیوترتان پورت FireWire ندارد می‌توانید کارت افزونه‌ای با پورت FireWire اضافه کنید.

۲- پورت نرم افزاری یا پورت شبکه جایی است که اطلاعات ارسال می‌شود. مثلا پورت ۸۰ پورت http است. کاربران ویندوز می‌توانند با دستور netstat تمام اتصالات اکتیو که در حال استفاده هستند را ببینند. پس از بررسی انواع پورت سخت افزاری، می‌پردازیم به اینکه پورت نرم افزاری چیست و چه انواعی دارد.

برای اینکه پورت‌های کامپیوتری یا شبکه را بلاک کنیم، می‌توانیم از فایروال نرم افزاری یا سخت افزاری استفاده کنیم. اگر به پورت خاصی دسترسی ندارید ممکن است قبلا توسط ادمین شبکه در فایروال غیرفعال شده باشد.

انواع پورت سخت افزاری

پورت‌های سخت افزاری بر اساس نوع یا پروتکلی که استفاده می‌کنند به دو دسته تقسیم می‌شوند:

پورت‌های سریال: اینترفیسی است که از پروتکل سریالی استفاده می‌کند یعنی در هر لحظه انتقال دیتا روی خط ارتباطی یک بیت است. رایج‌ترین نوع پورت سریال، کانکتور D-Subminiature یا D-sub است که سیگنال‌های RS-232 را منتقل می‌کند.

پورت‌های موازی: اینترفیسی است که در آن ارتباط کامپیوتر و دستگاه جانبی به روش موازی برقرار می‌شود یعنی انتقال دیتا با استفاده از بیش از یک خط یا سیم ارتباطی انجام می‌شود. پورت پرینتر نمونه‌ای از پورت موازی است.

پورت PS/2: کانکتورPS/2 برای اتصال موس و کیبورد استفاده می‌شود. IBM آن را برای کامپیوترهای سری Personal Systems/2 معرفی کرد و به همین دلیل نامش PS/2 است. رنگ بنفش آن مخصوص کیبورد و رنگ سبز آن مخصوص موس است بنابراین اگر موس یا کیبورد را به پورت اشتباه بزنید، کامپیوتر آنها را نمی‌شناسد.

پورت PS/2 دیگر در سیستم ها وجود ندارد و برای اتصال موس و کیبورد از USB استفاده می‌شود. ارتباط PS/2 سریال است اما چون پورت سریال به اینترفیسی گفته می‌شود که از استاندارد RS-232 استفاده می‌کند، این پورت را جدا از پورت های سریال بررسی کردیم.

انواع پورت سریال

دو نوع پورت سریال داریم که ۹ و ۲۵ پین دارند و نرخ انتقال اطلاعات در آنها ۱۱۵ kbps است:

پورت DB-25: نوعی کانکتور D-sub به شمار می‌رود. DB-25 پورت ارتباط سریال RS-232 است اما به ندرت به عنوان پورت سریال استفاده می‌شود و اغلب به عنوان پورت موازی پرینتر و به جای کانکتور ۳۶ پینه موازی به کار می‌رود. بیشتر برنامه‌ها به تمام پین‌های B-25 احتیاج ندارند.

کیس استوک نسل 8

 موارد خاصی وجود دارد که در هنگام خرید کیس آماده همیشه باید آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تجهیزات و قطعات به کار رفته در کیس کامپیوتر خوب کار می کنند.

به عنوان مثال باید کیس را آزمایش کنید و ببینید که آیا نرم افزارها را به‌طور رضایت‌بخشی اجرا می‌کند ؟ و… برخی دیگر از مواردی که باید مورد بررسی قرار بگیرند شامل موارد زیر هستند کیس استوک نسل 8 هستند. 

1.به چه کیسی نیاز دارید؟

اولین چیزی که در هنگام خرید یک کیس آماده باید آن را مشخص کنید این است که چه نوع رایانه ای نیاز دارید و چگونه از آن استفاده می کنید ؟ بر این اساس شما باید کیسی را انتخاب کنید که دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص باشد . بدیهی است که اگر بخواهید فقط از کامپیوتر برای گشت و گذار در اینترنت استفاده کنید به همان مدل کیسی احتیاج نخواهید داشت که برای طراحی گرافیک یا بازی باید آن را خریداری کنید.
بنابراین باید به فعالیت هایی که می خواهید با کامپیوتر انجام دهید فکر کنید ، سپس باید cpu و رم مورد نیاز خود را تعیین کنید برای این منظور شرایط زیر را در نظر داشته باشید:

  1. رم (RAM) : حافظه برای انجام وظایف
    2 پردازنده : سرعتی که دستگاه وظایف خود را انجام می دهند که این وظایف می‌تواند در دسته بندی های زیر قرار گیرند.
    – موارد استفاده اساسی
    برای ارسال و دریافت ایمیل، اشتراک گذاری تصاویر، کارهای اصلی اداری و امور مالی شخصی می توانید دو گیگابایت رم و پردازنده یک گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.
  2. 2. نگاهی به مشخصات سخت افزاری کیس بیندازید.

    سی پی یو اولین و مهمترین قطعه ای است که در هنگام خرید کیس آماده باید مورد بررسی قرار گیرد. رایانه ها دارای پردازنده هایی با مارک اینتل یا AMD هستند. اطمینان حاصل کنید که پردازنده متناسب با نیاز شما انتخاب شده و قادر به اجرای برنامه های مورد نیاز شما هست .
    میزان رم و هارد را نیز بررسی کنید که درست و کافی انتخاب شده باشند.

    3. گارانتی و خدمات پس از فروش

    یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید کامپیوتر آماده این است که از فروشگاهی خرید کنید که محصول را تست شده و با گارانتی به مشتری عرضه می کند. در فروشگاه های معتبر ، کیس آماده با گارانتی تعویض و تست شده فروخته می شود.

    4. توجه به قیمت کیس

    هر چند معمولا تفاوت قیمت کیس استوک با نوی همان مدل بیش از نصف است ولی باز بهتر است قبل از تهیه کیس کارکرده ابتدا به تفاوت قیمت آن و مقایسه با همان کیس اما نوع آکبند توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که تفاوت قیمت به اندازه ای است که واقعاً ارزش آن را دارد که نوع کارکرده را خریداری کنید .
    اگر قصد دارید فقط مقدار کمی که چندان ارزش ندارد ، پس انداز کنید شاید بهتر باشد که نوع آکبند را خریداری کنید.

    5. حداقل ۲۰ دقیقه از کیس استفاده کنید.

    بالا بردن درجه حرارت و کارکرد کیس یک آزمایش اولیه خوب برای اطمینان از عملکرد درست دستگاه می باشد . در صورتی که سخت افزاری با افزایش دما دچار مشکل شود شانس بیشتری برای انتخاب مناسب و خرید خواهید داشت.
    زیرا برخی از کیس ها در دقایق اول بسیار خوب عمل می کنند اما پس از مدتی عملکرد ممکن است با مشکلاتی نظیر ریستارت، هنگ کردن یا خاموش شدن مواجه شوند. بنابراین در صورتی که حداقل ۲۰ دقیقه از کیس استفاده کنید می‌توانید مشکلات موجود در آن را شناسایی کنید.

– استفاده متوسط
در این مورد همه مواردی که در بالا نام برده شده به علاوه بارگیری و مدیریت موسیقی ، نرم افزار های اولیه ، ویژگی های پیشرفته آفیس استفاده می شوند و برای آنها می توانید ۴ گیگابایت رم و پردازنده ۲ گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

– استفاده پیشرفته
همه موارد فوق به علاوه ویرایش فیلم ، عکس ، موسیقی ، بازی و ویژگی های پیشرفته صورت می‌گیرند برای انجام این کار ها 4-8 گیگابایت رم و پردازنده 3-4 گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد