x تبلیغات
ترکیه

کامپوزیت دندان در رشت

 کامپوزیت راهی است برای داشتن لبخندی زیباتر. این لبخند زیبا برای بسیاری از بیماران با هزینه های گزاف سلامتی همراه است. اگر چه خود کامپوزیت، اگر به روش درست و با مواد سالم بر روی دندان بیمار قرار بگیرد، هیچ آسیبی نخواهد داشت. اما متاسفانه عدم آسیب وابسته به فاکتورهای زیادی است. در این مقاله میخواهیم درباره کامپوزیت دندان، مراحل آن، کاربردها و تاثیر دندانپزشک بر روی آن صحبت کنیم.
کامپوزیت دندان چیست؟
کامپوزیت دندان با اسم لمینیت کامپوزیتی نیز شناخته می شود. این ماده بر روی سطح بیرونی دندان قرار میگیرد. این ماده دارای تناژ رنگی متفاوتی از سفید است. یعنی میتوان متناسب با رنگ پوست فرد و یا حتی رنگ دیگر دندان ها، طبیعی ترین رنگ را انتخاب کرد.
کاربرد کامپوزیت دندان
کامپوزیت برای تغییر فرم یا رنگ دندان استفاده میشود. دندان هایی که بی نظمی های کمی دارند، معمولا با کامپوزیت مورد درمان قرار می گیرند. فاصله بین دندانها یا دیاستم نیز با کامپوزیت ونیر قابل درمان است. البته فاصله های خیلی زیاد و یا بی نظمی های بیش از حد، نیاز به درمان های دیگر دارد. همچنین این مواد برای روشن تر کردن رنگ دندان ها نیز استفاده میشود. کسانی که دندان زردی داردند، یا به علت سیگار و قهوه رنگ دندانهایشان تیره شده است، درمان کامپوزیت پیشنهاد می شود.
تفاوت کامپوزیت و لمینت
تراش دندان: لمینیت سرامیکی نیاز به تراش دندان دارد. البته این تراش بسیار کم است. اما کامپوزیت معمولا نیاز به تراش ندارد. بنابراین برای کسانی که به دائمی بودن روش سفید کردن دندان شک دارند، کامپوزیت راه مناسب تری است. چرا که قابل بازگشت است.
مدت زمان: لمینیت سرامیکی نیاز به قالب گیری و ارسال به لابراتوار دارد. اما کامپوزیت در یک جلسه و در مطب قابل انجام است. در واقع متوسط طول درمان لمینت حدودا سه هفته از زمان معاینه و قالبگیری اولیه جهت موکاپ است.
مقاومت: لمینیت سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارد. البته لمینت سرامیکی نیز نیاز به مراقبت کامل دارد. اما رنگ پذیری لمینیت سرامیکی بسیار کمتر از لمنیت کامپوزیتی است. چرا که مقاومت لمینت بیشتر از کامپوزیت است.
مراحل کامپوزیت دندان
مرحله اول معاینه است. این مرحله برخلاف چیزی که تصور می کنید بسیار مهم است. چرا که کامپوزیت برای همه افراد قابل انجام نیست. اگرچه ممکن است بسیاری از دندانپزشکی ها این کار را برایتان انجام دهند. اما در صورتی شرایط فکی و صورتی شما مناسب نباشد، نتیجه نهایی مناسب و زیبا نخواهد بود. به همین دلیل مرحله معاینه بسیار مهم است.
اما در این مرحله دقیقا چه مواردی مورد بررسی قرار می گیرد؟
مرحله دوم شامل انجام درمان کامپوزیت ونیر است. این مرحله معمولا در یک‌ جلسه ۵ ساعته برای هر فک است. در این جلسه حدود هشت الی ده دندان درمان می شود. کامپوزیت ونیر در مطب دندانپزشکی قابل انجام است.
ول عمر کامپوزیت دندان
پاسخ صحیح به این سوال این است: بستگی به شما دارد! باید پیش از انجام این روش بدانید که سفید ماندن دندان هایتان بسته به روش مراقبتی شما دارد. اگر فردی هستید که بهداشت و سلامت دهان و دندانتان برایتان مهم نیست، پیشنهاد می کنیم که به سراغ کامپوزیت نروید. چرا که کامپوزیت، حساس تر از دندان های اصلی است. طول عمر کامپوزیت دندان در حالت معمول بین چهار الی پنج سال است. اما اگر مصرف چای و قهوه را نمیتوانید کم کنید، خوراکی های سفت می خورید، و از نخ دندان استفاده نمیکنید، عمر کامپوزیت هایتان کم خواهد شد. حتی ممکن است خیلی زود لکه های ناشی از نوشیدنی های رنگی بر روی دندان هایتان ظاهر شود. البته خبر خوب این است که کامپوزیت ها قابل پالیش هستند. کامپوزیت با پروسه پالیش به مقدار زیادی به رنگ اولیه برمیگردد.
اگر چه روش کار دندانپزشک و مواد مصرفی کامپوزیت بر روی طول عمر آن تاثیرگذار است. اما بیش از آن مراقبت های شماست که میتواند زیبایی دندان هایتان را حفظ کند.
هزینه کامپوزیت دندان
هزینه کامپوزیت دندان، یکی از بحث های چالش برانگیزی است که شامل قیمت های متفاوتی می شود. اگرچه قیمت بالا همیشه نشانه کیفیت نیست. اما میتوانید مطمین باشید که قیمت های پایین نیز، نشانی از بی کیفیتی است. اگرچه استثنا نیز وجود دارد! دندانپزشک متخصص، میتواند کیفیت کار و سلامت دندان ها و لثه تان را تضمین کند. هزینه این روش سفید کردن دندان توسط متخصص نسبت به پزشک عمومی بیشتر است.
پیشنهاد میکنیم که حتما نمونه کارهای پزشک را ببینید و از اعتبار مطب مطمئن شوید. عوارض لمینت کامپوزیتی در صورتی که پزشک خوبی را انتخاب نکرده باشید، بسیار زیاد است. بو گرفتن دهان و التهاب لثه بعد از کامپوزیت دندان یکی از موارد شایع است. درصورتی که کامپوزیتها به صورت اصولی و علمی و دقیق انجام نشوند، میتوانند باعث بو گرفتن دهان و التهاب لثه شوند.
آیا شما کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت دندان هستید؟
کامپوزیت راهی است برای اینکه دندان های زیباتری داشته باشید. این زیبایی با رفع نقض دندان هایتان همراه است. مثلا کجی جزیی دندان، یا فاصله های بین دندانی با کامپوزیت قابل درمان است. اما کامپوزیت نمیتواند مشکلات حاد را پوشش دهد. اگر شما دندان های سالمی دارید و متخصص اجازه کامپوزیت را داده است، میتوانید اقدام کنید. اما چه مواردی ممکن است باعث شود شما کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت دندان نباشید؟
دندان های برجسته
اگرچه کامپوزیت لایه نازکی است. اما می تواند باعث شود دندان هایتان کمی جلوتر بیاید. فرم برجسته دندانها در چنین حالتی بیشتر خواهد شد. به همین دلیل پزشک دندان و شرایط فکی شما را پیش از انجام کامپوزیت بررسی میکند. اگر دندان هایتان کمی جلوست شما کاندیدای خوبی برای انجام این روش زیبایی نیستید.
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
همانطور که گفتیم مراقبت های بعد از کامپوزیت بسیار مهم است. چرا که دندان های کامپوزیت شده، زودتر از دندان های معمولی رنگ می گیرد. هم چنین خوردن خوراکی های سفت بعد از کامپوزیت دندان پیشنهاد نمی شود. بنابراین بهتر است با خودتان صادق باشید. آیا می توانید یک رسیدگی مستمر و دائم داشته باشید؟ چرا که تنها در این صورت است که شما شخص مناسبی برای کامپوزیت هستید.
نامنظمی بیش از حد دندان ها
همانطور که گفتیم کامپوزیت دندان می تواند نامرتبی جزیی دندان ها را پوشش دهد. همچنین اگر بین دندان هایتان کمی فاصله وجود دارد، این ماده فاصله را به شکلی طبیعی جبران میکند. اما اگر وضعیت دندان هایتان به گونه ای است که نیاز به ارتودنسی وجود داشته باشد، ابتدا باید درمان انجام دهید. در واقع نامنظمی های بیش از حد دندانی با کامپوزیت قابل درمان نیست.
همچنین شما میتوانید با ارسال عکس دندان هایتان برای دکتر غزال آرش راد بدانید که آیا شما فرد مناسبی برای این روش هستید یا نه.
متخصص کامپوزیت دندان
اگر تصمیم به کامپوزیت دارید، چرا باید حتما به سراغ پزشک متخصص بروید؟ واقعیت این است که انجام کامپوزیت غیراصولی عوارض بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال بسیار دیده شده که شخص پس از کامپوزیت نمیتواند نخ دندان بکشد. وقتی کامپوزیت به شکل بدی روی دندان اجرا شده باشد، این مشکل ایجاد میشود. عدم توانایی بیمار در کشیدن نخ دندان، میتواند باعث التهاب لثه و خرابی دندان ها شود. برای جلوگیری از مشکلات مشابه پیشنهاد می کنیم که حتما در انتخاب پزشک معالج خود دقت کنید.

برای اطلاعات بیشتر از کامپوزیت دندان در رشت با ما همراه باشید.

https://drshamsdentist.com/%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

برنامه ریزی امتحانات نهایی

 با مطالعه این مقاله مشاوره ای، می دانید چگونه برای امتحانات برنامه ریزی کنید؟

چند هفته بعد از شروع نیمسال اول یا دوم، امتحانات نیم ترم مدرسه هم شروع می شود. اواسط آبان و بعد از ایام عید، اکثر مدارس برنامه امتحانات نیم ترم اول و دوم را به دانش اموزان می دهند. البته برای امتحانات نیمسال اول و دوم نیز می توانید از این روش استفاده کنید امام حتما ویژه امتحانات پایانی نیمسال اول و دوم (نهایی و خرداد) مطلب مشاوره ای جداگانه خواهیم داشت.

این برنامه امتحانی یکی از دانش آموزان من در پایه دهم  علوم انسانی بود:

مراحل برنامه ریزی

1) تعیین اولویت ها. 2) زمان بندی مطالعه. 3) برنامه ریزی کلی 4) برنامه ریزی جزئی.

البته این مراحل بستگی به این موضوع هم دارد که چه زمانی شروع به برنامه ریزی کردید و چه مقدار زمان در اختیار دارید.
من فرض را بر این گرفته ام که شما بعد از اعلام برنامه امتحانات، شروع به برنامه ریزی کردید. که در این حالت حداقل یک هفته قبل از اولین امتحان است و شما یک هفته زمان در اختیار دارید.

1) تعیین اولویت ها

برای انکه برنامه ریزی استاندارد امتحانات داشته باشید باید اولوبت کتاب ها را در مرحله اول مشخص کنید.

اولویت منظورم این موارد است: کدام کتاب، حجم بیشتری از مطالب درسی را در امتحان دارد؟ کدام کتاب برای شما دشوارتر از دیگر کتابهاست؟ کدام درس نیاز به مطالعه پیش‌نیاز از پایه دهم یا یازدهم دارید؟ مثلا ریاضی یا فنون ادبی. حتی شاید لازم باشد یک معیار دیگر هم در نظر بگیرید: کدام دبیر شما سوالات آسان یا دشوارتری طرح می کند. (البته امیدوارم این مورد آخر، برای شما معیار اصلی نباشد)
براساس این اطلاعات، به ترتیب از آخرین امتحان شروع کنید.
چرا از آخرین امتحان شروع کنید؟ چون فرض ما بر این بود که حداقل یک هفته زمان در اختیار دارید. بنابراین از امروز براساس معیارهای گفته شده، آخرین امتحان را شروع کنید که در نهایت به آخرین امتحان برسید.

2) زمان بندی مطالعه

در مرحله دوم برنامه ریزی برای امتحانات، نیاز به تنظیم برنامه زمانی مطالعه دارید.

تعیین زمان های مطالعه در این نوع برنامه ریزی، یعنی اینکه مشخص کنید در طول شبانه روز چه مدت می توانید درس بخوانید. در مرحله اول نباید براساس آنچه از خودتان توقع دارید، ساعت مطالعه را تنظیم کنید. پس واقع بین باشید سپس براساس همین واقعیت و توانایی خود تخمین بزنید: آیا می توانید برنامه ریزی پیش بینی شده را به اتمام برسایند یا خیر؟

اینجاست که باید به ساعت مطالعه واقعی، یک یا چند ساعت اضافه کنید.

مثال بزنم:
دانش آموز یازدهمی من در تابستان، دروس پیش نیاز پایه را خوانده بود. اما بنظر هر دویمان، درس های تاریخ، جامعه و عربی در اولویت هستند. بر همین اساس تا زمانی که خیالمان از جهت این سه درس آسوده شود، چند روز اول برنامه، ساعت مطالعه بیشتری را تنظیم می کنیم و در روزهای بعد، متعادل تر پیش خواهیم رفت.
مشخص کردن ساعت مطالعه در شبانه روز، قدم دوم در این مرحله است. اینکه وقتی از مدرسه به خانه رسیدید، چند ساعت برای غذا، استراحت و نماز اختصاص بدهید و بعد از چند ساعت شروع به درس خواندن کنید و چه ساعتی مطالعه به پایان می رسد

چگونه ساعت مطالعه را زیاد کنید؟

افزایش ساعت مطالعه در شبانه روز برخلاف عادت روزهای قبل، انتظاری است که از خودتان دارید. توصیه میکنم با روندی افزایشی و در طول چند روز به ساعت مطالعه بالاتر برسید، نه یکباره و یکروزه!
افزایش یکباره ساعت مطالعه، در ایام امتحانات منجر به کاهش ساعت مطالعه در روزهای بعدی نمی شود! چون شما هرچقدر به روزهای امتحان نزدیک تر شوید، خواسته یا ناخواسته ناچار به ساعت مطالعه بالا هستید؛ به دلیل حجم کارها و فشار شرایط روزهای امتحان. اما اتفاقی که تجربه می کنید، کاهش کیفیت و خستگی است . اما این موضوع را بخاطر داشته باشید که افزایش ساعت مطالعه نیاید زیاد طول بکشد.

3) برنامه ریزی کلی

در مرحله سوم برنامه ریزی، شما دو ستون اطلاعات خواهید داشت: 1) اولویت های درسی. 2) زمان های مطالعه در طول هفته.
یعنی تا اینجا مشخص شده است چه درسی را ابتدا بخوانید، در چه مدت زمانی و چه ساعت هایی از شبانه روز مطالعه داشته باشید. این دو ستون را با دقت تمام و با حوصله تکمیل کنید.

4) برنامه ریزی جزئی

مرحله مانده به آخر برنامه ریزی امتحانات، تنظیم برنامه ریزی روزانه است. در این مرحله خواهید نوشت که هر روز، از چه ساعتی تا چه ساعتی، چه درسی / درس هایی را بخوانید.
موضوع مهم این است که می توانید هر روز بیشتر از یک درس بخوانید. حداقل دو درس. البته همین دو درس هم می تواند حداکثر باشد. بخصوص در روزهای تعطیل و پایان هفته یا روزهایی که درس مدرسه حجم کمتری داشته و شما زمان بیشتری در اختیار دارید.

5) اعتماد به برنامه ریزی خودتان

به مرحله پایانی برنامه ریزی برای امتحانات رسیدید. این مرحله را باید در تمام انواع برنامه ریزی ها داشته باشید: به برنامه خود امیدوار باشید و اعتماد کنید.

سعی کردم تمام موارد مهم را برایتان ذکر کنم. البته که این روش برنامه ریزی کردن نیاز به تجربه هم دارد. که شما به احتمال زیاد آن را ندارید. برای این موضوه یک راهکار پیشنهاد می دهم که خیلی هم موثر است و تا حد زیادی می تواند در پیشرفت شما مفید باشد.
راهکار این است: در پایان هر روز، کارهای انجام شده را ارزیابی کنید. یعنی نگاه کنید به آنچه که قرار بوده انجام بدهید و آنچه که عملا انجام داده اید.
دلایل مغایرت این دو بخش را پیدا کنید: آیا قرارهای برنامه ریزی اشتباه بودند یا شما نتوانستید آن را خوب و کامل اجرا کنید. یا هر دلیل دیگری که ممکن است وجود داشته باشد.

نمونه برنامه ریزی

اگر روزهایی تعطیل داشتید:

صبح از ساعت 9تا 13 / عصر از ساعت 15 تا 17 / شب از ساعت 20 تا 22 تاریخ. دینی. عربی در برنامه امروز هست.

و در سایر روزها:

روز اول: 2درس دینی (صبح یکدرس. عصر یکدرس) /  شب 1درس جغرافی

روز دوم: 2درس جامعه . 2درس فنون (صبح دو درس فنون) (عصر یکدرس جامعه. شر هم یکدرس جامعه)

روز سوم: 3درس تاریخ. هرچند صفحه از آمار. اول تاریخ بخون. ریاضی خودش دو روز وقت داره.

برنامه ریزی:

روشی است به صورت گام به گام که برای انجام هر چه بهتر و به موقع فعالیت ها و بها دادن به وقت انجام می شود.

 

ما می توانید با یک برنامه ریزی مناسب :

1- در وهله ی اول باعث ایجاد آرامش و اطمینان در وجود خود شوید. 

2- به موقع، به مطالعه ی تمام دروس خود بپردازید. 

3- اعتماد به نفس را در خود افزایش دهید. 

4- علاقه و عادت به مطالعه را در خود افزایش دهید. 

5- اضطراب و نگرانی از امتحان را حتی در شب امتحان و یا کنکور کاهش دهید.

 

برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب می توانید به موارد زیر عمل کنید:

1- همه ی افراد با یکدیگر تفاوت هایی دارند پس بهتر است با توجه به بهره ی هوشی، شرایط و امکانات و عادت های مطالعه شما برای خودتان، برنامه ریزی داشته باشید و از افراد دیگر پیروی نکنید. 

 

2-می توانید از افرادی که دارای تخصص در این زمینه هستند و از روحیات شما آگاهی دارند برای ترتیب دادن یک برنامه استفاده کنید. 

 

3- به ترتیب مطالعه دروس توجه داشته باشید، درس هایی را که به آنها کمتر علاقه دارید اول بخوانید. مخصوصا کنکوری ها می توانند پس از مطالعه ی دو درس اختصاصی حتما یک درس عمومی را مطالعه نمایند. 

 

4- وقتی در برنامه ریزی خود درسی را در ساعت معین مطالعه می کنید همیشه همین روند را ادامه دهید چرا که بعد از مدتی ذهن شما نسبت به آن موضوع شرطی شده و در آن ساعت درس مورد نظر را بهتر یاد می گیرید. 

 

5- میزان یادگیری با مدتی که صرف آن می شود رابطه ی نزدیک دارد، پس توصیه می شود برای مطالعه در روزهای قبل از امتحان، وقت کافی را در نظر بگیرید و روز آخر را صرف دوره کردن مطالب کنید. 

 

7- در برنامه ریزی حتما فرصتی کم را برای تفریح و انجام کارهای مورد علاقه اختصاص دهید. 

 

مطالعه امتحان:

1- در ابتدا می توانید خود را به جای معلم خود قرار دهید. اگر به جای او بودید چه سوالاتی طرح می کردید؟! تجربه نشان داده اکثریت دانش آموزان سوالات را به خوبی پیش بینی می کنند. 

2- سعی کنید ابتدا مطالب را از روی جزوه هایی که در کلاس تدریس شده مطالعه کنید. 

3- سوالات سختی که قبلا موفق به حل آنها نشده اید، مشخص کنید تا در هنگام مطالعه ی امتحان دوباره حل کنید و بخوانید. 

4- می توانید از اطرافیان بخواهید تا در فواصلی مشخص، از شما امتحان بگیرند تا خود را در شرایط آن قرار داده باشید. 

5- مطالب دشوار را به قسمت های ساده تر و کوچک تری تقسیم کنید. 

6- در طول امتحانات استفاده از تلویزیون و سایر سرگرمی ها را به حداقل ممکن برسانید. 

7- مقدار خواب مورد نیاز 7 تا 8 ساعت است. برنامه ی روزانه ی خود را طوری تنظیم کنید که «بیش از این ساعت به خواب اختصاص پیدا نکند.»

8- وجود آرامش ذهنی و عاطفی شرط اصلی مطالعه ی خوب است، تلاش کنید در خانه آرامش کافی برقرار باشد و از مسائلی که موجب اختلاف می شود اجتناب کنید. 

 

اضطراب امتحان:

نوع خاصی از اضطراب است که به آن اضطراب عملکرد تظاهری می گویند. در اضطراب امتحان هر بار که فرد می خواهد امتحان بدهد دچار دلشوره، معده درد، عرق کردن، لرزش و ضربان تند قلب می شود. اصولا اکثر افراد به نوعی دچار اضطراب امتحان می شوند اما آگاهی از چگونگی مقابله با آن می تواند در جلوگیری از وقوع آن موثر باشد.

 

برای خلاص شدن از اضطراب این توصیه ها را به کار ببندید:

الف- همواره باید به خدای بزرگ توکل کرد و هر کاری را با نام او شروع کرد زیرا یاد خدا آرامش دهنده ی دل های مضطرب است. 

ب- توانایی های خود را بشناسید و اعتماد به نفس خود را قوی کنید. 

ج- برنامه ی امتحانی را جایی نصب کنید و پس از هر امتحان روی آن را خط بکشید. این کار انگیزه ی بیشتری برای درس خواندن و احساس نزدیک شدن به پایان امتحانات به وجود می آورد. 

د- به امتحان با این دیدگاه نگاه کنید که انگار فرصتی پیدا کرده اید تا دانسته های خود را نشان دهید. جملات مثبت انتخاب کنید و دائم با خود تکرار کنید. مثل «من آرام و راحت هستم و همه چیز را می دانم». 

 

چه عواملی باعث اضطراب امتحان می‌شود

ه- غلبه بر اضطراب امتحان یک مهارت است و به تمرین احتیاج دارد و یک شبه به دست نمی آید. اگر بتوانید با آن مقابله کنید و تحت کنترل خود در آورید در سایر مراحل تنش زای زندگی نیز حتما به دردتان می خورد. 

 

و- همانطور که قبلا گفته شد عوامل محیطی و اطرافیان نیز نقش بسزائی در این مساله دارند که در اینجا از خانواده ها و معلمان محترم نیز خواهشمندیم محیط مساعد و آرامی را چه در خانه و چه در جلسه ی امتحان برای دانش آموزان عزیز فراهم آورند تا اضطراب آنها کاهش پیدا کند. 

 

متذکر می شویم که اگر مساله ی اضطراب آنقدر در شما جدی است که از امتحان دادن عاجز می شوید، بهتر است با یک مشاور و روانشناس صحبت کنید. آنها می توانند روش هایی مانند آرام سازی(Relaxation) و تکنیک های تنفسی را به شما بیاموزند و به شما برای مقابله با اضطراب کمک کنند. 

 

شب امتحان:

تا این جا مواردی که به وسیله ی آن ها می توان از یک امتحان، سربلند بیرون آمد بیان شد، اما درمورد شب امتحان، مهمترین عاملی که باید درمورد آن رعایت شود، اطمینان و آرامش است. در شب امتحان حتما باید سعی شود از مطالعه ی جدی برای امتحان فردا خودداری شود، چون تا کنون هر چه آموخته اید، کافیست.

 

چرا که این زمان، تنها برای مروری گذرا روی یادگرفته های «قبلی» و اطمینان از دانستن آنهاست. همچنین در این زمان بهتر است از مشاجرات خانوادگی، رفت و آمدهای فراوان، حضور در مکان های شلوغ و پر سروصدا، دیدن و یا شنیدن بیش از حد برنامه های تلویزیونی و سایر عواملی که موجب اتلاف وقت و تشویش خاطر می شوند پرهیز شود.

 

 بهتر است این شب ها کمی زودتر به استراحت بپردازید تا روز بعد با شادی بیشتری در جلسه حضور یابید. صبج قبل از خروج از خانه، حتما صبحانه ی مناسب و یا غذای مختصر و مغذی صرف کنید. بدون تغذیه، مغز شما در انجام فعالیت های لازم مثل حل مساله دچار مشکل می شود. سعی کنید زودتر از خانه خارج شوید تا با خیالی آسوده به محل امتحان برسید. 

 

جلسه امتحان:

در انتها، رعایت موارد زیر نیز می تواند در جلسه ی امتحان مفید واقع شود:

1- به موقع سرجلسه ی امتحان بروید و پیش از آغاز امتحان، سر جای خود بنشینید. 

2- به محض گرفتن ورقه ی امتحانی به خود قوت قلب بدهید و تلقین کنید که از عهده ی امتحان به خوبی بر می آیید. 

3- ابتدا نگاهی اجمالی به سوالات بیندازید و حتما وقت را در نظر بگیرید. 

4- با یاد و نام خدا پاسخ به سوال ها را آغاز کنید و اگر سوالات تشریحی است هر اطلاعاتی که در مورد سوال دارید بنویسید چون یک پاسخ ناقص، بسیار بهتر از ننوشتن پاسخ است ولی در امتحان تستی اگر پاسخ غلط دارای نمره ی منفی بود، نباید به سوالاتی که یقین ندارید، پاسخ دهید. 

5- سوال را خوب و با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که سوال چه چیزی را از شما می خواهد؟! 

6- اگر پاسخ سوالی را نمی دانید هرگز روی سوال ترمز نکنید. زیرا این امر موجب اتلاف وقت و نگرانی شما می شود. کنار سوالاتی که پاسخ آنها را نمی دانید یک علامت (مثلاً -) و در کنار سوالاتی که فکر می کنید می توانید آنها را حل کنید ولی نیاز به زمان زیادتری دارند یک علامت دیگر (مثلا أ—) بزنید.پس از آنکه تمامی سوالات ساده را پاسخ دادید به سراغ سوالات (أ—) و(-) بروید و در کمال آرامش تا آنجا که می توانید پاسخ دهید. 

7- با خط خوانا بنویسید و شکل ها را با دقت ترسیم کنید. اگر سوال چند قسمت دارد، بین سوالات حتما خط بکشید و آنها را از هم جدا کنید. در مجموع به نحوی بنویسید که تصحیح کننده از خواندن آن لذت ببرد و احساس خوبی داشته باشد. این موضوع قطعا در تصحیح برگه ی شما موثر خواهد بود. 

8- اگر در جلسه ی امتحان دچار آشفتگی شدید، از تکنیک «وقفه ی آزمون»استفاده کنید. برای چند دقیقه امتحان را رها کنید و اعمال زیر را انجام دهید: پاها را کف زمین گذاشته و ستون فقرات خود را کاملا عمودی و صاف نگه دارید. نفس عمیقی بکشید، چند ثانیه نگه دارید و بعد به طور کامل و آرام بیرون دهید و تا سه بار تکرار کنید. 

9- در پاسخ دادن سعی کنید بی خود حاشیه نروید. 

10- قبل از دادن ورقه ی امتحان، نوشته های خود را مرور کنید. 

11- هیچ عجله ای برای دادن ورقه نداشته باشید و تا آنجا که می توانید فکر کنید و تا پایان وقت صبر کنید. 

 برای برنامه ریزی امتحانات نهایی با ما در ارتباط باشید. 

آموزش سئو رایگان

 در سایت نیوسئو آموزش سئو رایگان ارائه می گردد تا افراد علاقه مند به این عرصه بتوانند دانش خود را در زمینه سئو لحظه به لحظه بهبود بخشند و از آن در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنند. این آموزش ها به چند حالت کتاب آموزش سئو، فیلم آموزش سئو و متون آموزش سئو ارائه شده است.

این بخش در زمینه آموزش سئو سایت و بهینه سازی سایت ها برای گوگل می‌ باشد. بیشک با خواندن این مقالات شما می توانید سایت خود را به شرایط مطلوبی در رتبه بندی های گوگل برسانید و در نتیجه آن باعث افزایش بازدید، افزایش مشتری و در نهایت افزایش فروش خود شوید.

در این مقالات سعی شده است که مباحث برای دوستان مبتدی و کارشناسان حرفه ای دسته بندی شده باشد تا هرکدام در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برسند.

الگوریتم های گوگل خیلی سریع بروزرسانی می شوند و بنابراین نیاز است شما همواره به اطلاعات جدید سئو و بروزرسانی های مداوم گوگل دسترسی داشته باشید. نیوسئو به عنوان بروزترین مرجع سئو ایران همواره شما را از نکات جدید سئو مطلع خواهد کرد.

بنابراین پیشنهاد می کنم حتما هر دو روز یک بار به سایت نیوسئو سر بزنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات سئو مطلع شوید و از بروزرسانی های احتمالی جا نمانید! …

پیشنهاد ما این است که اگر شما در زمینه سئو مبتدی هستید، در ابتدا از کتاب های نیوسئو استفاده کنید تا ضمن آشنایی بیشتر با علم سئو از تکنیک های سئو هم اطلاع پیدا کنید و سپس به سمت حرفه ای شدن پیش بروید.

آموزش سئو و درک محتوای همیشه سبز برای تولیدکنندگان محتوا و سئوکاران حرفه ای باید در اولویت باشد. متخصصان سئو باید در نظر داشته باشند که ساخت محتوای منحصر به فرد با رعایت کردن تمام موارد سئو محتوا اهمیت بالایی دارد. حتی مدیران و متخصصان سایر کسب و کارهای اینترنتی نیز باید در نظر داشته باشند که اگر به دنبال محتوایی یونیک هستند؛ خودشان باید دست به کار شوند چراکه قطعا هیچ کس بهتر از صاحبان کسب و کار توانایی تولید محتوا در زمینه فعالیت آنها را ندارد.

یک نکته مهم برای متخصصان و تولیدکنندگان محتوا:

براساس تجربه سالها فعالیت امیر قمصری در عرصه سئو، شما باید همواره به دنبال مطالعه مقالات به روز در عرصه سئو سایت باشید. نکات کلیدی آموزش سئو که در سایت های برتر دنیا پشت سرهم اعلام می شوند، می تواند وجه تمایز شما با رقبایتان باشد. البته پیشنهاد دیگر هم شرکت در دوره های آموزش سئو سایت در ایران است به شرطی که پس از دوره نکات جدید بازهم برای شما ارسال شود و اطلاعات سئو شما همیشه سبز باشد.

سئو می تواند دلهره آور باشد! مخصوصا برای صاحبان مشاغل کوچک و متخصصین جوانی که تازه کار هستند.

یک خبر خوب: در سایت نیوسئو تعداد زیادی مقالات آموزش سئو به صورت رایگان وجود دارد که یک تازه وارد در عرصه سئو را کاملا هوشیار کرده و نسبت به سئو آگاه کند.

مبانی سئو سایت

قبل از اینکه به تکنیک های خاص و شگفت انگیز سئو سایت بپردازیم، اجازه بدید با مطالب بنیادی سئو در ابتدا آشنا بشیم.

Are you ready?

به کامل ترین راهنمای سئو سایت خوش آمدید!

آیا شما در سئو تازه کار هستید؟ آیا براتون عجیبه که گوگل چگونه کار میکنه و اساس نکاتش در سال 2020 در چیه؟ اگر اینطوره، شما الآن در بهترین شرایط قراردارید (با تمرکز شروع کن به مطالعه این قسمت)

 

سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی برای بهبود رتبه سایت ها در نتایج جستجوی ارگانیک (یعنی پولی نباشد) موتورهای جستجوگری همچون گوگل است.

تاریخچه جستجوگرها به دهه 90 میلادی برمی گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار ظاهر شدند. امروزه، این یک استراتژی اساسی برای بازاریابی و یک صنعت روبه رشد است.

در تصویر بالا نتیجه اول با پرداخت هزینه به گوگل در این جایگاه قرار گرفته است و نتیجه دوم و سوم ارگانیک هستند.

اگر شما می خواهید شروع به استفاده از نکات آموزش سئو بکنید، باید آماده کارهای خلاقانه، فنی و تحلیلی باشید. من که عاشق سئو هستم. در بازار کسب و کار اینترنتی تکنیک هایی با اهداف مختلف وجود دارد، با این حال نکته اصلی و سودآور هنوز هم بالا بودن در نتایج جستجوی گوگل است.

به زبان ساده، سئو مربوط به وب سایت های هدفمند و برای افراد هدفمند است.

این آموزش فقط درباره تغییراتی در ساختار و سورس وب سایت نیست. وب سایت شما باید با محتوای باکیفیت و بهینه سازی شده که برای مخاطبانتان ساخته شده، پر شده باشد. البته که باید به اندازه کافی از سایت های مناسب لینک هم دریافت کنید.

آیا سئو سایت کار مشکلی است؟

موتورهای جستجو مانند Yahoo ،Bing و Google سایت های مختلف در سطح دنیا را براساس الگوریتم های رنکینگ خودشان رتبه بندی می کنند. حال سوال اینجاست که آیا می توانیم اصول این الگوریتم ها را درک و تحلیل کنیم؟ بله و خیر!

گوگل از بیش از 200 عامل و فاکتور برای رتبه بنده سایت ها استفاده می کند. گرچه ما بسیاری از آن ها را می شناسیم، مانند محتوای با کیفیت، بک لینک های ارزشمند یا موارد فنی مانند سرعت سایت اما بسیاری از آنها را گوگل به عنوان یک راز نگه داشته است.

البته که لازم نیست شما همه عوامل و فاکتورهای رنکینگ سایت را بدانید. برای درک بهتر ماهیت بهینه سازی سایت و آموزش سیو، یک کاسه آش رشته را تسور کنید! سه جنبه مهم دارد:

  1. کاسه نمایانگر موارد فنی پشت صحنه سایت است. بدون یک کاسه مناسب ممکن است آش در تمام میز یا سفره شما پاشیده شود.
  2. آش رشته خوشمزه داخل کاسه محتوای وب سایت شماست. همانطور که آش رشته مهمترین قسمت ماجراست، محتوا هم مهمترین قسمت سئو است. محتوای بی کیفیت = رنک نگرفتن برای همیشه!
  3. برای یک آش رشته خوشمزه چاشنی خیلی مهم است. سیرداغ و نعناداغ! چاشنی سئو بک لینک هایی است که باعث افزایش قدرت وب سایت شما می شود و این آخرین ماده ای است که آش رشته شما را کامل می کند!

موتورهای جستجو زمانی که کاربران اینترنتی به دنبال چیزی می گردند، استفاده می شود و شما می خواهید در بین نتایج جستحوی آن ها باشید. این مهم نیست که شما برای فروش چه چیزهایی دارید (چه محصول، چه خدمت و چه محتوا) در هر صورت پیاده سازی تکنیک های آموزش سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو امری ضروری است.

سایت شما باااااید توسط موتورهای جستجو ایندکس شود وگرنه در نتایج گم می شوید و وقتی گم شوید هرگزززز دیده نمی شوید و در نتیجه ورشکست می شوید!

فعالیت های خردمندانه و برنامه ریزی شده، رتبه بندی صفحات سایت شما را در صفحه نتایج جستجو گوگل (SERP) بهبود می بخشد که خیلی سریع سبب افزایش ترافیک سایت شما می شود. اگر این مخاطبان این افزایش ترافیک را تبدیل به مشتری کنید، افزایش درآمد چشمگیری خواهید داشت.

برای اطلاعات بیشتر از آموزش سئو رایگان با ما در ارتباط باشید. 

آموزش سئو رایگان

 

آموزش سئو رایگان با استفاده از کتاب و فیلم آموزش سئو

در سایت نیوسئو آموزش سئو رایگان ارائه می گردد تا افراد علاقه مند به این عرصه بتوانند دانش خود را در زمینه سئو لحظه به لحظه بهبود بخشند و از آن در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنند. این آموزش ها به چند حالت کتاب آموزش سئو، فیلم آموزش سئو و متون آموزش سئو ارائه شده است.

این بخش در زمینه آموزش سئو سایت و بهینه سازی سایت ها برای گوگل می‌ باشد. بیشک با خواندن این مقالات شما می توانید سایت خود را به شرایط مطلوبی در رتبه بندی های گوگل برسانید و در نتیجه آن باعث افزایش بازدید، افزایش مشتری و در نهایت افزایش فروش خود شوید.

در این مقالات سعی شده است که مباحث برای دوستان مبتدی و کارشناسان حرفه ای دسته بندی شده باشد تا هرکدام در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برسند.

الگوریتم های گوگل خیلی سریع بروزرسانی می شوند و بنابراین نیاز است شما همواره به اطلاعات جدید سئو و بروزرسانی های مداوم گوگل دسترسی داشته باشید. نیوسئو به عنوان بروزترین مرجع سئو ایران همواره شما را از نکات جدید سئو مطلع خواهد کرد.

بنابراین پیشنهاد می کنم حتما هر دو روز یک بار به سایت نیوسئو سر بزنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات سئو مطلع شوید و از بروزرسانی های احتمالی جا نمانید! …

پیشنهاد ما این است که اگر شما در زمینه سئو مبتدی هستید، در ابتدا از کتاب های نیوسئو استفاده کنید تا ضمن آشنایی بیشتر با علم سئو از تکنیک های سئو هم اطلاع پیدا کنید و سپس به سمت حرفه ای شدن پیش بروید.

آموزش سئو و درک محتوای همیشه سبز برای تولیدکنندگان محتوا و سئوکاران حرفه ای باید در اولویت باشد. متخصصان سئو باید در نظر داشته باشند که ساخت محتوای منحصر به فرد با رعایت کردن تمام موارد سئو محتوا اهمیت بالایی دارد. حتی مدیران و متخصصان سایر کسب و کارهای اینترنتی نیز باید در نظر داشته باشند که اگر به دنبال محتوایی یونیک هستند؛ خودشان باید دست به کار شوند چراکه قطعا هیچ کس بهتر از صاحبان کسب و کار توانایی تولید محتوا در زمینه فعالیت آنها را ندارد.

یک نکته مهم برای متخصصان و تولیدکنندگان محتوا:

براساس تجربه سالها فعالیت امیر قمصری در عرصه سئو، شما باید همواره به دنبال مطالعه مقالات به روز در عرصه سئو سایت باشید. نکات کلیدی آموزش سئو که در سایت های برتر دنیا پشت سرهم اعلام می شوند، می تواند وجه تمایز شما با رقبایتان باشد. البته پیشنهاد دیگر هم شرکت در دوره های آموزش سئو سایت در ایران است به شرطی که پس از دوره نکات جدید بازهم برای شما ارسال شود و اطلاعات سئو شما همیشه سبز باشد.

سئو می تواند دلهره آور باشد! مخصوصا برای صاحبان مشاغل کوچک و متخصصین جوانی که تازه کار هستند.

یک خبر خوب: در سایت نیوسئو تعداد زیادی مقالات آموزش سئو به صورت رایگان وجود دارد که یک تازه وارد در عرصه سئو را کاملا هوشیار کرده و نسبت به سئو آگاه کند.

مبانی سئو سایت

قبل از اینکه به تکنیک های خاص و شگفت انگیز سئو سایت بپردازیم، اجازه بدید با مطالب بنیادی سئو در ابتدا آشنا بشیم.

Are you ready?

به کامل ترین راهنمای سئو سایت خوش آمدید!

آیا شما در سئو تازه کار هستید؟ آیا براتون عجیبه که گوگل چگونه کار میکنه و اساس نکاتش در سال 2020 در چیه؟ اگر اینطوره، شما الآن در بهترین شرایط قراردارید (با تمرکز شروع کن به مطالعه این قسمت)

 

سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی برای بهبود رتبه سایت ها در نتایج جستجوی ارگانیک (یعنی پولی نباشد) موتورهای جستجوگری همچون گوگل است.

تاریخچه جستجوگرها به دهه 90 میلادی برمی گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار ظاهر شدند. امروزه، این یک استراتژی اساسی برای بازاریابی و یک صنعت روبه رشد است.

در تصویر بالا نتیجه اول با پرداخت هزینه به گوگل در این جایگاه قرار گرفته است و نتیجه دوم و سوم ارگانیک هستند.

اگر شما می خواهید شروع به استفاده از نکات آموزش سئو بکنید، باید آماده کارهای خلاقانه، فنی و تحلیلی باشید. من که عاشق سئو هستم. در بازار کسب و کار اینترنتی تکنیک هایی با اهداف مختلف وجود دارد، با این حال نکته اصلی و سودآور هنوز هم بالا بودن در نتایج جستجوی گوگل است.

به زبان ساده، سئو مربوط به وب سایت های هدفمند و برای افراد هدفمند است.

این آموزش فقط درباره تغییراتی در ساختار و سورس وب سایت نیست. وب سایت شما باید با محتوای باکیفیت و بهینه سازی شده که برای مخاطبانتان ساخته شده، پر شده باشد. البته که باید به اندازه کافی از سایت های مناسب لینک هم دریافت کنید.

آیا سئو سایت کار مشکلی است؟

موتورهای جستجو مانند Yahoo ،Bing و Google سایت های مختلف در سطح دنیا را براساس الگوریتم های رنکینگ خودشان رتبه بندی می کنند. حال سوال اینجاست که آیا می توانیم اصول این الگوریتم ها را درک و تحلیل کنیم؟ بله و خیر!

گوگل از بیش از 200 عامل و فاکتور برای رتبه بنده سایت ها استفاده می کند. گرچه ما بسیاری از آن ها را می شناسیم، مانند محتوای با کیفیت، بک لینک های ارزشمند یا موارد فنی مانند سرعت سایت اما بسیاری از آنها را گوگل به عنوان یک راز نگه داشته است.

البته که لازم نیست شما همه عوامل و فاکتورهای رنکینگ سایت را بدانید. برای درک بهتر ماهیت بهینه سازی سایت و آموزش سیو، یک کاسه آش رشته را تسور کنید! سه جنبه مهم دارد:

  1. کاسه نمایانگر موارد فنی پشت صحنه سایت است. بدون یک کاسه مناسب ممکن است آش در تمام میز یا سفره شما پاشیده شود.
  2. آش رشته خوشمزه داخل کاسه محتوای وب سایت شماست. همانطور که آش رشته مهمترین قسمت ماجراست، محتوا هم مهمترین قسمت سئو است. محتوای بی کیفیت = رنک نگرفتن برای همیشه!
  3. برای یک آش رشته خوشمزه چاشنی خیلی مهم است. سیرداغ و نعناداغ! چاشنی سئو بک لینک هایی است که باعث افزایش قدرت وب سایت شما می شود و این آخرین ماده ای است که آش رشته شما را کامل می کند!

موتورهای جستجو زمانی که کاربران اینترنتی به دنبال چیزی می گردند، استفاده می شود و شما می خواهید در بین نتایج جستحوی آن ها باشید. این مهم نیست که شما برای فروش چه چیزهایی دارید (چه محصول، چه خدمت و چه محتوا) در هر صورت پیاده سازی تکنیک های آموزش سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو امری ضروری است.

سایت شما باااااید توسط موتورهای جستجو ایندکس شود وگرنه در نتایج گم می شوید و وقتی گم شوید هرگزززز دیده نمی شوید و در نتیجه ورشکست می شوید!

فعالیت های خردمندانه و برنامه ریزی شده، رتبه بندی صفحات سایت شما را در صفحه نتایج جستجو گوگل (SERP) بهبود می بخشد که خیلی سریع سبب افزایش ترافیک سایت شما می شود. اگر این مخاطبان این افزایش ترافیک را تبدیل به مشتری کنید، افزایش درآمد چشمگیری خواهید داشت.

برای اطلاعات بیشتر از آموزش سئو رایگان با ما در ارتباط باشید. 

انتخاب رشته کنکور سراسری

 انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله ای سرنوشت ساز است و در صورتی که به درستی انجام شود داوطلبان را به کسب قبولی در رشته محل دلخواه خود نزدیک می کند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار داده و پس از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی مورد نظر خود ، به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه بپردازند.

در این مرحله امکان انتخاب 150 کدرشته محل برای داوطلبان وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب ها مهمترین و حساس ترین بخش انتخاب رشته محسوب می گردد. اگر اشتباهی در اولویت بندی انتخاب رشته صورت گیرد، ممکن است داوطلب شانس قبولی و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود را از دست دهد که این موضوع در این بازه زمانی قابل جبران نیست.
برای داشتن یک انتخاب رشته صحیح و اصولی دانستن مواردی همچون نحوه انتخاب رشته، نحوه اولویت بندی انتخاب ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و … مهم است. هر داوطلب با اطلاع از این موارد می تواند فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ را به بهترین نحو ممکن تکمیل کرده و در نهایت نتیجه مطلوب را کسب کند. با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری در ادامه این مقاله توضیحات کاملی پیرامون زمان و شرایط، نحوه چینش انتخاب ها ارائه شده است. با ما همراه باشید!

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401
بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت. سال گذشته داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شدند، از چهاردهم لغایت هجدهم مرداد ماه می توانستند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور اقدام نمایند. پیش بینی می شود این بازه زمانی برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 نیز تکرار شود.



لازم به ذکر است، علاوه بر اینکه هر سال یک بازه زمانی ده روزه برای انتخاب رشته در نظر گرفته می شود مجددا مهلت انتخاب رشته برای چند روز نیز تمدید می گردد تا آن دسته از داوطلبانی که بنا به هر دلیلی از این بازه زمانی جا ماندند، حق هیچ گونه اعتراضی نداشته و با خیالی آسوده اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور خود نمایند. داوطلبان می توانند قبل از انجام هر کاری دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ را مطالعه کرده و تمامی مراحل و شرایط آن را به عمل برسانند.
بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، اطلاعات مفیدی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد به نحوی که سبب می شود یک انتخاب رشته دقیق و بدون چون و چرا توسط یک داوطلب صورت گیرد. متقاضیان با استفاده از این اطلاعات از وضعیت پاسخگویی به سوالات کنکور ۱۴۰۱، رتبه، تراز و وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن در دوره های روزانه و غیر روزانه مطلع می شوند.
بنابراین تحلیل صحیح تمام بخش های این کارنامه در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱تاثیر به سزایی دارد که به منظور رفاه حال داوطلبان بخش های مختلف این کارنامه شرح داده شده است. کارنامه کنکور سراسری از چند بخش تشکیل شده که هر قسمت به بررسی یکسری از اطلاعات می پردازد. در این قسمت به معرفی این بخش ها پرداخته ایم:

  1. مشخصات ثبت نامی داوطلب
  2. اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی
  3. وضعیت مجاز به انتخاب رشته در هر دوره
  4. وضعيت رتبه و نمره كل نهایی کنکور داوطلب
  5. کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401


برای اطلاعات بیشتر از انتخاب رشته کنکور سراسری با ما در ارتباط باشید.

https://konkurabad.academy/2022/04/03/select-the-entrance-exam-course-2/

 

 

انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله ای سرنوشت ساز است و در صورتی که به درستی انجام شود داوطلبان را به کسب قبولی در رشته محل دلخواه خود نزدیک می کند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار داده و پس از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی مورد نظر خود ، به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه بپردازند.
در این مرحله امکان انتخاب 150 کدرشته محل برای داوطلبان وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب ها مهمترین و حساس ترین بخش انتخاب رشته محسوب می گردد. اگر اشتباهی در اولویت بندی انتخاب رشته صورت گیرد، ممکن است داوطلب شانس قبولی و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود را از دست دهد که این موضوع در این بازه زمانی قابل جبران نیست.
برای داشتن یک انتخاب رشته صحیح و اصولی دانستن مواردی همچون نحوه انتخاب رشته، نحوه اولویت بندی انتخاب ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و … مهم است. هر داوطلب با اطلاع از این موارد می تواند فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ را به بهترین نحو ممکن تکمیل کرده و در نهایت نتیجه مطلوب را کسب کند. با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری در ادامه این مقاله توضیحات کاملی پیرامون زمان و شرایط، نحوه چینش انتخاب ها ارائه شده است. با ما همراه باشید!

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401
بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت. سال گذشته داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شدند، از چهاردهم لغایت هجدهم مرداد ماه می توانستند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور اقدام نمایند. پیش بینی می شود این بازه زمانی برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 نیز تکرار شود.



لازم به ذکر است، علاوه بر اینکه هر سال یک بازه زمانی ده روزه برای انتخاب رشته در نظر گرفته می شود مجددا مهلت انتخاب رشته برای چند روز نیز تمدید می گردد تا آن دسته از داوطلبانی که بنا به هر دلیلی از این بازه زمانی جا ماندند، حق هیچ گونه اعتراضی نداشته و با خیالی آسوده اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور خود نمایند. داوطلبان می توانند قبل از انجام هر کاری دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ را مطالعه کرده و تمامی مراحل و شرایط آن را به عمل برسانند.
بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، اطلاعات مفیدی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد به نحوی که سبب می شود یک انتخاب رشته دقیق و بدون چون و چرا توسط یک داوطلب صورت گیرد. متقاضیان با استفاده از این اطلاعات از وضعیت پاسخگویی به سوالات کنکور ۱۴۰۱، رتبه، تراز و وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن در دوره های روزانه و غیر روزانه مطلع می شوند.
بنابراین تحلیل صحیح تمام بخش های این کارنامه در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱تاثیر به سزایی دارد که به منظور رفاه حال داوطلبان بخش های مختلف این کارنامه شرح داده شده است. کارنامه کنکور سراسری از چند بخش تشکیل شده که هر قسمت به بررسی یکسری از اطلاعات می پردازد. در این قسمت به معرفی این بخش ها پرداخته ایم:

  1. مشخصات ثبت نامی داوطلب
  2. اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی
  3. وضعیت مجاز به انتخاب رشته در هر دوره
  4. وضعيت رتبه و نمره كل نهایی کنکور داوطلب
  5. کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401


برای اطلاعات بیشتر از انتخاب رشته کنکور سراسری با ما در ارتباط باشید.

https://konkurabad.academy/2022/04/03/select-the-entrance-exam-course-2/

 

انتخاب رشته کنکور سراسری

 ن دسته از داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری، مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های روزانه و غیر روزانه شدند، می بایست در روز معین شده توسط سازمان سنجش پس از دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، بر اساس رتبه و تراز خود نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله ای سرنوشت ساز است و در صورتی که به درستی انجام شود داوطلبان را به کسب قبولی در رشته محل دلخواه خود نزدیک می کند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار داده و پس از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی مورد نظر خود ، به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه بپردازند.

در این مرحله امکان انتخاب 150 کدرشته محل برای داوطلبان وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب ها مهمترین و حساس ترین بخش انتخاب رشته محسوب می گردد. اگر اشتباهی در اولویت بندی انتخاب رشته صورت گیرد، ممکن است داوطلب شانس قبولی و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود را از دست دهد که این موضوع در این بازه زمانی قابل جبران نیست.

 

برای داشتن یک انتخاب رشته صحیح و اصولی دانستن مواردی همچون نحوه انتخاب رشته، نحوه اولویت بندی انتخاب ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و … مهم است. هر داوطلب با اطلاع از این موارد می تواند فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ را به بهترین نحو ممکن تکمیل کرده و در نهایت نتیجه مطلوب را کسب کند.

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت. سال گذشته داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شدند، از چهاردهم لغایت هجدهم مرداد ماه می توانستند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور اقدام نمایند. پیش بینی می شود این بازه زمانی برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 نیز تکرار شود.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با انتخاب رشته کنکور سراسری با ما همراه باشید.

https://konkurabad.academy/2022/04/03/select-the-entrance-exam-course-2/

با رتبه 4000 تجربی کجا میتونم قبول بشم؟

 اوطلبان پس از خرید کارت (کارت های) اعتباری مورد نظر خود، می توانند با تکمیل اطلاعات فردی (نام، نام خانوادگی، آدرس، کدپستی و ...) و اطلاعات تحصیلی (معدل دیپلم، معدل پیش دانشگاهی، کد ناحیه تحصیلی، کد دانش آموزی و ...) ثبت نام کنکور سراسری 1401 را تکمیل کرده و در انتها کد رهگیری دریافت نمایند.

علیرغم اطلاع رسانی های انجام گرفته از سوی سازمان سنجش، هر ساله تعدادی از داوطلبان موفق به انجام فرایند ثبت نام در کنکور سراسری نمی شوند ، بنابراین سازمان سنجش چند روزی زمان ثبت نام را تمدید می کند تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند. سال گذشته 10 لغایت 16 اسفند ماه به ثبت نام جاماندگان کنکور سراسری اختصاص یافت به محض مشخص شدن زمان ثبت نام جاماندگان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ مهلت در نظر گرفته شده، اطلاع رسانی می گردد.

برای ثبت نام کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۱، ابتدا باید شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این آزمون بررسی شود زیرا تنها داوطلبانی که شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده را داشته باشند، می توانند در کنکور تجربی 1401 شرکت نمایند. شرایط عمومی شامل عقیده به نظام جمهوری اسلامی و ادیان مصرحه در قانون اساسی است. اما مهم ترین قسمت شرایط اختصاصی کنکور تجربی است که از مهم ترین آن ها می توان به دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر با رتبه 4000 تجربی کجا میتونم قبول بشم؟ با ما همراه باشید.

دندان پزشکی در رشت

 

قرون وسطی[ویرایش]

در فرانسه؛ آرایشگران اولین افرادی بودند که به ارائه خدمات مربوط به دهان و دندان پرداختند. آن‌ها به دو گروه عمده تقسیم می‌شدند؛ «آرایشگرهای ماهر و متخصص» و «آرایشگرهای عمومی».

گروه اول یا به عبارتی "آرایشگران ماهر" افرادی بودند آموزش‌دیده که تنوع و خدمات تخصصی‌شان آن‌ها را از آرایشگرهای عمومی متمایز می‌ساخت. دستهٔ دوم اما آرایشگرانی بودند که تنها توانایی تراشیدن ریش و کشیدن دندان را داشتند. شایان‌ذکر است که فرانسه در سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های دندان‌پزشکی برای آرایشگران عمومی را ممنوع اعلام کرد و از آن به بعد این دسته از آرایشگرها تنها به خدمات آرایشگری می‌پرداختند.

در آلمان همانندِ فرانسه از سال‌های ۱۵۳۰ الی ۱۵۷۵ تنها افرادی می‌توانستند به ارائه خدمات دهان و دندان بپردازند که تألیفی در این حوزه داشته باشند. «Pierre Fauchard» فرانسوی را بعضاً پدر یا بنیان‌گذار دندان‌پزشکی می‌نامند.[۱] او کتابش را پیرامون نگهداری و ترمیم دندان منتشر کرد. پر؛ آرایشگر و دندان‌پزشکی بود که در دربار پادشاهی فرانسه خدمت می‌کرد.

دوره نوین[ویرایش]

در گذشته دندان‌پزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندان‌پزشکی است.

برای اطلاعات بیشتر دندان پزشکی در رشت با ما همراه باشید.

آموزش سئو سایت فروشگاهی

 

نقش موتورهای جستجو در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

اگر عاشق موتورهای جستجو باشید یا متنفر فرقی نمیکند. همانطور که بیان کردیم امروزه فروشگاه های اینترنتی رشد و پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و برای صاحبان کسب و کار گردش مالی بسیار قابل توجهی به همراه داشته اند و علاوه بر این تاثیر بسیار زیادی بر روی برندینگ کسب و کارها داشته گذاشته اند، از این رو تعداد فروشگاه های اینترنتی هر روز رو به افزایش است و همین امر موجب شده تا رقابت بسیار زیادی در موتورهای جستجو بر سر رتبه گرفتن در کلمات کلیدی مشخص هر کسب و کاری به وجود آید از همین رو سئو یا سئو سایت های فروشگاهی (بهینه سازی موتورهای جستجو) تبدیل به موضوعی بسیار پر طرفدار شده است.

برای اطلاعات بیشتر آموزش سئو سایت فروشگاهی با ما در ارتباط باشید.

دندانپزشکی در رشت

اگر به دنبال دندان پزشکی در رشت هستید با ما همراه باشید.  

جرمگیری با دستگاه پییزوالکتریک نسل جدید، تنها جرم و رسوبات بر روی دندان‌ها را برمیدارد،و بروساژ بعد از جرمگیری رنگدانهای سطحی روی دندان را برمی‌دارد. اما رنگ دندانها تغییری نخواهد کرد.
بنابراین برای سفید شدن دندان‌ها باید بلیچینگ شود.

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد